Nya foton visar Switch 2:s Joy Con

Permalänk
Melding Plague

Nya foton visar Switch 2:s Joy Con

Visar det nya magnetiska fästet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara samma minimala storlek tyvärr. Får hoppas de fixat driftingproblemen iaf.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Oj har jag råkat klicka mig in på FragZone igen?

Permalänk
Medlem

Spännande! Ska bli kul och se hur Switch 2 blir

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Jag ser iallafall fram emot de nya Mario-spelen.

Permalänk
Medlem

Sett den designen förut, tråkigt att det inte kommer gå att spela i handhållet läge den här gången heller utan att få kramp. Får hoppas på en ny Pro Controller från början så man kan spela på TVn iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Sett den designen förut, tråkigt att det inte kommer gå att spela i handhållet läge den här gången heller utan att få kramp. Får hoppas på en ny Pro Controller från början så man kan spela på TVn iaf.

Jag tror till 99% säkerhet att den gamla pro controller kommer fungera till denna också.....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

Jag tycker min glappar lite på swichen och hoppas nästa version blir bättre. Bortsett från Snipperclips så har jag aldrig tagit lös dem, så för mig hade de ej behövt varit löstagbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Jag tror till 99% säkerhet att den gamla pro controller kommer fungera till denna också.....

Kommer den säkert att göra men en ny bättre Pro Controller skulle inte sitta fel det heller.

Permalänk

Förstår inte hur någon kan gilla nuvarande Jocon Designen. Verkar vara designad för små japanska pojkhänder.

Permalänk
Medlem

Hade hoppats den hade kommit utan Joy Cons. Det som är så bra med Switch Lite nämligen.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Tydligen finns ett s/n med på nån av bilderna och kollar man upp garantin på Nintendos garantisida så är det s/n valid.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX3090
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Skrivet av k4rst3n:

Tydligen finns ett s/n med på nån av bilderna och kollar man upp garantin på Nintendos garantisida så är det s/n valid.

Kan du utläsa serienumret? Ser superpixligt ut.

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ut som att det kanske blir en återkomst av musfunktionaliteten som jag inte tror Nintendo haft sedan SNES (?). I sådana fall skulle man behöva rotera enheten 90 grader. För barnen skulle det nog funka, men kan det verkligen vara bekvämt längre stunder för en annan? Vi får se, grabben är stor nog att han ska få en Switch 2 när han fyller snart.

Edit: och kommer det lär det komma tredjepartsvarianter med bättre ergonomi för olika händer gissningsvis.

Permalänk
Medlem

så gamla joycons inkompatibla? finns ju massor med limited editions, splatoon 2/3, skyward sword hd osv... nu får dom ligga på hyllan då? skoj.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Ser ut att vara samma minimala storlek tyvärr. Får hoppas de fixat driftingproblemen iaf.

Varför skulle Nintendo fixa driftingproblemen? Då kommer dom inte sälja lika många kontroller. I Sverige har vi ju lång reklamationsrätt men det ser inte likadant ut i resten av världen. Nintendo skulle gå miste om enorma summor pengar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Oj har jag råkat klicka mig in på FragZone igen?

Det var ett tag sen de hette FragZone men kan du utveckla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

så gamla joycons inkompatibla? finns ju massor med limited editions, splatoon 2/3, skyward sword hd osv... nu får dom ligga på hyllan då? skoj.

Kommer inte kunna sättas på konsolen, men ska kunna användas trådlöst.

Permalänk
Medlem

Ofta byts ju handkontrollen mellan generationerna. Att Xbox one fungerar till Series är ju pga de bara ändrade lite på formen men inte direkt något funktionsmässigt.
Har du tur fungerar dina joycons i alla fall trådlöst på nya switch.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Det var ett tag sen de hette FragZone men kan du utveckla?

Skulle tro att han tycker att konsol-grejer inte hör hemma på pc-clockers

Jag tycker inte så, bara för att förtydliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Varför skulle Nintendo fixa driftingproblemen? Då kommer dom inte sälja lika många kontroller. I Sverige har vi ju lång reklamationsrätt men det ser inte likadant ut i resten av världen. Nintendo skulle gå miste om enorma summor pengar.

Ja folk har inga små förväntningar. Från inga magneter i stickorna så ska de nu alltså vara både där och i fästet.. ;D

Skämda skämt åsido. Undrar om inte just det nya fästet nu närmast utesluter HE-sensorer. Det borde ju bli nära till hands med störningar antar jag.

Nu köper jag ändå inte riktigt kontrollkonspirationen. Dels borde ju risken vara att åtminstone en av plattformarna börjar (igen) och får de övriga att framstå i sämre ljus. Dels så borde det ju vara betydligt högre vinster på mjukvara, mjukvara som då den mindre marginalen på hårdvara äter upp köpare med, redan innan det mer svårlästa förtroendetappets led till att kunden helt enkelt inte känner för att köpa spel till sin jobbiga maskin.

Sony verkade ju sluta med HE stickor i PS3 ungefär samtidigt som skakfuntionen återkom. Dreamcast hade bara 1 sticka långt efter PS1 hade 2. Så något mer måste ligga i grund. Kanske kalibreringen i fabrikationsled är en del av förklaringen?

