Söker snabba råd om nytt trådlöst gamingheadset i prisklass upp till 1500

Permalänk
Medlem

Söker snabba råd om nytt trådlöst gamingheadset i prisklass upp till 1500

Söker nytt headset till tonåring.
Användning:
* Mycket snack på discord och lyssna på musik samt gaming.
* Inget spelande där man måste höra var fotsteg kommer ifrån etc.
Krav:
* Ska vara trådlöst.
* Bekvämt för någon med glasögon.
* Budget max. 1500:-
* Vill köpa från tillförlitlig svensk återförsäljare.

Jag lutar åt HyperX Cloud III Wireless Gaming eftersom jag har bra erfarenheter av Cloud II. (Just nu 1278:- )
Designmässigt tror jag att ett Razer Kraken Kitty V2 BT vore mest välkommet (vad kan gå fel med RGB-kattöron?)

Tips om headsets ni tycker är vettiga inom kraven ovan mottages tacksamt!

Permalänk
Medlem

Personligen gillar jag denna, spelar ofta med glasögon och det har suttit fint utan tryck mot huvudet.-

Logitech G733

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem

Haft g935 och hyperx alpha. Tycker det är natt och dag där hyperx är överlägset bättre än logitech på typ allting.

Permalänk

Jag använder ett SteelSeries Arctis Nova 7 trådlöst headset som jag köpte på Amazon för ett par år sen. Fungerar felfritt och sitter väldigt skönt. Jag gillar inte när headset sitter för hårt så detta passade mig bra. Kostar dessvärre 1615kr just nu på Amazon. Amazon kanske inte räknas som en tillförlitlig svensk återförsäljare men jag har aldrig haft problem med dom.

Permalänk
Skrivet av charmless:

Personligen gillar jag denna, spelar ofta med glasögon och det har suttit fint utan tryck mot huvudet.-

Logitech G733

Kan inte annat än hålla med om detta headsetet!

Bra räckvid med, funkar i hela min lägenhet på 89 kvm och bra batteritid!
Som ovan skriver, det sitter sjukt skönt på huvudet utan att "trycka åt".

Edit:
Jag köpte detta headset för 1,5 år sen ungefär, dock gick det sönder i form av att det började tappa kontakten, sökte mycket om detta och fann att det va flera logitech hs som hade detta problem.

Gick till Netonnet, förklarade problemet, gick hem med ett nytt headset (likdant) , utan konstigheter.

Det nya jag fick har en annan usb-dongel, bättre kabel till laddningen och kändes överlag lite "kraftigare" än det första.

Visa signatur

[ -- Gaming -- ]{ Amd Ryzen 9900X - 32 GB DDR5 - RTX 3700 OC }
[ -- Linux-rigg -- ]{ i5-9600k - 16GB - PNY Quadro - 3 x 1TB m.2 }
[ -- Server --] { i7-5960X | GTX 1660 6GB / Quadro | 48GB corsair dominator platinum | 20TB }
{ Lenovo T480S | i7-8650U | 16 GB | 512 GB }

Permalänk
Medlem

Steelseries arctis nova 7 ett riktigt solid val!

https://www.ign.com/articles/steelseries-arctis-nova-7-review

Annars skull ja säga Logitech g PRO wireless också ett bra val
https://www.ign.com/articles/logitech-g-pro-x-lightspeed-wire...

Båda ligger just nu under 1700kr men går att få under 1500kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Jag använder ett SteelSeries Arctis Nova 7 trådlöst headset som jag köpte på Amazon för ett par år sen. Fungerar felfritt och sitter väldigt skönt. Jag gillar inte när headset sitter för hårt så detta passade mig bra. Kostar dessvärre 1615kr just nu på Amazon. Amazon kanske inte räknas som en tillförlitlig svensk återförsäljare men jag har aldrig haft problem med dom.

