Netflix via Telia.. Ja/nej?
Finns det någon direkt nackdel i att ha Netflix via min operatör (Telia). Jämfört med hur det fungerar idag, som ett externt/eget abonnemang?
Anledningen till min fråga, är för att jag fick ett ganska bra(?) erbjudanden från Telia som inkluderar flera streamingtjänster (inkl. Netflix), och jag kommer dessutom att tjäna runt 60 kronor i månaden på detta.
Just nu har jag ett kanalpaket via Telia som jag inte nyttjar, men jag använder deras "Telia Play hub" för att istället se på Netflix, Youtube etc.
Idag betalar jag 199 kr i månaden för tv-kanalerna (som jag ALDRIG tittar på), utöver det betalar jag för ett separat/vanligt abonnemang hos Netflix på 159 kr i månaden. Total kostnad blir då 358 kronor.
Men jag kan välja att ta bort tv-paketet helt, och istället bara fortsätta att använda Netflix, YouTube och annan streaming via deras tv-hub. Så om jag väljer deras streaming-paket, får jag Netflix, max (basic), Amazon Prime Video och Disney+ för totalt 299 kronor.
Det låter liiite för bra för att vara sant, så det finns säkert något som Telia inte berättar.
Ja, det är det. Man får t ex stå ut med lite reklam i max. Vet inte hur det är för de andra tjänsterna, men tydligen skulle Netflix fortfarande vara reklamfri för mig.
Någon som har denna lösning, eller kanske vet vilka andra "fällor" som finns med att ha dessa tjänster via Telia?
Jag är nybliven sjukpensionär och har en ganska usel ekonomi, så om jag kan minska lite utgifter OCG dessutom få tillgång till flera streamingtjänster, är det ju kanon.