Permalänk
Medlem

11 minuters video... Riktigt fint. Hoppas de blir bättre

https://www.reddit.com/r/Battlefield/comments/1j5vzx7/fullhd_...

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Videon såg riktigt imponerande ut och detta är bara Alpha. Hade inte något att klaga på, kanske att man såg områdena runt flaggorna markerade på marken. Det enda som gör mig orolig är "matchmaking" det innebär väl ingen server browser...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrutt84:

<Uppladdad bildlänk>Videon såg riktigt imponerande ut och detta är bara Alpha. Hade inte något att klaga på, kanske att man såg områdena runt flaggorna markerade på marken. Det enda som gör mig orolig är "matchmaking" det innebär väl ingen server browser...

Vi får hoppas att matchmaking är nåt dom använder sig av nu under Battlefield labs, och att vi även får en browser sen. För en server browser är en av dom viktigaste sakerna tycker jag.

Markören runt flaggorna är också ett konstigt val får jag säga, aldrig behövts tidigare.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrutt84:

<Uppladdad bildlänk>Videon såg riktigt imponerande ut och detta är bara Alpha. Hade inte något att klaga på, kanske att man såg områdena runt flaggorna markerade på marken. Det enda som gör mig orolig är "matchmaking" det innebär väl ingen server browser...

Blir det tex SBMM så är det tack och godnatt. Detta har en del varnat för då det är mycket folk från CoD som är med och utvecklar.

Permalänk
Medlem

Får ju verkligen hoppas att dom som är med och testar lyfter detta som ett problem och att Dice faktiskt lyssnar.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Inför dom SBMM och ingen server browser så lyssnar de inte på sitt community.
Det kan stå dom riktigt dyrt, alla veteraner vill ha server browser. Jag spelar inte 2042 och mycket pga att man blir utkastad till menyn efter varenda runda.
Man vill kunna välja sin favoritserver. Och man vill ofta möta eller spela med folk man lärt känna...
Som då oftast håller till i denna server. När man anslutit vill man INTE kastas in med ett gäng helt andra spelare varje match.
Åkte man på stryk så vill man ha revansch nästa runda osv. Det är ju detta som bygger gemenskap i BF. Fattar dom inte det så är dom riktigt korkade.

Permalänk
Medlem

En annan sak som dom inte hade nu, va klass specifika vapen. Men det kan vara för att alla ska testa dom olika vapnen, så dom får in all data som behövs. Men när spelet släpps, så måste dom olika klasserna ha sina egna vapen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

En annan sak som dom inte hade nu, va klass specifika vapen. Men det kan vara för att alla ska testa dom olika vapnen, så dom får in all data som behövs. Men när spelet släpps, så måste dom olika klasserna ha sina egna vapen.

Ja det är ett måste. Om man ser en sniper så skall man veta vad för typ av bössa den har och att det troligtvis finns en spawn beacon i närheten t.ex. Det ger läsbarhet till spelet och ett skillgap som måste finnas i BF för att det skall vara kul. Det skall vara skillnad mellan bra spelare och rookies. Och det skall inte straffas av SBMM.

Permalänk
Medlem

Spelet kan vara hur fantastiskt som helst. Utan server browser blir det aldrig någonsin ett köp från min sida. Att det ska va så svårt...

Visa signatur

Ryzen 5 9600X | ASUS ROG Strix B650E-F | Kingston Fury Beast RGB 32GB 5600MT/s
ASUS RTX 4070 Super 12GB Dual EVO | Jonsbo D41 Mesh Black
Phanteks AMP GH 750W Gold ATX 3.1
Kingston Fury Renegade NVME M.2 2TB | Thermalright Phantom Spirit 120 SE ARGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Vi får hoppas att matchmaking är nåt dom använder sig av nu under Battlefield labs, och att vi även får en browser sen. För en server browser är en av dom viktigaste sakerna tycker jag.

Markören runt flaggorna är också ett konstigt val får jag säga, aldrig behövts tidigare.