Fruktansvärt sköna och räckvidden på dom är det längsta av alla trådlösa headset jag haft. Kan gå flera rum bort och ändå chatta på discord.
Tyvärr blir den elastiska tygbygeln utsträckt med tiden, har haft ett par olika Steelseries och alla skall envisas med att ha den jäkla bygeln i tyg.

Nu kör jag studiolurar och stativmic, folk får vänta tills jag är tillbaka vid datorn.

Permalänk

Ev +1 på Steelseries Arctis Nova 7 - bra ljud och fungerar väldigt bra för både spelande och jobbande. Extra guldstjärna till Sonar-funktionen i deras mjukvara.

Det har gått ner från 2169:- till 1690:- på Maxgaming. När det kommer till kvaliteten på dessa för musik och gaming tycker jag att dom extra 190:- över budget definitivt är värt det.
https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-headset/arctis-nova-7-wi...

Det enda jag inte kan bekräfta är komforten vid användning med glasögon. Jag har inga glasögon.

Permalänk
Medlem

Turtle Beach Atlas Air. Haft mina i snart ett år. Otroligt trevligt med open back och trådlöst. Jag kör dem utan deras bloatware, bara kopplat in USB mottagaren så kan inte svara på hur deras mjukvara är.

Mic:en låter bättre än modmic och ingen har någon klagat på den.

Enda jag kan klaga på är att de är ganska stora kåpor. Så pass att jag inte har dem till jobbet på digitala möten men har inget annat att klaga på 🙂

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Zeroastic:

Turtle Beach Atlas Air. Haft mina i snart ett år. Otroligt trevligt med open back och trådlöst. Jag kör dem utan deras bloatware, bara kopplat in USB mottagaren så kan inte svara på hur deras mjukvara är.

Mic:en låter bättre än modmic och ingen har någon klagat på den.

Enda jag kan klaga på är att de är ganska stora kåpor. Så pass att jag inte har dem till jobbet på digitala möten men har inget annat att klaga på 🙂

Tack för det där tipset, ska helt klart kolla in dem närmare!

Har länge sökt efter ett par luftiga hörlurar jag kan använda över längre perioder som sitter bekvämt på huvudet. Använder idag ett par open-back Sennheiser HD579 ihop med en Sahara Modmic, men är sugen på trådlöst för lite mer rörelsefrihet inne på kontoret — där det tyvärr i 99 procent av fallen innebär stängda kåpor och otympliga huvudband på trådlösa gaming diton.

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

< R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >

Permalänk
Medlem

Har haft Hyper X Cloud II (med kabel) i över fem år. Hade 2-3 andra olika märken/modeller i betydligt högre prisklass som inte ens varit i närheten av lika bra. Ljudbilden är så pass bra enligt mig att jag referenslyssnar musik i dem snarare än mina studiohörlurar.
Steelseries dyrare modeller som nämnts var de jag gav bort när jag "bytte upp mig" till Hyper X för halva priset. Steelseries tycker jag var ett skämt för mina öron. Det var förvisso över fem år sedan jag prövade deras, men det var fan det sämsta ljudet jag hört i mitt liv i något som inte är flygplanshörlurar.

Smaken är som baken antar jag..

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Core i5 13600K @5,3GHz(P-core) @4.0Ghz (E-core) | Kylning: Corsair Hydro H100x | Minne: G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL40 | GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix | Lagring: 2x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB (Read: 7000MB/s - Write: 6000MB/s) | Chassi: Corsair 4000D Airflow | Nätagg: Corsair RM850e 850W (Gold)

Tillbehör: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS (@ 1440p 165hz) | Microsoft intellimouse 3.0 | Tangentbord: Zon Keyboard1 | Headset: HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

För drygt 1500 sek tycker jag helt ärligt att Sonys pulse elite är bland de bästa. Har inga själv dock. Men har testat hos en kompis. För 1500 får man kompromissa. Basen är inte den djupaste. Men allt annat är riktigt bra för priset.

