Allt om Nintendo Switch 2

Permalänk
Melding Plague

Allt om Nintendo Switch 2

Rycker Nintendo snart skynket av uppföljaren till Switch? Vi har sammanställt de hetaste ryktena.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Moms, how does it work?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Moms, how does it work?

Moms, how do THEY work.

Permalänk
Medlem

Work hard

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 9700X - Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6000MHz cl30 - Sapphire 7900xtx Nitro+ - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk

hoppas Switch går ner i pris då har väntat några år xD

Permalänk
Medlem

Blir att köpa så fort den kommer. Insett jag spelat mer på min Switch än både datorn och PS5an när man ägde en sån. Och att gamla spel kommer funka som de gick ut med nyligen är ju riktigt fint.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX3090
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Moms, how do THEY work.

SALES TAX, how do they work.
(om vi ska vara sådana, men nu var det ju inte riktigt engelskan som var poängen här...)

Men iaf, tror på 2 modeller. Där skillnaden är skärm och lagringsutrymme. Kanske $400 och $500, dvs ungefär 5500 kr och 6800 kr.

Permalänk

Känns lite som att Nintendo kanske upprepar misstaget med Wii U eftersom alla rykten man sett och hört hittills pekar på en konsol som är väldigt lik Switch Betyder nödvändigtvis inte att Switch 2 blir en flopp, men jag skulle förvånas om man lyckas upprepa den enorma succé man haft med Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Maze Thing:

Känns lite som att Nintendo kanske upprepar misstaget med Wii U eftersom alla rykten man sett och hört hittills pekar på en konsol som är väldigt lik Switch Betyder nödvändigtvis inte att Switch 2 blir en flopp, men jag skulle förvånas om man lyckas upprepa den enorma succé man haft med Switch

Själv forstod jag aldrig hur Nintendo tänkte med Wii U GamePad. Älskade verkligen vanliga Wii och gick all in där. Men Wii U kändes aldrig särskilt lockande.

Hoppas fortfarande på att Switch 2 främst är Switch Pro som vi väntat på.

Dvs lite som "New 3DS" blev för 3DS och 2DS. Eller som DSi var för DS.

Hoppas bara att Nintendo inte hittar på ännu en gimmick som enbart fungerar på Switch 2 i något unikt scenario.

Skulle inte kalla någon av GameBoy -> GameBoy Color -> GameBoy Advance -> Nintendo DS -> Nintendo DSi -> Nintendo 3DS för misslyckade.

(varför blev - > en pil (->) ovan?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Hoppas fortfarande på att Switch 2 främst är Switch Pro som vi väntat på.

Dvs lite som "New 3DS" blev för 3DS och 2DS. Eller som DSi var för DS.

Hoppas bara att Nintendo inte hittar på ännu en gimmick som enbart fungerar på Switch 2 i något unikt scenario.

Ja, släpper de en "Switch Pro" så köper jag en direkt, det enda riktiga problemet med nuvarande Switch är i mitt tycke prestandan. Om de hittar på någon gimmick som bara fungerat på Switch 2 så är det nog inte så farligt så länge som de inte ändrar på själva grundkonceptet, de flesta utvecklare kommer ändå bara ignorera det i så fall.

Skrivet av walkir:

(varför blev - > en pil (->) ovan?)

Det är p.g.a. det nya typsnittet Sweclockers använder, vilket även är orsaken till varför t.ex. x blir ett multiplikationstecken i 9800x3d. Det diskuteras en del i tråden om den nya designen.

Permalänk
Medlem

Det är bara skicka ut den som en uppgdaterad Switch vid namn "Super Nintendo Switch".

Permalänk

Ser verkligen fram emot Switch 2 och är lite rastlös då jag sålde av min Switch för att uppgradera. Kommer förboka så fort det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Maze Thing:

Kommer antagligen inte börja märkas förrän efter ett par år isåfall.

Men ja, man kan ju undra hur de där med en typ fyra, fem Switchar kommer hantera saken. Dags att samla nya färger igen, eller går de vidare till någon slags andrahandsmarknad? Och hur stor är den? Kommer den påverka söndagsspelarnas marknad? Kommer det bli så mycket nya köpare, och isåfall vilka ska köpa de för tredje gången återutgivna klassikerna då? Investerarfarhågefrågan var nog inte helt orimlig.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Får hoppas de lanserar mario odyssey 2 samtidigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Men ja, man kan ju undra hur de där med en typ fyra, fem Switchar kommer hantera saken. Dags att samla nya färger igen, eller går de vidare till någon slags andrahandsmarknad? Och hur stor är den? Kommer den påverka söndagsspelarnas marknad? Kommer det bli så mycket nya köpare, och isåfall vilka ska köpa de för tredje gången återutgivna klassikerna då? Investerarfarhågefrågan var nog inte helt orimlig.

Återutgivna klassikerna hoppas man inte på.
Jag vill ha en ny Mario Kart och en ny Donkey Kong, inte de som släpptes på Wii U.