Markeringen runt flaggorna har de lagt in bara för att Delta Force har det. Som sagt, ta bort skiten! Det har aldrig behövts förut.
Förstör bara upplevelsen/intrycken då det ser konstigt/ej verkligt ut. David Söderland har sagt på twitter att i en nyare version av spelet så har de tonat ner övertydligheten av områdena. Men jag tycker de kan ta bort dom helt. Gör er grej och sluta kolla på vad andra gör. Lägger de tillbaka cirklar rund ammocrates m.m. som i 2042 så spyr jag. Kan man inte se att "där finns en crate jag kan ta" utan cirkel bör man inte spela alls. Likadant att jag inte vill att man automatiskt skall fylla på allt bara man står nära craten. Man skall trycka på en knapp som i BFV. Särskilt nu när det verkar som att man fyller på både liv och ammo i samma låda. Spammas det då ut några lådor i en gränd som automatisk fyller på allt till alla som står där så kan det bli svårt att ta dom. Glad att se att man måste hämta ammo till tanks som i BFV dock! Hoppas man även där måste hålla in en knapp och det inte bara räcker att stå där och skjuta samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

11 minuters video... Riktigt fint. Hoppas de blir bättre

https://www.reddit.com/r/Battlefield/comments/1j5vzx7/fullhd_...

Några minuter in ser man order från commander, vågar man hoppas på något likt commanderrollen i BF2? Förövrigt ser det snyggt ut, men jag gillar inte att man håller fast vid kill cam och HUD:en är lite väl påträngande och "lysande". Det sistnämnda kan man förhoppningsvis råda bot på med olika inställningar.

Permalänk
Medlem

Hörde något om "perks" och att dem slagit ihop medic och support. Att när man lirar som sniper och har en viss perk, så om man gör ett headshot så går inte motståndaren att återliva..

Permalänk
Medlem

Gillar det gameplayet man får se!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Hörde något om "perks" och att dem slagit ihop medic och support. Att när man lirar som sniper och har en viss perk, så om man gör ett headshot så går inte motståndaren att återliva..

Dom verkar tagit tillbaka squad perks eller vad det nu hette från bf3, va det öl. Bf4 kanske hade något liknande. Vet inte om det är förbestämda alternativ eller om man får välja 4st valfritt. Sen måste man spela bra och få poäng för att låsa upp dom.

Gillade det systemet i tidigare spel, så länge det inte är några vansinnigt op perks. Tidigare va det typ, starta med en extra granat och mer ammo. Tåla granater lite bättre, osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såg denna video på reddit med lite destruction från pre-alpha

https://streamable.com/lwevhi

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Såg denna video på reddit med lite destruction från pre-alpha https://streamable.com/lwevhi

Ser onekligen bra ut!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem

BREAKING:

DICE officially confirms the ability to drag downed teammates to safety before reviving them is finally making its way into the next #Battlefield, and it's cancellable at any time with hold version.

Despite this feature appeared in the #BattlefieldV reveal trailer, it was never added to the retail version since it would have required creating "new complex and lengthy animations" to fully realise the feature, and that this length would "negatively impact" #BattlefieldV's core gameplay by making reviving seem slow and unresponsive.

With the upcoming #Battlefield, players will find some really "fun combinations" while using this feature.

Kan inte hämta källan, då X har problem igen. Men det är ord från David Sirland som ger oss mer hopp om nästa Battlefield 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

BREAKING:

DICE officially confirms the ability to drag downed teammates to safety before reviving them is finally making its way into the next #Battlefield, and it's cancellable at any time with hold version.

Despite this feature appeared in the #BattlefieldV reveal trailer, it was never added to the retail version since it would have required creating "new complex and lengthy animations" to fully realise the feature, and that this length would "negatively impact" #BattlefieldV's core gameplay by making reviving seem slow and unresponsive.

With the upcoming #Battlefield, players will find some really "fun combinations" while using this feature.

Kan inte hämta källan, då X har problem igen. Men det är ord från David Sirland som ger oss mer hopp om nästa Battlefield 😊

Jag hade gärna sett det likt Splinter Cell när man gömmer kroppar, plocka upp, gå, lägg ned. Eller om man knäböjer kan man släpa kroppen antar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Man får ju hoppas att alla som är med o testar just ger sådan info till dice, att fler tycker lika om det

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Server browser är ett måste och något som communityn varit väldigt överens om.
Detta kan DICE knappast ha missat. Inför de inte det så är det väldigt konstigt då gemenskapen i BF
grundar sig mycket i att det är persistent matches och att man kan välja favoritserver.

