SweClockers klassiska musmattor återvänder!

Gå till din autentiseringsapp facebook?

Permalänk
Medlem

Gå till din autentiseringsapp facebook?

På mobilversionen på facebook vill den jag ska gå till min autentiseringsapp för att gå vidare efter att ändrat lösenord för att få ny kod

Har ingen aning? Däremot funkar kontot på dator som vanligt?

Hur gör man här då? Så tröttsamt de alltid ska göra saker krångligt

Tack

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Om du är inloggad på datorn så kan du använda den/notisen du får för att godkänna inloggning i appen. Borde iaf kunna det.
Om du inte använder 2FA är det hög tid att börja använda det:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Om du är inloggad på datorn så kan du använda den/notisen du får för att godkänna inloggning i appen. Borde iaf kunna det.
Om du inte använder 2FA är det hög tid att börja använda det:)

Ja, jag är inloggad på dator, men på mobilen, har jag genom den epost jag registrerat mitt konto på, fått en kod för att ändra lösenordet

Men nu vill den jag ska bekräfta en andra kod genom en tredjehands app som jag inte har lagt in, ska göra det på kontot på datorn då?

Permalänk
Medlem

Enligt denna video

https://www.youtube.com/watch?v=4CgS50WB7-Q

Ska jag på dator gå in på mitt facebook konto lägga till autentiseringsapp på mitt valda konto

Men jag kan som sagt inte göra det för tillfället

Om jag loggar ut från kontot från den webbläsaren, förlorar jag kontot

Så idiotiskt dåligt av facebook!

Varför blir man inte rekommenderad inte göra det direkt när man skapar kontot? Hur många tänker inte på det liksom?

Permalänk
Medlem

Som det ser ut nu är mitt facebook konto kört pga facebook idiotiska system säkerhetställa kontot

Jag kan alltså använda kontot på dator med gammalt lösenord på en webbläsare, men jag kan inte göra de nödvändiga ändringarna återfå min andra kod

Loggar jag in på en annan weblässare med det nya lösenordet måste jag använda tredje parts app

Då är det lika bra ta bort kontot skapa nytt

Så himla idiotiskt!! Och hur kontaktar man support, finns det ens?

Skrev på någon facebook sida men alla där rekommenderade mig typ samma person? Känns lite suspekt