Äger en Nvidia Shield (2019) behöver en ytterligare steambox, vad rekommenderas?

Permalänk
Medlem

Äger en Nvidia Shield (2019) behöver en ytterligare steambox, vad rekommenderas?

Hej, äger en spion LGTV där jag hittils kört streamingtjänster som Netflix, Prime video etc via TVn och samtidigt har en Nvidia Shield där jag mest har kört IPTV och SmartTube. TrueMotion är på för Nvida Shield i och med att jag tittar en del på fotboll och behöver detta för snabba rörelser. Som bekant ger det också "soap opera" effekt på filmer. Därför vill jag inte använda Nvidia Shield för filmer och serier.

Nu vill jag koppla TVn bort från internet helt pga LG och tänkte börja använda Nvidia Shield till filmer och serier i Netflix, HBO Max, Plex etc. Men då behöver jag en ny box för IPTV och SmartTube. Vad skulle ni som vet marknaden rekommendera för box? Behöver ju inte vara jättedyrt så länge den klarar av 4k?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Om du har en Scheld pro för det mästa så kanske den mindre scheld tuben kanske är lämplig för det andra?
Eller leta efter en begagnad Scheld?

Vill du ha något annat ännu biligare så får någon annan hjälpa

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

TrueMotion är på för Nvida Shield i och med att jag tittar en del på fotboll och behöver detta för snabba rörelser. Som bekant ger det också "soap opera" effekt på filmer. Därför vill jag inte använda Nvidia Shield för filmer och serier.

använd "user selection" läget på TruMotion
förmodligen användarval på svenska

de-judder är läge för video under 50fps
de-blur är läge för video på 50fps och över

själv är jag tvärtom mot dig, jag vill ha interpolering på filmer och serier men helt avstängt på hög bildfrekvens content som sport osv

så jag kör bara interpolering under 50fps
mina inställningar:
de-judder 5
de-blur 0

5 är typ samma som "natural" läget i låg fps
och
0 är helt avstängt

du får göra tvärtom istället

förtydligande och bild