Nya Youtube Premium Lite slopar Youtube Music

Permalänk
Melding Plague

Nya Youtube Premium Lite slopar Youtube Music

Youtube ska erbjuda ny variant av Premium där endast reklamfri videotittande erbjuds.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Svårt att konkurrera med turkiska priset på ~20 kronor.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem

Dagens Premium kommer säkert bli Premium Lite för samma pris, och sen kommer en "ny" Premium inkl Music som kommer kosta mer....

Permalänk
Hedersmedlem

Underbart!

Jag har länge retat mig på att man tvingas betala för en tjänst man inte använder. Jag är främst ute efter reklamfritt YouTube.

Att kunna ladda ner filmer har varit bra, men den funktionen har jag sällan använt. Musikdelen har samlat damm då jag redan har Spotify.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk

Ser positivt på det. Jag betalar ju i dagsläget för Youtube music - men jag använder det inte för att Spotify är mångt mycket bättre. Hade varit skönt att slippa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Svårt att konkurrera med turkiska priset på ~20 kronor.

Håller med. Däremot är det snarare 35:- nuförtiden. Fick dock gå vidare med Smarttube istället då de lyckades luska ut att min betalmetod inte var turkisk. Fick ändå ha det i två år så jag är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Underbart!

Jag har länge retat mig på att man tvingas betala för en tjänst man inte använder. Jag är främst ute efter reklamfritt YouTube.

Att kunna ladda ner filmer har varit bra, men den funktionen har jag sällan använt. Musikdelen har samlat damm då jag redan har Spotify.

Intressant. Jag själv övergav Spotify och flyttade över alla mina spellistor då jag ändå betalat för Youtube Music så länge så man lika gärna kan emigrera.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Och när massflykten av de som betalar för Premium nu sker kommer det läggas ner igen....

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management every problem is someone else's problem.
Smarter machines will create dumber humans.
I'm not rude, I'm autistic. Deal with it.

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett enbart YouTube Music då jag redan kör YouTube Revanced.

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sarato:

Intressant. Jag själv övergav Spotify och flyttade över alla mina spellistor då jag ändå betalat för Youtube Music så länge så man lika gärna kan emigrera.

Den tanken hade jag för en kort stund, men övergav den då jag delar familjeabonnemang med några andra så var detta inget alternativ.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Jag testade YouTube music och problemet är väl egentligen att det saknar sjukt mycket funktioner jämfört med Spotify men det största problemet är YouTube music + Sonos. Går inte att spela upp direkt på högtalare från musicappen som på andra appar, och från Sonosappen går det inte heller pga YouTube inte har rätt rättigheter på en stor mängd låtar. Fick ge upp efter 1h.

Permalänk
Medlem

Betyder det att man inte kommer kunna "lyssna på en video" när man släcker skärmen?

Visa signatur

Kontor: Intel Core i5-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804 | Unraid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunnysoda:

Jag testade YouTube music och problemet är väl egentligen att det saknar sjukt mycket funktioner jämfört med Spotify men det största problemet är YouTube music + Sonos. Går inte att spela upp direkt på högtalare från musicappen som på andra appar, och från Sonosappen går det inte heller pga YouTube inte har rätt rättigheter på en stor mängd låtar. Fick ge upp efter 1h.

Vad menar du? Jag spelar upp direkt från appen mot Sonos varje dag, fungerar klockrent och är betydligt snabbare och utan lagg som jag får när jag använder Spotify direkt mot högtalaren.

Permalänk
Skrivet av SpaceAce:

Vad menar du? Jag spelar upp direkt från appen mot Sonos varje dag, fungerar klockrent och är betydligt snabbare och utan lagg som jag får när jag använder Spotify direkt mot högtalaren.
<Uppladdad bildlänk>

För att du har iPhone och Airplay....

Alla enheter har inte Airplay.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Gilgamesh:

Jag hade gärna sett enbart YouTube Music då jag redan kör YouTube Revanced.

Har man inte YT Music då också? har för mig att det finns en revanced för den om inte annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Har man inte YT Music då också? har för mig att det finns en revanced för den om inte annat

jo men funkar bara online.

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Samma här youtube music gör sitt jobb, har det mesta man lyssnar på.
Det jag vill gnälla på är om man blanda låtar och sen väljer en låt i listan, så spelas nästkommande låt i listan alltså avbryts den blandade random listan.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Gilgamesh:

jo men funkar bara online.

ah alright:)

Får se vad som händer med det här, kommer folk tillbaka eller flyr ännu längre bort

Permalänk
Medlem

Äntligen!!

Permalänk
Medlem

Om man bara är intresserad av musikvideos utan reklam och inte är audiofil är det Youtube Music för 30kr i månaden som är bäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Dagens Premium kommer säkert bli Premium Lite för samma pris, och sen kommer en "ny" Premium inkl Music som kommer kosta mer....

Haha det vore så jävla illa. Men ja, det påverkar inte mig iofs för idag betalar jag 0kr och det skulle jag göra i det fallet med...

Men ger dom tillbaka riktiga Lite för 69kr/mån hoppar jag på det direkt.

Permalänk
Medlem

Jag gillar att folk pratar om detta som om det är något nytt…

Man tog ju bort Lite för att folk skulle enbart köra Premium för några år sedan…

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Yes!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Den tanken hade jag för en kort stund, men övergav den då jag delar familjeabonnemang med några andra så var detta inget alternativ.

Jag delar YouTube Premium familj (279kr/mån) med 5 andra användare. Svårt att slå 46,5kr/mån per användare för reklamfritt YouTube video+Music oavsett om alla 6 nyttjar båda delarna eller enbart Video delen.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av SpaceAce:

<Uppladdad bildlänk>

Trevligt val av musik. Är det kanske Frostdemonstorm som du lyssnar på? Har rätt dålig koll på den plattan faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

<Uppladdad bildlänk>

På Android går det inte att casta från YouTube Music till Sonos högtalare, man måste starta i Sonos appen.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Jag tycker vi ska döpa om Premium Lite till Två steg framåt ett bakåt. Riktigt rullar av tungan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalthor:

Jag tycker vi ska döpa om Premium Lite till Två steg framåt ett bakåt. Riktigt rullar av tungan.

Youtube Premium Conga

Permalänk
Medlem

Kan typ inte hitta något när jag försöker googla det, men det måste väl vara någon annan som tycker att ljudkvalitén på Youtube Music är helt bedrövlig? Ja, jag kan hitta folk som klagar på Youtube Music men inte på det sättet jag menar. Jag menar inte bara att det är dålig ljudkvalité som i låg bitrate eller nåt sånt, utan att det rent av är någonting FEL på ljudet i Youtube Music.
En 18 år gammal Youtube-video låter bättre än Youtube Music. Ljudet i Youtube Music är typ avsaknad av bas och en hård skränig diskant, har samma upplevelse både genom hörlurar på telefonen och genom högtalare i webbläsaren på datorn. Även om jag spelar upp en musikvideo på Youtube och sen testar samma video i Youtube Music så låter det bedrövlig.
Vad gör Youtube Music med ljudet för att låta så otroligt dåligt, och varför finns det inte fler som klagar på hur totalt värdelöst det låter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Trevligt val av musik. Är det kanske Frostdemonstorm som du lyssnar på? Har rätt dålig koll på den plattan faktiskt.

Det stämmer

Föredrar de första plattorna men ”Mountains of Might” från Blizzard går varm och har gjort i 28 år sedan skivan släpptes 😅