Sapphire 9800Pro--> Feta grafikbuggar!

Permalänk
Medlem

Sapphire 9800Pro--> Feta grafikbuggar!

Jag har ett 9800PRO av märket Sapphire. Jag har det senaste Omega drivrutinerna och har inte klockat kortet någonting. Det var likadant med de första drivrutinerna också så det är inte Omega drivrutinerna som förstör (tror jag inte iaf.)
Problemet är när jag spelar Halo tex. så finns det enorma grafikbuggar överallt. Så for gubben rör på sig eller tittar runt blir skärmen fylld med små vita prickar och allt som rör sig får enorma "skuggor" som inte ser klokt ut. Ljuset från tex taklampor blir platta och allmänt konstiga.
T.o.m i windos så blir det buggar. När jag öppnar och stänger ett fönster så kommer det små röda prickar där fönstret var. Det är ganska ok i början presis näre jag startar upp datorn men efter ett tag blir den konstig bara av att man rör på musen. Det är nästan som om det överhettas eller något.
Detta ska F_N inte kunna hända med ett fabriksnytt kort för närmare 3000kr!

Någon som har haft samma lr liknande problem med sitt Sapphire 9800Pro?!
Har någon något tips om hur jag kan fixa detta problem? Jag kan
behöva all hjälp jag kan få! ^^

Jag ska sätta på en Arctic VGA cooler. Kan det hjälpa tror ni??

Visa signatur

P4 2.8Ghz, 2*512 + 2*256 HyperX, Asus 6800GT, 300Gb + 4*120 Gb

Permalänk
Medlem

Testa kortet på en annan burk för att se om det bara är kortet det sitter i, om du inte redan är helt säker förstås.
Jag skulle inte byta ut kylningen på den om jag var du, jag skulle ha reklamerat kortet och begärt ett nytt, något som kan vara problematiskt efter man har böjt och bänt i det...

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Medlem

Instämmer med Methroix.