Permalänk
Medlem

har jag pajjat den igen?

den 6 september gjorde jag mitt livsstörsta mistag...fick hem min dator som jag skulle bygga och lästa INTE intruktonen från datorbutiken utan klenade på en massa kylpasta på prollen...ajaj...inte bra så klart startade inte datorn och jag förstog att jag hade pajjat den efter att en kompis kommit och inspektera allting

det var bara att köpa ny prolle och när jag hade gjort det så var det nätagget som det var fel på...hade antageligen gått sönder när prolle också gick sönder....

och så igår köpte jag nytt nätagg. kom hem jätte glad och allt....satte i allting och startade....wiiiieee datorn startade....nu var det bara att ansluta skärmen.... så jag stängde av datorn. och anslöt skärmen....när jag sedan startade upp igen så startade datorn men skämen förblev svart....jag har försökt på alla sätt men inget hjälper...någon som vet?

behöver hjälp snarast!

Permalänk
Medlem

Prova byt grafikkort.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Kanske ska säga också att på moderkortet sitter en dispay som ska hjälpa om något är fel...det står FF på den....på min kompis dator som fungerar utmärkt står det också FF....

nu har jag provat med ett PCI grafik kort och det funkade inte....fan! e det någon som vet vad felet är?