byta mmc kort - göra backup av gamla, hur?

Permalänk
Medlem

byta mmc kort - göra backup av gamla, hur?

Hej!

som rubriken lyder så har jag till min nokia 6600 köpt ett
nytt mmc kort på 128mb för att få lite extra utrymme. Min fråga är om det går att få in alla filer som finns på det gamla kortet till det nya så att jag bara kan fortsätta som vanligt? (vill t.ex ha opera kvar)

Jag har nokia pc suite men ingen mmc läsare i datorn. räcker det att jag gör en full backup av mobilen i pc suite (via ir) som jag sedan återställer när jag har satt i det nya kortet?

tack för svar! vill inte göra några ändringar innan jag vet!

/Falafel

Permalänk
Hedersmedlem

Gör (som du säger) en fullständig backup i PC Suite och sedan kopierar du över det till det nya kortet.
Om det endast är Opera som du vill ha kvar går det att ladda ned från deras hemsida (backupen borde ta låång tid).

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

128mb via ir !?!?! tar fan minst en vecka

Permalänk
Hedersmedlem

Ett gott råd är att du köper dig en minneskortsläsare, för det tar evigheter när du sen ska fylla ditt nya kort med filmer, spel osv.

Permalänk
Medlem

instämmer, dessutom kan du defragmetera minneskortet i läsaren när du som jag fotat runt 1000 bilder, kände en viss skillnad i prestanda när det gäller mobilens bildhantering kan jag lugnt säga"

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

ahh ok! låter som det är enklast med en läsare alltså! vad kostar en sådan?

men som sagt så kan jag sålänge bara koppla in mitt nya mmc i mobilen, köra en återställning i pc-suite och så är jag tillbaka där jag var?

tack för svaren!

*edit* på tal om filmer, kan man kopiera in egna mpg och avi filer i mobilen? men då får man konvertera till realplayer formatet antar jag? en film som man har filmat med DV-kamera springer ju iväg uppåt ett par 100-mb så det får väl ändå inte plats på 128mb kortet.....

Permalänk
Medlem

www.webhallen.se

skaffade en sandisk läsare med stöd för 8 format...om man känner för att byta mobil eller om tillverkarna känner sig för att byta format.

jag kör mobiclip format, en film på 2 h blir 100 mb stor, mycket bra kvalité´, bättre änr ealplayer

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

coolt! mobiclip säger du?

hur konverterar man filer till det??

tack

Permalänk
Medlem

lite krångligt kanske, har inte tid att beskriva nu, men sök till dess på forumet

Visa signatur

weeee