Permalänk
Medlem

iiyama AS4821DT 19"

Har precis beställt en iiyama AS4821DT 19" och börjar bli lite osäker om det är en bra. Är det någon som har erfarenhet av denna skärm. Jag ska använda den till allt, även spel. Tacksam för inlägg så jag hinner stoppa beställningen om det visar sig att den inte riktigt uppfyller mina krav. Jag är medveten om att den inte går att jämföra med en CRT i spel.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=IIAS4821DTBL

Permalänk
Medlem

Om du spelar mycket, precis som jag, så vänta tills TFT-skärmarna går under 10 ms svarstid. De TFT-skärmarna jag använt, både hos kompisar och i butiker har hittills bara gjort mig besviken, och den enda fördel jag kan se är att de tar mindre plats på skrivbordet.

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Medlem

TFT skärmar är jävligt bra,, men inte till spel ....
dyra är dom också

enligt mig så har iiyama gjort ett gott intryck, ruggigt bra crt skärmar iaf,,, men 25 ms som den skärmen du har valt, är lite för mycket för att få RIKTIGT flyt i spelen...

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

25 ms är kanske lite mycket. men det är den ända 19" jag hittar som ligger under 25 ms är HP´s L1925, jag tvivlar dock på att den verkligen ligger på 20 ms i full färgåtergivning.