Omröstning: Vem har skapat den bästa bilden av SweClockers-gubben som AI?

Permalänk
Melding Plague

Omröstning: Vem har skapat den bästa bilden av SweClockers-gubben som AI?

Dags att rösta fram den bästa bilden av vår maskot som AI, där vinnaren belönas med ett grafikkort från PNY.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

1: simpelt är bäst
annars var 11 kul

Permalänk
Medlem

Vilka av dessa var gjord med "generative AI", och vilka av dessa var utförda med talang?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bidrag 5 helt klart bäst. (Lite partisk)

Permalänk
Medlem

Många bra, lite svårt att bara välja en.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

8!

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Bidrag 12 gillade jag bäst. Känns lite premium med fysiskt hantverk i dessa digitala AI-genererade tider 😅

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 128 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Alla var bra och hade sin charm, speciellt den som susade fram på grafikkortet. Lite för mycket Pixar för min egna smak dock.

1:an blev det för mig. Behöll samma färgtema och simplicitet men lyckades ändå fånga AI-temat mer än väl. Cleant & minimalt. Skulle t.o.m. göra sig bra i en ram på väggen.

Lycka till alla!

Visa signatur

1600X | ROG STRIX b350-f Gaming | 980 1TB | 32GB 3200MHz | ASUS 1060 6GB (Musikprodd)
MBA M1 8GB 256GB (Jobb)

Permalänk
Skrivet av Sir_Manfred:

Bidrag 12 gillade jag bäst. Känns lite premium med fysiskt hantverk i dessa digitala AI-genererade tider 😅

Håller faktiskt med på att den var nog den mest påhittiga.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Här vill man ju skriva ”vilka fantastiska medlemmar vi har på SweC”. Tills man inser att bilderna ska vara genererade. Vad skriver man då?

Många var oavsett väldigt coola och roliga så bra jobbat oavsett!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Vilka av dessa var gjord med "generative AI", och vilka av dessa var utförda med talang?

Vadå?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Findecanor:

Jag kan med säkerhet säga att bidrag nummer 6 är gjord av någon som har ganska exakt 0 procent estetisk talang men som kan promota fram det han vill uppnå med generativ ai (mig)... I övrigt så gillar jag många av bilderna oavsett hur dom är skapade!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av sealc:

Här vill man ju skriva ”vilka fantastiska medlemmar vi har på SweC”. Tills man inser att bilderna ska vara genererade. Vad skriver man då?

Prompt engineering är en färdighet i sig själv. Att nå ett önskvärt resultat i ett hav av generativ slumpmässighet är inte så enkelt som att trycka på en knapp eller välja modell. Så man kan gratulera den biten antar jag?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < R5 1400 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Kul att du gillar den! Vinner jag inte själv hoppas jag på någon av blender-bilderna. Tycker alla dem blev väldigt bra och såklart är det ju roligare när det är en mänsklig skapelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sealc:

Alla är inte gjorda med generativ ai. Dom i Blender försöker ju bara illustrera hur Swec-farbrorn skulle se ut som en Ai.

Permalänk
Medlem

Satt och vaggade fram och tillbaka mellan bild 1 och bild 7. Blev bild 7 tillslut.

Permalänk
Medlem

Det som jag tyckte var svårt bland bidragen var kopplingen till tävlingens syfte "...där han [Sweclockersgubben] skulle avbildas som en artificiell intelligens."

Inte så många av bilderna där jag får en bra koppling mellan bildens motiv och AI.

Slutade med en röst på 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Det som jag tyckte var svårt bland bidragen var kopplingen till tävlingens syfte "...där han [Sweclockersgubben] skulle avbildas som en artificiell intelligens."

Inte så många av bilderna där jag får en bra koppling mellan bildens motiv och AI.

Slutade med en röst på 3

Håller med, det är nästan endast icke-AI bilderna som valts av juryn som följt riktlinjerna.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att min python-skapelse inte ens kom med. Den hade ändå överlägset mest tumme upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Slutade med en röst på 3

Nej precis. Många gjorde samma tabba som mig själv och trodde att den skulle skapas med AI, men tävlingen gick ju ut på att han skulle avbildas SOM en AI, det var rätt lätt att missa det, även om det faktiskt stod hur det skulle vara så blev det lite förvirrat ändå, man kanske läste lite för fort och gjorde ett antagande efter det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Håller med där, den fick min röst. Själva huvudtråden med bidragen var så överfull med generativ skit att jag inte avundas de som sållade genom bidragen 😅 Normalt gillar jag att gå igenom dem men den här gången var det bara att ge upp efter ett par sidor.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Yes Man i Fallout NV är en gammal favorit, så lite svårt att inte rösta på dess simulacrum.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Prompt engineering är en färdighet i sig själv. Att nå ett önskvärt resultat i ett hav av generativ slumpmässighet är inte så enkelt som att trycka på en knapp eller välja modell. Så man kan gratulera den biten antar jag?

Absolut! Har testat själv och det är svårt att få till något vettigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schwalan:

Alla är inte gjorda med generativ ai. Dom i Blender försöker ju bara illustrera hur Swec-farbrorn skulle se ut som en Ai.

Jag förstår det. Gillade flera av dem. Ettan var trevlig och stilistisk.

Permalänk
Medlem

Men jösses så svårt...helt fantastiska bidrag. Det blev en mental kamp mellan bidrag nr 1 och 11, men 1 vann nätt och jämt, och då enbart för att formatet på bilden är på enbart huvudet och därför gör sig bättre som ikon. Som helhetsbild hade jag nog valt 11 ganska lätt. Svårt som sagt, och starkt jobbat alla!

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Nr. 14 fick min röst

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | MSI RTX 4060 8GB Ventus OC (temporärt) | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Måste bara reposta texten till mitt bidrag nr.11
Går ju inte att bara se på bilden utan the lore!

” Djupt nere i en SweClockers-medlems källare har det gått helt över styr! Den oskyldige medlemmen har tränat en AI-modell med information från SweClockers forum. Vad tänkte han?! Mitt i natten väcks han av ett förfärligt oväsen från källaren. Han springer snabbt ner, iklädd endast sina Biltema-korvkalsonger. När han öppnar dörren till sitt källarkontor kan han knappt tro sina ögon! "IT’S ALIVE!" skriker han stumt. AI-modellens har kommit till liv! SweClockers-gubbens ansikte är på väg ut ur skärmen, som om den digitala världen inte längre kan hålla kvar honom. Robotarmar sträcker sig ut från sidorna, och varelsen häver sig fram för att dra sig ur den bur den skapats i! Världen är inte redo för detta…”

3D modellerat och skapat scenen i Blender.
Gjorde lite små justeringar i Photoshop.

Grymt jobbat av alla! Älskar dessa tävlingar. Dock lite väl mycket AI spam som många påpekat med. Tycker folk gjorde bättre ifrån sig när dom bara fick använda 3D/2D verktyg!

Permalänk
Medlem

Wow, kul att komma till finalen.
Ville bara säga tack för stödet och att det har varit sjukt inspirerande att få vara med. Lycka till.

Permalänk
Medlem

Många bra men röstade på 11 då jag tycker den representerar Sweclockers bäst

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Blir nummer 1 här för den påminner mest om min egen