Problem med Plexgear usb 5 gb/s till SATA

Permalänk
Medlem

Problem med Plexgear usb 5 gb/s till SATA

Hallå!

Har precis köpt en Plexgear usb 5 gb/s till sata hårddisk. Har en ca 14 år gammal 2,5 hårddisk som jag behöver komma in i.

Jag får upp 4 st hårddiskar när jag ansluter USB till datorn
2St D: recovery
2st E:

Jag kommer in på D: hårddisken men inte på E:
Jag är inte duktigt på detta, men det känns som att det är E: jag behöver komma åt och jag vet inte varför det kommer upp en massa olika hårddiskar. När jag försöker komma in i E: hänger sig datorn. Har testat detta flera gånger nu..

SÅ! om det finns någon som är duktig på detta och vill hjälpa skulle det verkligen uppskattas.

Rubrik korrigerad. // MOD
Permalänk
Rekordmedlem

Det som visas är olika partitioner på samma disk.
Om du använder diskhanteraren så kan du få en bättre överblick på hur en disk är partitionerad.
Posta gärna en bild på hur den visas i diskhanteraren.
Men det låter som om det är nått fel i filsystemet på disken om du inte kan se nått innehåll.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

När jag ansluter plexgear enheten blir datorn bananas. Skärmen blir vit eller svart efter ett tag.

Diskhanteringen blir även blank.

På datorhantering kan jag hitta HD på lagringsfliken.
Ska man uppdatera drivrutin ? Rädd att den ska gå förlorad.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av JoeEd:

När jag ansluter plexgear enheten blir datorn bananas. Skärmen blir vit eller svart efter ett tag.

Diskhanteringen blir även blank.

På datorhantering kan jag hitta HD på lagringsfliken.
Ska man uppdatera drivrutin ? Rädd att den ska gå förlorad.

Det låter mer som det är fel på disken och du behöver kanske klona den och jobba med kopian.
Det vore bra om du kunde prova den på en linuxdator i stället för med en som kör win.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Får kolla runt lite, det verkar inte som den vill dra igång. Man hör att den vill starta upp men sen lägger den av typ. Ska se om jag hittar någon i Sthlm som kan hjälpa mig.

Tack för hjälpen !!🙂

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av JoeEd:

Får kolla runt lite, det verkar inte som den vill dra igång. Man hör att den vill starta upp men sen lägger den av typ. Ska se om jag hittar någon i Sthlm som kan hjälpa mig.

Tack för hjälpen !!🙂

Och du har kopplat in nätdelen så att du inte försöker driva disken via usb ?

Visa signatur