Tele2 / Boxer - Marknät - TV Hub Mini

Permalänk
Medlem

Tele2 / Boxer - Marknät - TV Hub Mini

Tjena!

Då Tele2 / Boxer har bestämt sig att efter 31 december 2024 kommer betalkanaler inte längre distribueras via marknätet. Det innebär att de kommer byta ut programkort till TV Hub Mini.

Källa: https://www.boxer.se/nyheter/boxer-andrar-distribution-av-tv-...

Dock verkar inte detta vara så enkelt som de vill att det ska vara. Har ju självklart pluggat in den, ström & HDMI sedan följt installationsanvisningarna med att logga in med Google-Konto osv. Men efter detta möts jag bara av detta felmeddelande:

"Det verkar tyvärr vara ett fel i provisioneringen av denna box från fabrik, vänligen kontakta kundservice
A015"

Har testat att göra enheten en strömlös under en längre stund sen tillbaka igen samt testat 2.4GHZ respektive 5GHz WiFi.

Har ringt kundtjänst & där stod jag i 83minuters kö till att sedan höra 3 snabba signaler och sedan lades samtalet på.

Så min fråga är nu, har någon lyckats komma förbi detta problemt utan att ringa nötterna på supporten?

Jätte tacksam för alla svar om någon har tips.

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF & Contact Frame | RTX 5070 Ti | 32GB 3600MHz | 2.5TB M.2 SSD | Modded Fractal R6 | 1000W PSU | MSI Z790 Pro | Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | 3x Corsair RS120 ARGB |

Permalänk
Medlem

Lägg ned boxen, skaffa en Google TV eller Apple TV och kör appen.
Har du en Android TV eller Samsung kan du köra den direkt i TVn.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

Min boxer har börjat strula. Dom har tagit bort "Kanalsökning" så jag förstår att dom ändrat programvaran. Nu provar jag med några gamla apparater där man har wifi in och RJ45 ut så jag har internet via sladd. Verkar som det fungera bättre. Men har bara provat i tre dar. Annars är jag nöjd med Boxer/Tele2. Behändigt att kunna titta när man vill och kunna göra paus. Lite synd att TV4 och TV12 har tagit bort möjligheten att spola förbi reklamen.

Permalänk
Medlem

Det ska bara vara att plugga in sen är du på banan. Du behöver inte ens logga in på något googlekonto. Mitt råd är att göra det som står på skärmen.

Fast du iof testa att logga in på deras hemsida med ditt konto och se vad som står där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prelatur:

Lägg ned boxen, skaffa en Google TV eller Apple TV och kör appen.
Har du en Android TV eller Samsung kan du köra den direkt i TVn.

Försöker sätta upp detta hos min 70 Åriga mormor så att få mark TV kanalerna som hon hade hos Boxer är viktigt, finns det en Tele2/Boxer app för detta i Apple TV / Google TV? Har själv en Samsung TV hemma med Telia Arris box så har ej testat detta.

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF & Contact Frame | RTX 5070 Ti | 32GB 3600MHz | 2.5TB M.2 SSD | Modded Fractal R6 | 1000W PSU | MSI Z790 Pro | Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | 3x Corsair RS120 ARGB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av julgranen:

Det ska bara vara att plugga in sen är du på banan. Du behöver inte ens logga in på något googlekonto. Mitt råd är att göra det som står på skärmen.

Fast du iof testa att logga in på deras hemsida med ditt konto och se vad som står där.

Ja, det ska vara så men tydligen fungerar inte deras skit

Visa signatur

PC Specifications:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceee:

Ja, det ska vara så men tydligen fungerar inte deras skit

Logga in på tele2 och se vad som står där. Låter som boxen inte blivit registrerad (än).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceee:

Försöker sätta upp detta hos min 70 Åriga mormor så att få mark TV kanalerna som hon hade hos Boxer är viktigt, finns det en Tele2/Boxer app för detta i Apple TV / Google TV? Har själv en Samsung TV hemma med Telia Arris box så har ej testat detta.

Ja det är tele2 appen jag pratar om.
Boxer/Tele2 boxen är en Android box som kör samma App.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prelatur:

Ja det är tele2 appen jag pratar om.
Boxer/Tele2 boxen är en Android box som kör samma App.

Okej, kanske får bli en sån. Känns dock förjävligt att du betalar för att få dessa grejer sen fungerar dem inte & du måste köpra tredje parts produkter för att sedan köra deras app. (Betala dubbelt) Whack.

Visa signatur

PC Specifications:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceee:

Chromecast (4K) Google TV har slutat att tillverkas, kan vara att nån sida har kvar i lager.

Kan inte rekommdera den nya 4K Google TV Streameren, många har ljudproblem med denna, för många försvinner ljudet å kommer tillbaka å försvinner å kommer tillbaka. Detta yttrar sig på hembio receivers, soundbars å vanlig inkoppling via HDMI port på TV. Finns en Systemuppdatering på ca 35, 35 MB dock har den inte hjälpt många.

Inget speciellt märke som gäller för detta problem. HDMI kabel får köpas vid sidan om.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.