Permalänk
Medlem

5G eller inte?

Hej. Tele2 har så fruktansvärt långa väntetider på telefon just nu, så det finns säkert någon här som har ett svar till mig.

Jag har precis skaffat mig mobilt bredband från tele2 enligt denna länk: https://www.tele2.se/mobilt-bredband

Det fanns både detta abonnemang & ett annat för 100 kr mer i månaden där man får låna en 5g router av dem, men jag har en 5g router själv.

Kommer jag kunna få 5G nät med det abonnemang jag köpt? Eller är det endast 4g?

MVH marcus

Visa signatur

[AMD Ryzen 5600x]--[212 Evo Black Edition RBG]--[Zotac 3070ti]--[ASUS ROG STRIX B550-F GAMING]--[Corsair Vengeance RGB PRO SL32 GB 3600MHz]--[Mission SG GGX 3.5 Tempered glass]--Samsung SSD 970 EVO PLUS 500GB--[ 111GB Corsair Force GT]--[ 465GB WD]--[Windows 10 Pro x64]--[LG UltraGear 27GL850 x 2 & ASUS VG248QE]--[Ducky One 2 Mini]--[Razer Deathadder Chroma]--[Xbox Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av St1ckan:

Hej. Tele2 har så fruktansvärt långa väntetider på telefon just nu, så det finns säkert någon här som har ett svar till mig.

Jag har precis skaffat mig mobilt bredband från tele2 enligt denna länk: https://www.tele2.se/mobilt-bredband

Det fanns både detta abonnemang & ett annat för 100 kr mer i månaden där man får låna en 5g router av dem, men jag har en 5g router själv.

Kommer jag kunna få 5G nät med det abonnemang jag köpt? Eller är det endast 4g?

MVH marcus

Har du specifikt beställt det abonnemanget som stödjer 5G?
https://www.tele2.se/bredband/bredband-via-5g

Annars verkade det enbart vara 4G på det du länkade…
Det brukar stå i bekräftelsen vad du får tillgång till

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Har du specifikt beställt det abonnemanget som stödjer 5G?
https://www.tele2.se/bredband/bredband-via-5g

Annars verkade det enbart vara 4G på det du länkade…
Det brukar stå i bekräftelsen vad du får tillgång till

Nej det var inte det jag köpte eftersom att det innehöll lån av router, som jag inte ville ha.

Hmm tycker det är luddigt skrivet av dem alltså.

Det var 4G, fick det bekräftat av kundsupport nu.

Visa signatur

[AMD Ryzen 5600x]--[212 Evo Black Edition RBG]--[Zotac 3070ti]--[ASUS ROG STRIX B550-F GAMING]--[Corsair Vengeance RGB PRO SL32 GB 3600MHz]--[Mission SG GGX 3.5 Tempered glass]--Samsung SSD 970 EVO PLUS 500GB--[ 111GB Corsair Force GT]--[ 465GB WD]--[Windows 10 Pro x64]--[LG UltraGear 27GL850 x 2 & ASUS VG248QE]--[Ducky One 2 Mini]--[Razer Deathadder Chroma]--[Xbox Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av St1ckan:

Nej det var inte det jag köpte eftersom att det innehöll lån av router, som jag inte ville ha.

Hmm tycker det är luddigt skrivet av dem alltså.

Det var 4G, fick det bekräftat av kundsupport nu.

Har fått samma av Telia, antingen skiter man i att hämta ut routern eller så lägger man den hemma bara

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Om du redan har en 5G-Router, varför provar du inte bara?

Permalänk
Medlem

En fråga: har du redan ett mobilabonnemang med obegränsade datamängder? I så fall kan det ofta bli billigare att bara köpa till ett extra data-SIM till ditt abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Om du redan har en 5G-Router, varför provar du inte bara?

Det kan ju i värsta fall vara så att TS inte längre kan utnyttja ångerrätten om abonnemanget aktiveras?
Jag hade inte heller provat om jag var osäker på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Har fått samma av Telia, antingen skiter man i att hämta ut routern eller så lägger man den hemma bara :

Fattar. I detta fallet var det bindningstiden jag ville slippa.

Visa signatur