Permalänk

Problem med Zmarket

Har precis flyttat från hus till lägenhet där man använder zmarkets portal för att beställa bredband. Trots att jag har gjort ett konto och knappat in min adress och lghnummer så står det bara "välj adress på toppen på sidan". Ska ringa support i morgon men tänkte jag kanske kan få snabbare råd här innan.

Permalänk

Tjena,
Zmarket är portalen för att beställa bredbandstjänster genom Zitius/Telia, men du behöver egentligen inte använda denna portal. ISP:er har access till Zmarket på samma sätt så du kan ju höra av dig till en ISP för att beställa genom dem istället. Det brukar till och med gå snabbare då Zitius behöver skicka vidare din beställning till respektive ISP som du beställt tjänst inom, och de behöver processa beställningen manuellt oftast (om de inte har script som löser det).

Du kan ju beställa genom ISP:ernas hemsidor oftast, eller ringa till dem och lösa det direkt.

Permalänk
Medlem

Du kan ta det via mobilen med, bara att surfa in på zmarket.se skriv in din adress som du gjort på datorn så fick jag göra när vi fick nät via zitius. Alt gå till den leverantören du vill ha hemsida o beställ nät där finns det nån liten extra ruta så kan du skriva lghnr där i. Lycka till!

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk

Tack för svar. Gick finfint att beställa direkt av bahnhof istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zydepoint:

Tjena,
Zmarket är portalen för att beställa bredbandstjänster genom Zitius/Telia, men du behöver egentligen inte använda denna portal. ISP:er har access till Zmarket på samma sätt så du kan ju höra av dig till en ISP för att beställa genom dem istället. Det brukar till och med gå snabbare då Zitius behöver skicka vidare din beställning till respektive ISP som du beställt tjänst inom, och de behöver processa beställningen manuellt oftast (om de inte har script som löser det).

Du kan ju beställa genom ISP:ernas hemsidor oftast, eller ringa till dem och lösa det direkt.

Fördelen(?) med zmarket är ju att du kan se vilka leverantörer som kan/vill leverera till dig, men utöver det, knapp fördel.