Vad för GPU kan jag sätta in i den här datorn? Och är den värd att uppgradera på eller ska jag köpa helt nytt?

Permalänk
Medlem

Vad för GPU kan jag sätta in i den här datorn? Och är den värd att uppgradera på eller ska jag köpa helt nytt?

Tja! Har för tillfället datorn på bild - GPU.

Behöver ett nytt grafikkort eller dator. Men då jag inte har så stor budget skulle jag vilja kolla om det går att sätta in ett 9070 Xt och uppgradera datorn under året. Eller om jag ska köpa ett billigare kort nu och köra på med datorn ett tag till. Typ 7800 XT eller 4070/5070. Eller kanske till och med 4060 Ti 16 GB.

Sorry om det vart lite rörigt. Om det ens går att sätta in 9070 XT så fattar jag nog att det blir en del bottleneck, men tänker om det går att uppgradera resten senare så hade det varit nice.

Mvh Calle

Permalänk
Medlem

Glömde säga, den ska till för spel i 1440p 144hz. Allt från Poe till singleplayer spel.

Permalänk
Moderator
Moderator

Det går, inga problem att uppgradera efter hand. Men jag skulle nog säga att det är helt beroende på din budget och i vilken takt du kommer dit om det är värt att slå på stort direkt. Är den begränsad så det tar lite längre tid att komma till nästa steg om du slår på stort med ett 9070 XT eller 5070 så är det nog lite smått bortkastat att sikta så högt.
Å andra sidan är inte 2080 Ti skit det heller, om det nu inte är så att det gått sönder eller liknande, så man vill ju inte ta ett alltför litet steg heller... xD

Ett 9070 XT kommer även bygga på en del mer värme än ditt tidigare 2080 Ti, så beroende på hur väl du har ventilerat ditt R5 kanske det blir lite svettigare.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.