Permalänk

Suspekt rektangel på skärmen

Hej,

Håller på att bygga min allra första dator och har stött på ett problem med att en rektangel med enbart ramar finns mitt i skärmen oavsett vart jag än är. BIOS, installation av Windows och vid boot up. Vet något vad detta kan bero på?

Permalänk
Medlem

Om du ser det i både BIOS och Windows så är det antingen en funktion i skärmen eller något som är trasigt (skärm/grafikkort). Det ser dock lite för avsiktligt ut för att vara något som är trasigt. Om du talar om vad det är för skärm du har så kanske någon vet vad det är.

Permalänk
Skrivet av perost:

Om du ser det i både BIOS och Windows så är det antingen en funktion i skärmen eller något som är trasigt (skärm/grafikkort). Det ser dock lite för avsiktligt ut för att vara något som är trasigt. Om du talar om vad det är för skärm du har så kanske någon vet vad det är.

Det var tydligen fuktionen AlienVision som var påslagen på NightVision, har AW3225QF. Vet inte varför man skulle vilja ha den på 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av MongoCrap:

Det var tydligen fuktionen AlienVision som var påslagen på NightVision, har AW3225QF. Vet inte varför man skulle vilja ha den på 😅

Haha du är inte ensam. Gjorde ett gästspel på en båt där det sedan en tid tillbaka var en blå rektangel på en av ECDIS-skärmarna. Man hade beställt en ny skärm för 70 lax (jodå, så dyrt blir det när det måste vara klassat), som tack och lov inte hunnit levereras än.

Stängde av picture-in-picture-funktionen, problem solved, beställningen kunde anulleras. Någon klåfingrig styrman hade väl varit inne i menyerna och rotat kan jag tänka mig

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!