Prova open-ear i Stockholm?

Permalänk
Medlem

Prova open-ear i Stockholm?

Eftersom det inte går in i örat så borde man kunna pröva tänker jag, någon som vet vart?

Permalänk
Medlem

Hifi-klubben, du kontaktar butiken och meddelar vilka lurar du vill lyssna på och när så tar de fram det.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Rätt säker att det går att prova hörlurar hos Hembiobutiken om man ringer och bokar tid.

08 - 651 17 70
Nybergs Torg 6
172 31 Sundbyberg

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Hifi-klubben, du kontaktar butiken och meddelar vilka lurar du vill lyssna på och när så tar de fram det.

Skrivet av Mono:

Rätt säker att det går att prova hörlurar hos Hembiobutiken om man ringer och bokar tid.

08 - 651 17 70
Nybergs Torg 6
172 31 Sundbyberg

Dom har inga open-ear hörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImDino:

Har dom väl?
https://www.hembiobutiken.se/produkter/horlurar/oppen/

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Reference Audio på Götgatan samt Ljudmakarn Drottninggatan har jag för mig har en del modeller för demo i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImDino:

Du får trycka på "öppen".

Finns många butiker som har öppna/open back att testa. Utöver de som rekommenderats ovan så har även Audio Concept och Perfect sense en hel del lurar. Men skulle i första hand rekommendera Reference audio eller Hifiklubben om du inte har väldigt esoterisk smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Reference Audio på Götgatan samt Ljudmakarn Drottninggatan har jag för mig har en del modeller för demo i butik.

Skrivet av oatp1b1:

Du får trycka på "öppen".

Finns många butiker som har öppna/open back att testa. Utöver de som rekommenderats ovan så har även Audio Concept och Perfect sense en hel del lurar. Men skulle i första hand rekommendera Reference audio eller Hifiklubben om du inte har väldigt esoterisk smak.

Inte open-back utan open-ear. Googla open-ear headphones.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImDino:

Inte open-back utan open-ear. Googla open-ear headphones.

Isåfall får du vända dig till typ XXL eller liknande sportbutik. Inget hifiljud i sådana dock om du inte kollar på något likt AKG k1000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tankjunior:

Isåfall får du vända dig till typ XXL eller liknande sportbutik. Inget hifiljud i sådana dock om du inte kollar på något likt AKG k1000.

Jo jag kan se vilka butiker som har dom, undrar bara ifall någon vet vilka man kan testa hos.