Permalänk
Medlem

Snygg linux dist?

Tja!

Polarn hade fick en ny mac med OSX idag och jag blev verkligen helt såld på användargränssnittet.

Just den delen med att man kan "zooma ut" desktopen så man ser alla fönster som är öpnna var grymt skön...

Finns det några snygga linux distar som har ett användargränsnitt som påminner om detta?

(Som ni märker så är jag helt ny på det hät med linux men någon gång måste man ju börja....)

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Det är inte disten som ser ut utan fönsterhanteraren, vet inte om det finns någon som liknar OSX men någon annan vet säkert.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

OK, fönsteranteraren var det nog jag var ute efter..

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Icewm eller vad det heter ska ha ett osx, köra det förr.

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll hur mycket themes man kommer dragandes med, den riktiga känslan infinner sig bara med Mac OS X.

Permalänk
Medlem

Det är inte själva utssendet från osx jag är ute efter utan just den funktionaliteten osx har.

Just de delarna att man kan zooma ut och se ett större desktop med miniatyrer av alla fönster man har öppna...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Exposé "The Switcher-maker"

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

enlightenment har ju en pager där du ser dina desktops och dess fönster, men det är ju en liten sak nere i hörnet, inget som delar upp bilden i delar med respektive fönster i.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Finns fler WM:s som har pagers, men Enlightenment har nog den tuffaste (visar miniatyrer av fönsterna utan att käka någon nämnvärd CPU-kraft).

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.kde-look.org/content/show.php?content=8578

(skin till icewm) ser väl rätt bra ut tycker jag...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

runda kanter på fönsterna också så man inte slår sig

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphinx
runda kanter på fönsterna också så man inte slår sig

eller hur :D;)

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.