Tävla och vinn värstingdator!

fråga om dator delar för ny dator

Permalänk
Medlem

fråga om dator delar för ny dator

Hej, jag har byggt i hop en dator på inet och bara undrar om dom delarna jag har valt är bra och passar tillsammans. det här är mitt första dator bygg så jag är inte säker på alla delar är bra. jag vill bra senste spelen som Stalker 2, MH Wilds, AC Shadows (när dom kommer ut) Space Marine 2, typ såna spel i 1440p

https://www.inet.se/datorbygge/b1612090/dator

Permalänk
Medlem

Går att spara in lite pengar här och var, annars ser det väl bra ut. 64 gb ram är overkill om du bara ska spela, 32 är väl sweetspot.
Kör en ssd om du inte vill ha två av någon särskild anledning, typ en Kingston Fury Renegade 2tb. Windows kan du installera själv från ett usb minne, en nyckel kostar typ 100 spänn. Finns ett 7900xtx för 13000 på inet, brukar sällan vara värt att köpa dom dyrare partnermodellerna utav grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamr:

Går att spara in lite pengar här och var, annars ser det väl bra ut. 64 gb ram är overkill om du bara ska spela, 32 är väl sweetspot.
Kör en ssd om du inte vill ha två av någon särskild anledning, typ en Kingston Fury Renegade 2tb. Windows kan du installera själv från ett usb minne, en nyckel kostar typ 100 spänn. Finns ett 7900xtx för 13000 på inet, brukar sällan vara värt att köpa dom dyrare partnermodellerna utav grafikkort

vad bra, tack så mycker valde två SSDs för jag såg inte att det fanns en men 2TB för samma pris men såg det nu.