Dörrklocka med kamera tips - trådad

Permalänk
Medlem

Dörrklocka med kamera tips - trådad

Hej,

söker efter ringklocka till ytterdörren med kamera som inte drivs av batteri.
Ska gå att få in i homeassistant. Inga andra direkta krav, pris runt 1000.
Kikade snabbt på prisjakt och det ser ut som att alla har riktigt dåliga betyg.

Någon som har bra tips?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Aqara G4 är riktigt bra och fungerar utmärkt med Home Assistant. Går förstås att köras med sladd.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Hej,

söker efter ringklocka till ytterdörren med kamera som inte drivs av batteri.
Ska gå att få in i homeassistant. Inga andra direkta krav, pris runt 1000.
Kikade snabbt på prisjakt och det ser ut som att alla har riktigt dåliga betyg.

Någon som har bra tips?

dahua är kanon, finns både för drift via poe eller nätadapter eller både och för den delen (beror på modell, vissa har bara wifi)
kolla ebay eller aliexpress så bör du hitta förra åretsmodeller runt den summan.
Andra fördelar är att det går att få dom med rfid, kod, styrning av lås mm (men igen, beror på modell)
Har länge funderat på att uppgradera min nuvarande dahua till deras passagesystem med ansiktsavläsning inbyggt så man slipper köra det i nvr. I HA får du alla sensorer+video från dahua kameror/ringklockor.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Jag letade efter något liknande flera år sedan, men fick höra att det var olagligt med att ha en kamera som spelar in där en bit av allmän plats inkluderas (tex. trappuppgångar). Har det ändrats? Eller har jag fått fel för mig?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:
Skrivet av nu1mlock:
Skrivet av aragon:

Tack för tipsen! Ska ta och läsa på lite mer om dessa.

Skrivet av Ohem:

Jag letade efter något liknande flera år sedan, men fick höra att det var olagligt med att ha en kamera som spelar in där en bit av allmän plats inkluderas (tex. trappuppgångar). Har det ändrats? Eller har jag fått fel för mig?

I Norge är det tillåtet med kamera som aktiveras när man ringer på, så länge den bara filmar framför dörren och man inte kan identifiera personer i bakgrunden.

Bäst att kolla upp svenska regelverket då det inte säkert är det är helt lika.

Visa signatur

Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.

Permalänk
Medlem

Reolinks kameror är bra och funkar kanon med Home Assistant. Jag ska själv byta ut min Nest Hello till en Reolink.

Visa signatur

Smarthemsystem: Home Assistant OS (Supervised) | Körs på: Intel NUC med Proxmox VE
Zigbee: Sonoff ZBDongle-P + Zigbee2MQTT
Fast belysning: Plejd
Övrig belysning: Philips Hue, IKEA Trådfri
Nätverk: UniFi (UCG Ultra, 24-port PoE switch, Flex Mini switch, 2x AP AC-LR, 1x Swiss Army Knife AP)

Permalänk
Medlem
Skrivet av durrav:

Reolinks kameror är bra och funkar kanon med Home Assistant. Jag ska själv byta ut min Nest Hello till en Reolink.

Ah jag upptäckte den också igår, verkar bra!
Har Reolink sen innan och har inget att klaga på.

Men hade helst haft vit, ser inte ut att finnas mer? Sen läste jag någon användar-recension att det finns två versioner varav ena inte kan uppdatera firmware på, vet inte om det ligger någon sanning i det.

Visa signatur

Det var High noon.

Permalänk

Har nu haft min Aqara G4 i 1år och jag är riktigt nöjd.
Kör dock min via Homekit samt batteri, planen är att dra kabel till sommaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Ah jag upptäckte den också igår, verkar bra!
Har Reolink sen innan och har inget att klaga på.

Men hade helst haft vit, ser inte ut att finnas mer? Sen läste jag någon användar-recension att det finns två versioner varav ena inte kan uppdatera firmware på, vet inte om det ligger någon sanning i det.

Den vita finns hos Amazon.Vet inte om det med firmware är sant. Har inte läst något om det.

Wifi: https://www.amazon.se/Reolink-Video-Doorbell-Wi-Fi-kamera-klo...

PoE: https://www.amazon.se/Reolink-Video-Doorbell-PoE-kamera-klock...

Visa signatur

Smarthemsystem: Home Assistant OS (Supervised) | Körs på: Intel NUC med Proxmox VE
Zigbee: Sonoff ZBDongle-P + Zigbee2MQTT
Fast belysning: Plejd
Övrig belysning: Philips Hue, IKEA Trådfri
Nätverk: UniFi (UCG Ultra, 24-port PoE switch, Flex Mini switch, 2x AP AC-LR, 1x Swiss Army Knife AP)