Steelseries arctis nova pro trådad mikrofon problem

Permalänk

Steelseries arctis nova pro trådad mikrofon problem

Hejsan! Har köpt ett begangnat headset som jag är nöjd ljud mässigt. Dock får jag in miken att funka, har den kopplad uppe i 3.5 utag, någon som vet vad det kan bero på?

Permalänk
Rekordmedlem

Beskriv i detalj hur du kopplat in dem då de verkar gå att koppla på flera sätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Det skall jag göra vänta ett lite tag bara

Permalänk

Kopplat en 3.5 mm kabel till åvandelen på chassit, som heter högtalare Realtek (R) Audio) då fukar ljudet, men imte micken. Likadant i inställningarna. Kanske behöver koppla på baksidan med en två delad. I moderkortet

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FreddeRadeon:

Kopplat en 3.5 mm kabel till åvandelen på chassit, som heter högtalare Realtek (R) Audio) då fukar ljudet, men imte micken. Likadant i inställningarna. Kanske behöver koppla på baksidan med en två delad. I moderkortet

Ja du måste ha 2 kablar in i datorn om du ansluter analogt då normala ljudkort har separata kontakter för hörlur och mikrofon i stället för 4 poliga "kombikontakter"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.