köpa begagnad dator-bra pris?

Permalänk
Medlem

köpa begagnad dator-bra pris?

är detta ett bra pris för denna dator

Professionell dator med Windows 11 Pro
- GeForce RTX 2070 Super 8GB
- Kraftfull Intel Xeon processor som motsvarar en Intel Core i7-6800K i spelprestanda.
- 64GB DDR4 ECC & 1TB SSD
- Passar utmärkt till spel som Cyberpunk 2077, Microsoft Flight Simulator, CS2, Hogwarts Legacy, Assassin’s Creed Valhalla, CoD: Warzone & Apex Legends
- Mycket bra för VR

Grafikkort: GeForce RTX 2070 Super 8GB
Modell: Lenovo Thinkstation P510
Processor: Intel Xeon E5-1650 V4 3,6GHz
Max turbofrekvens: 4,0GHz
Antal kärnor/trådar: 6 st / 12 st
Minne: 64GB DDR4 2400MHz ECC
Hårddisk: 1TB SSD
Nätaggregat: 650W
Övrigt: Nätverkskort, ljudkort, USB 3.0.
Chassi: Mini tower
Mått (hxbxd): 44 x 17.5 x 47 cm
Vikt: 14 kg
Operativsystem: Förinstallerad med Windows 11 Pro

5246 kr.......från butik med 3 månader funktionsgaranti

Visa signatur

msi k9n sli-x1900xt-dual core 4600+-2048 ddr2

Permalänk
Medlem

Nej nej nej - CPUn är från 2016. Köp hellre något begagnat för dom pengarna.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem

Dessutom har Windows 11 inte officiellt stöd för den processorn.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Absolut inte, moderkortet kommer vara totalt skräp, cpun kommer förmodligen också bli en enorm flaskhals och förmodligen är även psu original och i sånt fall är de också förmodligen bara skräp.

Tyvärr att köpa begagnade datorer är värdelöst idag då marknaden mer eller mindre består av folk som petar in ett grafikkort i en låda med "elskrot" och säljer det med missvisande beskrivningar.

Gör en köpes annons här på sweclockers är mitt bästa tips.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Det där är en gammal server-dator med grafikkort, skippa! En sminkad gris :')

Permalänk
Medlem

Professionell dator !!! Vad fan är en professionell dator?

med Windows 11 Pro !!! jaha och är finns det ju inte stöd för då det saknas TPM så det kan ju bli vilket knas som helst framöver. Micosoft bestämde sig ju för att inte stödja nån generation föra alldeles nyligen. Därför så går inte funktionsuppdateringar installera på den versionen. tror det var Sandy bridge och bakåt. men säkerhetsuppdateringerna får dom ju, menar bara att änden snart är nådd och då återstår det ju bara att köra LINUX på dom processorerna troligtvis.

Vänta bara tills årets slut så lär marknaden överösas med gammal datorer, men har på känn att Microsoft kommer backa och dra ut en del "nödvändig säkerhetsuppdate" ändå. är ju väldigt många äldre datorer ute på myndigheter och stora företag så att bryta rätt av blir nog inte jättepoppulärt.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

tack för svaren.....då avvaktar jag lite..

Visa signatur

msi k9n sli-x1900xt-dual core 4600+-2048 ddr2

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Det där är en gammal server-dator med grafikkort, skippa! En sminkad gris :')

Japp Xeon E5-1650 V4 är till för servrar.
inet skriver så här pedagogiskt
" datorhallar som körs på programvarudefinierad infrastruktur. Den har stöd för flexibel molnarkitektur och mycket effektiv, traditionell arbetsbelastningshantering "

Därmed betyder det inte att man inte kan spela på den men den är betydande dyr helt i onödan samtidigt som man inte får ut nått extra just i spel om man jämför med en processor som vänder sig till hemmabruk med spel i fokus.

PÅ den här betalar man för en del funktioner som är bra för servrar som få spel och annat i hemmet drar nytta av. Ett exempel : Den har en helt annan typ av minnen med funktion att tala om att det är fel i data på minnet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av roru:

tack för svaren.....då avvaktar jag lite..

Se upp för sånt säljsnack, säljare som drar sånt floskler bukar ofta ha en tendens att luras. Det som talar om för oss vad som är bra eller inte är ju vad exempelvis Youtube säger.

Om du tar och söker på processorn och grafikkortet i en annons då får du fram uppgifter eller ett youtubeklipp med nån som spelar med just dom grejerna.

Så brukar jag göra när jag väljer mellan olika...

Visa signatur