Markörerna runt områden skall definitivt bort. De skall sluta snegla på vad COD och Delta Force gör. Gör BF som det var förr, fast ännu bättre.

För övrigt är jag väldigt nöjd med vad jag kan se i den läcka videon. Om man skulle kunna få önska sig något så vore det att de
inför modet Outpost från BFV, älskar det modet Samt Rush. Och om de dessutom gjorde single playern att vara Bad Company 3 så vore vi verkligen hemma. Men allt detta är nog att hoppas på för mycket. Blir nog Conquest, Breaktrough och Team Deathmatch.

Men om jag fick bestämma så hade jag skippat ett BR mode och satsat på detta istället.
Vi vet ju hur det gick för Firestorm och vad det nu hette i BF2042 XD (Spelade aldrig BR där, knappt vanliga BF heller för den delen.)

Har inte mycket över för Portal heller. Bättre att göra som det var förr att man kunde lägga upp egen server men med restriktioner. Nu är ju Portal endast fylld med servrar för XP farmning och Hard Core. Det blir ju väldigt svårt att ha Portal igen och restriktera att det inte skapas XP farm servrar för folk att fuska till sig vapen m.m. i.

Permalänk
Medlem

Next #Battlefield's minimap will be fully 3D instead of the 2D top-down view, similar to Bad Company. Image: @DANNYonPC 📷

Bad Company used to feature both, 3D minimap and 3D spawn map

Permalänk

Det kanske bara är jag, men jag hade villat se lite mera realism. Att obehindrat springa runt intill massorna av ett rasande hus känns så där. Eller att rusa fram genom explosioner och splitter är lite väl mycket ADHD för min del.

Nötade 3an och 4an när det begav sig och älskade dom spelen. Fasiken, jag kanske börjar bli gammal kom jag på nu, har ju trots allt mindre än ett halvt decennium kvar bara tills jag fyller 50 så...

Men det kommer kanske andra kartor som passar en gammal gubbe som mig. Älskade Parsel Storm i 4an, inte direkt en lugn karta men den var jäkligt häftig och man kunde själv välja hur intensivt man ville kriga, fler kartor där vädret slår om hade varit roligt.

Permalänk
Medlem

Some goooood news!

Permalänk
Medlem

Potential aircraft in the next Battlefield game, based on data I've gathered from the playtest client:

Fighter Role:
🔸 F-22 Raptor
🔸 Su-57 Felon

Attack Role:
🔹 F-16 Fighting Falcon
🔹 JAS 39 Gripen

You can find a few loadout options (WIP) in the infographic below:

Permalänk
Medlem

Battlefield Battle Royale – New Features Datamined (via Temporyal)

Today, u/Aquiless76 shared a screenshot of a conversation with u/Temporyal, detailing features found in the playtest files for Battlefield’s upcoming Battle Royale mode. While things could change before release, here’s what’s currently referenced:

Solo, duo, trio, squad
Insertion via MH-47 Chinook
Parachute / Cut Parachute
Armor (hard/soft)
F2P component
Missions
Loot rarity
Upgrade Kits / Weapons Upgrades
Shrinking circle (probably fire)
Second chance / Respawn

Battlefield BR

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Såg denna video på reddit med lite destruction från pre-alpha https://streamable.com/lwevhi

Jag gillar det jag ser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Next #Battlefield's minimap will be fully 3D instead of the 2D top-down view, similar to Bad Company. Image: @DANNYonPC 📷

Bad Company used to feature both, 3D minimap and 3D spawn map

<Uppladdad bildlänk>

Battlefield Bad Company 2 <333333

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Nutid? Betyder det Ukrainakriget? Men gissar att de inte vågar spel om det.

Jag älskade Bad Company 2 på 360 inkl Vietnam expansionen. BF3 var ok men gillade inte ändringarna. Sedan dess har jag inte spelat knappt.

Inget gav samma känsla som BC2. Gillade klasserna där och att husen kunde raseras med artellery och var inga flygplan som jag minns det. Tror det var helikopter bara.

Enligt mig är Battlefield Bad Company 2 det absolut bästa spel dom släppt

Permalänk
Medlem

Ifrån Reddit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aLx:

Ifrån Reddit.

<Uppladdad bildlänk>

Synd att inte ak5c är med från start. Den är riktigt go i 2042. ak5 hade kunnat ta l85an plats. Låg risk för drama där tror jag

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.