1080ti Spel kraschar (DirectX Function Getdeviceremovedreason Failed)

Permalänk
Medlem

1080ti Spel kraschar (DirectX Function Getdeviceremovedreason Failed)

Spel har börjat krascha och jag får upp felmeddelande : DirectX Function Getdeviceremovedreason

Ibörjan kraschade spelet ut till skrivbordet.
Efter att jag testat löningar för att få problemet försvinna kraschar spelet och jag blir tvungen att trycka på reset då datorn låser sig.

Kortet och resten av datorn är ca 7 år gammal och har aldrig strulat innan.

Är det någon som vet vad det kan vara för fel?
Har någon stans läst att det kan vara att jag behöver byta kylpasta i grafikkortet.
Dock hinner temperaturen endast upp till ca 66 grader innan det kraschar.

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

Datorn: Asus Maximus Formula IX, Delid Intel 7700k, Asus Geforce 1080ti Poseidon, G.Skill Tridentz RGB 32GB CL15 3000Mhz, Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem

Är dina hårdvaruaccelererad gpu-schemaläggning aktiverad? I sådan fall skulle du kunna prova stänga av den, borde ta bort lite kraft från GPU.

Några andra saker du kan testa med om du har inbyggd GPU också är att stänga av den i bios.

Möjlig programvarukonflikt

Och V-Synk kan också ställa till det, att V-Synk inaktiveras i både spel och Nividas kontrollpanel

Visa signatur

▰ MSI RTX 4060 Gaming 16GB ▰ Intel Core I7 14 700K 3.4Ghz ▰ be quiet! Straight Power 12 Platinum 1500W ▰ MSI Z790 Gaming Plus WiFi ▰ Define R5 ▰ Samsung 980 1TB & 3 x Kingston KC3000 4TB
▰ Kingston 64GB 2x32GB DDR5 5600MHz ▰ be quiet! BL097 ▰ Alienware AW3225QF

Permalänk
Hedersmedlem

En sak till är om ditt nätagg inte håller vad det ska? Dock låter det som GPU:n börjar ge sig i mina ögon.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag hade ett 1080ti som kraschade vid stresstest efter ca 10-20 sek , jag fick dock inget felmeddelande, det kom knappt upp till 70 grader enligt testet men backplaten va riktigt varm , öppnade kortet och skrapade loss den lilla stelnade pasta som var kvar och tvättade ordentligt och la på ny, sen körde jag hela tester utan en enda krash , värt att testa iallafall, lycka till!

Visa signatur

Asus TUF x570 plus gaming - Ryzen 5800x3d - Peerless Assassin - ASUS TUF 4070ti SUPER - 32gb Corsair vengeance 3200Mhz - Cooler Master 850 v2 - Lian Li Lancool 216.