Visa signatur

Alienware AW2723DF- LCD2C- Apollo Twin X
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Nintendo släpper ju fler nya spel än vad t ex Sony gör så den där kritiken förstår jag inte.

Och eftersom Switch 2 är bakåtkompatibel så är väl snarare ytterligare en Switch helt rimligt ifall man redan äger 4-5 stycken.

Med det sagt så är inte succé självklart. Vilket känns bra för det kanske håller nere priset lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Återutgivna klassikerna hoppas man inte på.
Jag vill ha en ny Mario Kart och en ny Donkey Kong, inte de som släpptes på Wii U.

Det var investerare som hoppades på det.

Var lite otydlig kanske.

Skrivet av Squallie:

Nintendo släpper ju fler nya spel än vad t ex Sony gör så den där kritiken förstår jag inte.

Och eftersom Switch 2 är bakåtkompatibel så är väl snarare ytterligare en Switch helt rimligt ifall man redan äger 4-5 stycken.

Med det sagt så är inte succé självklart. Vilket känns bra för det kanske håller nere priset lite.

Möjligt. Men tydligen så säljer allt som inte är de redan etablerade storsäljarna inte särskilt mycket jämförelsevis. Så det är antagligen det som investerare tänkte på.

Haha, ja det finns säkert folk som kommer ha hela hyllan full med. Hoppas batterierna inte jäser.

Nu är du bra optimistisk. Den får nog vara ett monumentalt fiasko utan line om priset ska sänkas märkbart. Det som med WiiU är nog rätt avlägset ändå. Eller ens Gamecube.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Dottern spelar just nu Zelda Wind Waker HD på Wii U, och jag hoppas ju fortfarande på Twilight Princess HD och Wind Waker till Switchen...Men när det gäller Zelda-spelen är ju Nintendo riktigt vrånga, det har ju inte kommit riktiga versioner av Ocarina of Time, Majora's Mask till Switch, och inte heller Wind Waker eller Twilight Princess som sagt. Skyward Sword var däremot riktigt trevligt.

Däremot är det ju självklart så att Skyward Sword, relativt konkurrensen, var ett bättre Wii-spel än Switch-spel, och Wind Waker var bättre Gamecube-spel än Wii U-spel, även om HD-porten var rätt bra tycker jag.

Oavsett, det jag skulle komma till är att jag hela tiden trott att Zelda Nånting skulle bli ett release-game till Switch 2, då det ju finns Zelda-fanatiker som köper en ny konsol enkom för att spela Zelda. Men klämmer de verkligen ur sig en Zelda till när Tears of the Kingdom kom "nyss"?

Mer troligt är kanske att nästa Zelda kommer ett par år in i cykeln och då inte till vanliga Switch?

Jag är egentligen inte så sugen på att skaffa en konsol till...men Zelda är en dealbreaker här i familjen, nästa Zelda måste kunna spelas...

(Familjen har N64, Gamecube, Wii, Wii UU, 3DS och Switch, så...man ser väl vartåt det barkar)

(Jag skrev fel ovan, men vi har 2 Wii U så det får stå kvar...och två Wii, varav en fick relokera till kusinrummet hos morföräldrarna)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadee:

Det är bara skicka ut den som en uppgdaterad Switch vid namn "Super Nintendo Switch".

Bästa namnet. Drar hårt i nostalgin för mig som fick SNES som första konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Dottern spelar just nu Zelda Wind Waker HD på Wii U, och jag hoppas ju fortfarande på Twilight Princess HD och Wind Waker till Switchen...Men när det gäller Zelda-spelen är ju Nintendo riktigt vrånga, det har ju inte kommit riktiga versioner av Ocarina of Time, Majora's Mask till Switch, och inte heller Wind Waker eller Twilight Princess som sagt. Skyward Sword var däremot riktigt trevligt.

Däremot är det ju självklart så att Skyward Sword, relativt konkurrensen, var ett bättre Wii-spel än Switch-spel, och Wind Waker var bättre Gamecube-spel än Wii U-spel, även om HD-porten var rätt bra tycker jag.

Oavsett, det jag skulle komma till är att jag hela tiden trott att Zelda Nånting skulle bli ett release-game till Switch 2, då det ju finns Zelda-fanatiker som köper en ny konsol enkom för att spela Zelda. Men klämmer de verkligen ur sig en Zelda till när Tears of the Kingdom kom "nyss"?

Mer troligt är kanske att nästa Zelda kommer ett par år in i cykeln och då inte till vanliga Switch?

Jag är egentligen inte så sugen på att skaffa en konsol till...men Zelda är en dealbreaker här i familjen, nästa Zelda måste kunna spelas...

(Familjen har N64, Gamecube, Wii, Wii UU, 3DS och Switch, så...man ser väl vartåt det barkar)

(Jag skrev fel ovan, men vi har 2 Wii U så det får stå kvar...och två Wii, varav en fick relokera till kusinrummet hos morföräldrarna)

Det lär inte komma Zelda på ett tag nej, både ett stort och mindre har ju ganska nyligen släppts.

Jag hoppas verkligen att nästa är Switch 2 exklusivt, och det tror jag.