Där hade väll de flesta som har alla dessa haft dem liggande ändå?

Konserverade i sin egen plast, tills batterierna tillagar dem genom långkok eller flambering. :0

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Ja folk har inga små förväntningar. Från inga magneter i stickorna så ska de nu alltså vara både där och i fästet.. ;D

Skämda skämt åsido. Undrar om inte just det nya fästet nu närmast utesluter HE-sensorer. Det borde ju bli nära till hands med störningar antar jag.

Nu köper jag ändå inte riktigt kontrollkonspirationen. Dels borde ju risken vara att åtminstone en av plattformarna börjar (igen) och får de övriga att framstå i sämre ljus. Dels så borde det ju vara betydligt högre vinster på mjukvara, mjukvara som då den mindre marginalen på hårdvara äter upp köpare med, redan innan det mer svårlästa förtroendetappets led till att kunden helt enkelt inte känner för att köpa spel till sin jobbiga maskin.

Sony verkade ju sluta med HE stickor i PS3 ungefär samtidigt som skakfuntionen återkom. Dreamcast hade bara 1 sticka långt efter PS1 hade 2. Så något mer måste ligga i grund. Kanske kalibreringen i fabrikationsled är en del av förklaringen?

Där hade väll de flesta som har alla dessa haft dem liggande ändå?

Konserverade i sin egen plast, tills batterierna tillagar dem genom långkok eller flambering. :0

Man ska ju komma ihåg också att dödzonen var mycket större på kontrollerna förr i tiden så kraven är mycket högre nu, kvalitén kanske t.o.m var sämre förr men det märktes bara inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Visceral3D:

Förstår inte hur någon kan gilla nuvarande Jocon Designen. Verkar vara designad för små japanska pojkhänder.

Det är väl ingen som gillar den? Det är en kompromiss för att fungera ensamma och i par och inte göra enheten för stor i handhållet läge vilket dom lyckas hyfsat med.

Permalänk
Skrivet av Squallie:

Det är väl ingen som gillar den? Det är en kompromiss för att fungera ensamma och i par och inte göra enheten för stor i handhållet läge vilket dom lyckas hyfsat med.

Absolut. Förstår absolut att det är kompromiss av något slag. Jag antog bara att i sann Nintendo anda så satte Nintendos designers spelaren i fokus, med ergonomi som fokus.
Ja tänker på exempel såsom NES spelen eller Gamecube kontrollen, dom har ju historiskt sätt inte varit rädda för att sätta spelaren först.

Personligen skulle ja gilla en lite biffigare Switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Visceral3D:

Absolut. Förstår absolut att det är kompromiss av något slag. Jag antog bara att i sann Nintendo anda så satte Nintendos designers spelaren i fokus, med ergonomi som fokus.
Ja tänker på exempel såsom NES spelen eller Gamecube kontrollen, dom har ju historiskt sätt inte varit rädda för att sätta spelaren först.

Personligen skulle ja gilla en lite biffigare Switch.

Mer ergonomiska kontroller hade de säkert gjort om den inte hade varit ämnad som en hybrid utan förmodligen varit lite mer som Wii U gamepad eller Steamdeck. Nu kan man dock fråga sig varför Switch Lite inte är mer ergonomisk men det är förmidligen för att hålla den i samma anda som sin storebror.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Alltid imponerande när foton är skarpa på kontroller som driftar så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag tycker min glappar lite på swichen och hoppas nästa version blir bättre. Bortsett från Snipperclips så har jag aldrig tagit lös dem, så för mig hade de ej behövt varit löstagbara.

Skrivet av Sunray:

Hade hoppats den hade kommit utan Joy Cons. Det som är så bra med Switch Lite nämligen.

Om spekulationen stämmer att Nintendo Switch 2 får "mus" support direkt i joy consen om man vänder dem på sidan så är jag nog redo att börja använda Joy Cons separat från konsolen. Men annars är jag inne på samma linje som er, hellre en mer Steam Deck skön/ergonomisk konsol vill jag ha för handhållet spelande.

Vem vet, kanske det dyker upp en Pro-mus till Switch 2 så slipper man de mindre joy-consen ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Vem vet, kanske det dyker upp en Pro-mus till Switch 2 så slipper man de mindre joy-consen ändå.

Alternativt att Switch 2 får stöd för vanliga blåtandsmöss. Switch fick ju stöd för vanliga blåtands-hörlurar efter en tid, så det känns inte omöjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Vilket trams. Det har kostat Nintendo massor i förlängda garantiprogram i flera länder. De villkor vi har gällande våra svensksålda Joy-cons är en överenskommelse mellan Nintendo och EU. Varenda Joy-con i hela EU repareras för drift kostnadsfritt, oavsett när den sålts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antdah:

Vilket trams. Det har kostat Nintendo massor i förlängda garantiprogram i flera länder. De villkor vi har gällande våra svensksålda Joy-cons är en överenskommelse mellan Nintendo och EU. Varenda Joy-con i hela EU repareras för drift kostnadsfritt, oavsett när den sålts.

Som att ens 30% av ägarna av Switch vet om att deras JoyCons har förlängd garanti. De absolut flesta köper nog nytt.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.