Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Okej men vi börjar med skruvdragare + grästrimmer gärna en trimmer som man kan ha klinga för att döda lite buskar med

Jag skulle tagit makitas trimmer, den har röjsåg.

Permalänk
Medlem

Välj ett märke med utbud av maskiner och håll dig till det är mitt lilla tips. Prisnivå utifrån vad man anser utifrån ens behov, som vanligt, man får vad man betalar för. Har själv mycket bosch (18V konsumentlinjen) för sådant som inte är så frekvent använt och där jag inte riktigt kunde motivera dyrare prylar, men har bra dewalt skruvdragare och bra dewalt kap/ger-såg. D.v.s. de prylar som får mest användning i vårt hem.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Makita är populära i Sverige, men de har halkat efter både DeWalt och Milwaukee, framförallt när det kommer till batterier. Det duger förstås ändå, men vill man ha så mycket som möjligt för pengarna så tycker jag att man får betala för mycket för Makita.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk

Jag har handverktyg från Makita och lite trädgårdsredskap från Ryobi. Klar skillnad i kvalitét till förmån för Makita.

Ska du bygga trall eller något annat som kräver mycket skruv så blir livet enormt mycket lättare med slagskruvdragare, rekommenderar det verkligen. Kika in hornbach eller verktygsvaruhuset för bra paketpris. Du behöver inte köpa allt på en gång!

Permalänk
Medlem

Jag brukar numera köpa efter utseendet. Snygga verktyg = bra verktyg. Det kan låta lite fånigt, men, så får det vara. Har flera Bosch Professional då jag tycker de är snyggast, och de har funkat bra, har dessutom varit riktigt bra pris på dem på Amazon då och då.
Sedan är det klart att det är lite roligare att de äldsta är gjorda i Schweiz än att de nyare är gjorda i långbortiskogen, men, det är ju svårt att undvika.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk

Milwaukee för typ skruvdragare mm. DeWalt för mutterknack.

Buy once, cry once.