Jag frågade Apple om det finns några planer alls på att AI (Apple Intelligence) kommer till Europa.
Efter väldigt många undvikande luddiga svar så svarar de citat: ”eventuellt om det tillåts av EU i framtiden”.
Och hänvisar till EU’s riktlinjer, men Apple kunde inte visa på vilka riktlinjer detta skulle gälla.
Det enda man kunde säga var att det berodde på DMA specifikt för Apple.
Vad jag har förstått så har EU inte förbjudit Apple Intelligence vilket Apple alltså påstår ovan.
Någon annan här kanske har läst igenom EU’s DMA och kortfattat kan återberätta om det är så att EU specifikt har förbjudit Apple Intelligence via DMA som Apple påstår.
Jag har iaf svårt att tolk svaren då det känns som att Apple inte vill svara helt ärligt på dem.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Jag har däremot funderingar på hur Android agerat kring detta, har de byggt in Open AI eller likvärdigt?
Finns det planer på det nu när Apple (som jag tolkar det) släpper den Europeiska marknaden helt?
För mig personligen kommer det att vara en dealbreaker vid inköp av kommande enheter, vi får ju trots allt betala för funktioner som inte är aktiverade i EU när vi köper Apple’s produkter, som det är just nu iaf.