Permalänk
Medlem

SFP+ (kabelfråga)

Halloj,

Har precis börjat rota i det här med att uppgradera racket till 10gbe, och har nu tre stycken kort (Intel X520) samt en switch (NetApp NAE-1101) och har nu kommit fram till jungeln som är kablar. Jag tror att jag vill har DACar eftersom att jag bara ska köra i mitt rack, är alla DACar universellt kompatibla? Och om jag vill dra en längre lina i framtiden, hur vet jag om SFPn jag köper är kompatibel med min switch och mitt kort?

Mvh

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Du behöver kontrollera om dina enheter följer multi-source agreement (MSA). Då räcker det med att köpa en sorts kabel. I vissa fall behöver du ha olika standarder på ändarna.

Ibland kan även enheterna använda fel standard. Switchar och liknande tar t.ex. vissa Cisco-standarder fast de är av annat fabrikat. Vilket står i deras manual.

https://www.optcore.net/multi-source-agreement-guide/

Edit: Ser spontant ut som du behöver en Intel till NetApp kabel; Intel XDACBL1M till NetApp X6566B-05-N-C. Du kan alltid höra med DirekTronik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Du behöver kontrollera om dina enheter följer multi-source agreement (MSA). Då räcker det med att köpa en sorts kabel. I vissa fall behöver du ha olika standarder på ändarna.

Ibland kan även enheterna använda fel standard. Switchar och liknande tar t.ex. vissa Cisco-standarder fast de är av annat fabrikat. Vilket står i deras manual.

https://www.optcore.net/multi-source-agreement-guide/

Edit: Ser spontant ut som du behöver en Intel till NetApp kabel; Intel XDACBL1M till NetApp X6566B-05-N-C. Du kan alltid höra med DirekTronik.

Aha, jag förstår! Tack för informationen, jag kollar med dom om dom har sånna kablar inne 👌

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av bagfalls:

Aha, jag förstår! Tack för informationen, jag kollar med dom om dom har sånna kablar inne 👌

De programmerar dem efter beställning. Det finns dock flera Intel och NetApp standarder, så inkludera produktnamnen på enheterna. Nu valde jag standarderna som dök upp i deras dropdown.

Intel: Intel XDACBL1M
NetApp: har jag inte lyckats bekräfta