Permalänk
Medlem

Detta är som att fråga: vilka skor ska jag köpa? Du kommer få lika många förslag som det finns hörlurar, och alla kommer vara övertygade om att just deras lurar är de mest balanserade och bästa för pengarna.

Mitt förslag: gå till en butik och testa. Om det inte är möjligt, köp hem på öppet köp. Är du ingen audiofil och lägger dig på en rimlig prissumma, är sannolikheten stor att du inte kommer leta särskilt länge.

När det gäller trådlösa hörlurar, testa dem noga för lagg. Och tveka inte att köpa lurar utan mikrofon – en extern mick kan alltid eftermonteras.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Icka_78:

Söker nytt headset till tonåring.
Användning:
* Mycket snack på discord och lyssna på musik samt gaming.
* Inget spelande där man måste höra var fotsteg kommer ifrån etc.
Krav:
* Ska vara trådlöst.
* Bekvämt för någon med glasögon.
* Budget max. 1500:-
* Vill köpa från tillförlitlig svensk återförsäljare.

Jag lutar åt HyperX Cloud III Wireless Gaming eftersom jag har bra erfarenheter av Cloud II. (Just nu 1278:- )
Designmässigt tror jag att ett Razer Kraken Kitty V2 BT vore mest välkommet (vad kan gå fel med RGB-kattöron?)

Tips om headsets ni tycker är vettiga inom kraven ovan mottages tacksamt!

Mitt samlade tips till dig är att du kollar igenom alla förslags som ger här inne för att sedan; kolla över om passformen ser ut att vara rätt för dig, om priset är något du är villig att betala – och avslutningsvis kollar på rtings för hur väl hörlurarna presterar med objektiva mätningar. Som redan nämnts kommer du få lika många förslag på hörlurar som existerar på marknaden, så det gäller att göra lite egna bedömningar i slutändan.

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

< R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >

Permalänk
Medlem

Rekommenderar även jag steelseries, har ett arctis 7 wireless och innan hade jag ett par arctis 5 som lever än och har överlevt en 8 åring som inte direkt va varsam med sina grejer!

Skulle personligen undvika logitech bara av den enkla anledningen att deras support är totalt inkompetent och har inte en blekaste aning om hur deras egna produkter fungerar. Säkert helt ok produkter när dom fungerar men skulle du få problem med dom så räkna med att det kommer ta ofantligt lång tid om du har otur..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Hyperx Cloud III är bra mycket bra ljud för priset, sitter bekvämt på huvudet också. För trådlösa kan jag tipsa om Epos, både H3 och H6(lite över budget, H3 nästan lika bra ljud). Har bra ljudbild och många funktioner som bluetooth och dongel. Kan vara lite små. Har även provat Arctic Nova 7 wireless. Personligen tycker jag ljudet är lite för mycket treble, blir lite vasst. Bra för fotsteg men det var inte ett krav. Men många älskar dem.

Om mikrofonen är viktig så ska Corsair H80 bland de bästa. Ljudet kräver dock en del pillande i EQ för att bli bra.

Permalänk
Medlem

Arctis Nova 7, kan inte annat än hålla med älskar dom, speciellt Sonar funktionen som hjälper till extra när man spelar.

Permalänk
Medlem

Jag inhandlade HyperX Cloud III Wireless Gaming för ca 3 månader sen efter att batteriet på mina steelseries dött. Samma behov som du gällande spel + användning i möten på jobbet.

Mycket prisvärda lurar måste jag säga.
Sitter skönt, bra ljud och mic. Blir inte så varma.

Permalänk
Medlem

Är supernöjd med G pro wireless. Sitter bra på huvudet trots långa gamingsessioner, bra räckvidd, bra ljud, bra programvara framförallt. Överlägset bäst mic i mitt tycke för discordsamtal iaf om man jämför med något äldre steelseries.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W