Android: "Batterispararen är aktiv" vid streaming

Permalänk

Android: "Batterispararen är aktiv" vid streaming

När vi streamar från telefonen dyker meddelanderemsan "Batterispararen är aktiv" upp - TROTS att jag stängt av den i telefonen.
Kikar vi på Britbox så försvinner svenska textningen och kan inte väljas längre. (klickar i Svenska, och valet hoppar tillbaka till ingen textning).

Hur farao stänger man av batterispararen på android-telefonerna??
Att välja att klicka av ikonen hjälper bara när det gäller telefonen i sig, men när man streamar drar den igång ändå.

Tråd flyttad till mobil, rubrik smått justerad. // MOD
Permalänk
Medlem

Har ingen Android att testa på för tillfället men hittade detta:

App Exemptions: In the battery settings, you might be able to choose which apps are exempt from battery saver restrictions. This ensures important apps like messaging or music players continue to function normally even in battery saver mode.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Har ingen Android att testa på för tillfället men hittade detta:

App Exemptions: In the battery settings, you might be able to choose which apps are exempt from battery saver restrictions. This ensures important apps like messaging or music players continue to function normally even in battery saver mode.

- Tack, ja jag har sett o provat det där också...men lik förbannat dyker den upp vid streaming trots att den står som avstängd i telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gubbemannen:

- Tack, ja jag har sett o provat det där också...men lik förbannat dyker den upp vid streaming trots att den står som avstängd i telefonen.

Det är en god idé att nämna vilken telefon du har, det skiljer sig från telefon till telefon

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Det är en Xiaomi 13 Pro.

Allt funkar i själva telefonen, det är bara vid casting mot TV:n som den där batterispararen ideligen dyker upp o ställer till det.

Permalänk
Bildexpert 📺

Låter som ett problem helt avgränsat till mobiltelefonen och dess operativ/appar. Denna tråd är postad i forumet om skärmar och TV-apparater. Kanske blir fler svar om det flyttas till rätt forumdel?

https://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner – där lär det finnas fler med koll på just hur Xiaomi:s mobiler fungerar.

Permalänk

"Batterispararen är aktiv" WTF!

När vi streamar från telefonen dyker meddelanderemsan "Batterispararen är aktiv" upp - TROTS att jag stängt av den i telefonen.
Kikar vi på Britbox så försvinner svenska textningen och kan inte väljas längre. (klickar i Svenska, och valet hoppar tillbaka till ingen textning).
I telefonen funkar allt som det ska, men när man castar stream från den, hoppar den jäkla notisen upp, och samtidigt stänger av textning och återställer maximerat fönster till "vanligt". Enoooooormt irriterande.

Xiaomi 13 Pro

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). TS två trådar om samma ämne sammanslagna - MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av gubbemannen:

Att välja att klicka av ikonen hjälper bara när det gäller telefonen i sig, men när man streamar drar den igång ändå.

Varför använda "stenålders casting".
Jag kör Britbox appen på en 4K Google TV Streamer.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.