Här är Playstation 5 Pro – släpps den 7 november 2024

Permalänk
Melding Plague

Här är Playstation 5 Pro – släpps den 7 november 2024

Nio minuter var allt som krävdes – nu vet vi hur PS5 Pro ser ut och vad den kostar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alldeles för dyr för min smak...väntar på PS6 istället. Kommer inte sälja bra här i norden iaf.

Permalänk
Medlem

så 800€ alltså plus 150€ för en disk enhet om man tar samma pris som slim har, som hittat, antar att det blir i runda slängar mellan 10-12k om man vill ha en disk enhet eller ej.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Lär gå för 9499 eller 9999 kr i Sverige, svårt att motivera detta framför ett 5070 eller 5080 då enligt mig.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem

Perfekt, blir ett köp! 👍😃

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Konsolgrävare

”Other enhancements include PS5 Pro Game Boost, which can apply to more than 8,500 backward compatible PS4 games playable on PS5 Pro. This feature may stabilize or improve the performance of supported PS4 and PS5 games. Enhanced Image Quality for PS4 games is also available to improve the resolution on select PS4 games.”

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Som andra har sagt: ingen disc player och redan dyr, pass.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Blir förmodligen ett köp när GTA 6 släpps. Förhoppningsvis är svenska kronan lite piggare då också.

Permalänk
Medlem

Har ofta tyckt att det känns sådär att behöva välja mellan performance / quality så det blir nog att skaffa sig en PS5 pro kanske? Speciellt om 1-2 år när GTA VI släpps

Permalänk
Medlem

Att inte inkludera en skivläsare sticker nog i ögonen på den tänkta publiken.
Speciellt med tanke på det väldigt höga priset.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Vem fan betalar 9500 sek för det där? Det bästa var ju "Vertical stand not included" 🤣

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Märkligt ändå, förra vändan var jag rätt taggad med Xbox One X då för min del. Den här omgången känner jag verkligen inget ha-begär. Hur kommer det sig, är det bara priserna som är problemet? MS har ju dessutom droppat sin uppgradering, så något hade ju även de på känn.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Köper hellre ett par Nintendo Switch 2:or istället

Permalänk
Medlem

2 TB är så märkligt.
Nä, det hade behövt vara $599/€699 för 1 TB Pro DE. Det hade folk haft lättare att acceptera.

Men kul att de körde på "quality or performance, why not both?" som selling point. Det jag sagt sen dag 1.

Permalänk
Medlem

Har en ps5 sedan release och tror jag spelat typ 5 spel på den, lägger all speltid på pc. Om det inte är en exklusiv titel jag verkligen vill spela. Så blir inget köp för mig.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Alldeles för lite bra spel till både PC och konsoll de senaste åren.
Och de få spelar jag hellre på PC.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

gissar på att priset blir i Sverige 10499:-
plus 1499:- för en skivläsare, 12k för en ps5 pro med skivläsare ... som kommer ersättas av en ny generation ca 3 år senare.

nowai Sony, denna kommer sälja rekordlågt gisssar jag på.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Inte lika sugen längre, hade nog köpt om det var diskläsare med men att behöva betala 1500kr extra för det känns lite fail. Vi får se vad det blir.

Permalänk
Medlem

Äntligen en maskin som verkligen kan visa den utomordentligt vackra världen i det mytomspunna konstverket Knack 2.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Sony har fattat det Nvidia har fattat. Det finns en jäkla massa gamers på toppen av karriärsstegen med >50k i inkomst. Dom vill ha en premium-upplevelse och både kan och vill betala för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Lär gå för 9499 eller 9999 kr i Sverige, svårt att motivera detta framför ett 5070 eller 5080 då enligt mig.

Förutom att 5070 och 5080 kommer att kosta norr om 15k och att man behöver resten av datorkomponenterna som matchar grafikkortet. Alltså minst 30k.

Permalänk
Medlem

För dyr och att den saknar skivläsare är dealbreaker om man inte kan köpa till det men även om det går att köpa till är det över 10k med skivläsare.

Jag samlar fysiska spel och köper bara digitala om det är något som är på typ 90% rea. Men de spel jag spelar klarar redan 60fps på vanliga. Annars kan jag köra dem på datorn.

Väntar in ny generation istället.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av itFredda:

Förutom att 5070 och 5080 kommer att kosta norr om 15k och att man behöver resten av datorkomponenterna som matchar grafikkortet. Alltså minst 30k.

Aha, vi kör den logiken. Du behöver till din PS5 Pro för 9499-9999 kr självfallet PSVR2 för 6999 kr, fem år av PS+ Premium för 1620x5 = 8100 kr, sedan ska du självklart ha en 120 Hz OLED TV för 15 000 kr (minst) till din värstingkonsol. Alltså minst 39.6K.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem

Oerhört märkligt beslut att sälja konsolen utan skivläsare när de samtidigt säljer spel fysiskt, där det krävs att skivan är insatt för att man ska kunna spela spelet. Hur tänkte de här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Oerhört märkligt beslut att sälja konsolen utan skivläsare när de samtidigt säljer spel fysiskt, där det krävs att skivan är insatt för att man ska kunna spela spelet. Hur tänkte de här?

De vill så klart att alla ska sluta köpa fysiska spel så de tjänar mycket mer pengar, när fysiska spel är borta så behöver de aldrig ha rea heller för vart ska du köpa spel istället?

Permalänk
Medlem

Nej tack! Ingen skivläsare är en deal-breaker, att tvingas betala 899:- för ett spel du kanske inte gillar och inte kan sälja/skänka till någon annan är inte min kopp med te.

Kommer fortsätta köra mitt 4080S och Steam reor som main och ps5 poor till vissa exklusiva titlar.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem

Utan skivläsare blir det inget köp för mig. Hade pengar i handen, men nu blev jag besviken.

Permalänk
Medlem

För dyr och utan skivläsare ? aldrig i livet sony då landar vi på ett pris i sverige på över 9000kr med tanke på vår sketna krona...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

De vill så klart att alla ska sluta köpa fysiska spel så de tjänar mycket mer pengar, när fysiska spel är borta så behöver de aldrig ha rea heller för vart ska du köpa spel istället?

De lär ju sälja nycklar löst annars får de nog lite press från eu. Till Xbox går det redan att köpa nycklar och aktivera.
Förhoppningsvis får vi möjlighet att sälja ”digitala” spel i framtiden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

? Skivläsare är ju tillbehör.