Permalänk

Turtle Beach Stealth Ultra kontroll?

Är den bra eller bättre än Elite 2 eller Standard xbox kontroll? Halleffect är kanske bättre men hur är batteriet om man inte har på skärmen?, om den nu går att dimma ned eller stänga av.

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 16GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V | Asus R9 280 | Corsair 750w | PNY 900gb ssd | Windows 10 64bit | LG oled 24" |

Permalänk
Medlem

Läst om dom som haft en del strul med sina, haft min ca en månad och inte upplevt något strul varken via pc eller xbox. Inte testat elite 2 men jämfört med en vanlig series x kontroll är det som dag och natt. triggers, d-pad & byggkvalitén osv är mycket bättre enligt mig.
Skärmen går att dra ner ljusstyrkan, ställa in när den ska vara av osv.

Visa signatur

Signatur under konstruktion och förväntas vara klar förr eller senare, med största sannolikhet senare.

Permalänk
Skrivet av AmR:

Läst om dom som haft en del strul med sina, haft min ca en månad och inte upplevt något strul varken via pc eller xbox. Inte testat elite 2 men jämfört med en vanlig series x kontroll är det som dag och natt. triggers, d-pad & byggkvalitén osv är mycket bättre enligt mig.
Skärmen går att dra ner ljusstyrkan, ställa in när den ska vara av osv.

Men märker man skillnad i precision t.ex COD eller fps spel eller generelt i andra spel?

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 16GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V | Asus R9 280 | Corsair 750w | PNY 900gb ssd | Windows 10 64bit | LG oled 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbansvenske:

Är den bra eller bättre än Elite 2 eller Standard xbox kontroll? Halleffect är kanske bättre men hur är batteriet om man inte har på skärmen?, om den nu går att dimma ned eller stänga av.

Har ägt både Elite och standard XBox kontroll innan jag köpte en 8BitDo Ultimate wireless med hall effect.

Elite åkte tillbaka efter en vecka pga fel på A knappen, som är vanligt, samt fel på vänster analoga, tydligen också vanligt.

Men skulle alla dagar välja 8BitDo igen, grym batteritid, skön passform, bakre knappar, basstation att ladda i mm: https://www.webhallen.com/se/product/370390-8BitDo-Ultimate-2-4G-Pad-PC-Hall-EdPurple?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Pmax%20%7C%20Price_Under_3000&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAxqC6BhBcEiwAlXp45yNVNpGBds4gsokDUClybl9qjOXYWPmEUDW23RXOxCdxzrRSNl_zRxoC-f4QAvD_BwE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbansvenske:

Men märker man skillnad i precision t.ex COD eller fps spel eller generelt i andra spel?

Ja absolut! Köpte den mest för cod, är kul och intressant med alla inställningar, som helt sluta använda abxy, respons, deadlines osvosv. Ångrar absolut inte köpet för min del, gav 1490:-.

Visa signatur

Signatur under konstruktion och förväntas vara klar förr eller senare, med största sannolikhet senare.

Permalänk
Skrivet av AmR:

Ja absolut! Köpte den mest för cod, är kul och intressant med alla inställningar, som helt sluta använda abxy, respons, deadlines osvosv. Ångrar absolut inte köpet för min del, gav 1490:-.

<Uppladdad bildlänk>

Tack! Blev en TB Stealth Ultra på mig till 1490:- som var erbjudande och väldigt nöjd! Såg på Elite 2 men gillar appen till TB och hur den känns att hålla i generelt, samt såklart Hall Effect och skärmen var ju praktisk. Det enda jag vill ha är kanske ett skinn/cover om det blir tillgängligt i framtiden.

Visa signatur