Permalänk
Medlem

MSI Amd64 MINNE?!

Ska köpa:
MSI K8T NEO-FIS2R K8T800 S-ATA RAID Audio GB-LAN Firewire Socket754 ATX

AMD Athlon64 3000+ 2000MHz/2.0GHz 512kb bulk Socket754

Ska jag ha 2x256mb eller 512mb minne.

Vilket/vilka minnen är då stabilast och snabbast?

Permalänk
Medlem

2x512

jag tycker absolut att det är värt att lägga ut lite till för 1gb ram.
Alla kingston ska gå bra har jag för mej.

Permalänk
Medlem

jo men det var inte det som var frågan, frågan är som följande:
Vilka minnen ska man köpa till en amd64??
Det är en stor fördel om dom finns på www.komplett.se eller www.datorbutiken.com

Permalänk
Medlem

Skulle valt komplett...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

1*512 istället för 2*256 om det är valet. Då kan du uppgradera lätt till 1024 när du vill samt sockel 754 stödjer ju inte dual-channel så man tappar ingen prestanda.

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips men eftersom att jag inte kan så mycket om datorer så skulle det vara trevligt med t ex. en länk (från datorbutiken eller komplett) till ett minne som är stabilt och bra.

Permalänk
Medlem

www.specitek.se

där har dom de kingston minnerna som jag har i burken, enligt sig. inga högprestanda minnen för 3-4k, men funkar prima o kostar runt 1000kr för 512mb

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

KingMax funkar fint för mig, med fint menar jag inga fel i Memtest samt stabil och bra dator. Om man ska klocka osv vet jag inte hur dom är dock

Visa signatur

Chieftec ATX 360W <> AMD64 3200+ <> MSI K8T Neo FIS2R <> KingMax 1024MB DDR <> Seagate 120GB SATA <> PowerColor RADEON 9800Pro 128MB @ 9800XT

Permalänk
Medlem

Jag skulle tagit Kingston 512 mb ddr.

Permalänk
Medlem

tistel vilka kingmax ?

Permalänk
Avstängd

Kingston KVR400X64C3A/512 512Mb DDR PC3200/DDR400
1245:- tror jag de kosta, på datorbutiken

Har två såna moduler i min dator
amd64 3200+ msi k8tneofisr2
och ett geforce3ti200 whee

Permalänk
Medlem

Kör också Kingmax superram. 2x512. Funkar utan problem. Tror de stod på msi hemsidan som godkända.

Permalänk
Medlem

jag kör mina twinmos pc3200 ch-5 på 222ddr 2-2-2-11 2.7V, OFFTOPIC va fan heter det ddr222 eller ddr444? kör 1:1 222mhz..?

Visa signatur

Propan är en flytande "gas" med en kokpunkt på -41c.

Permalänk
Medlem

k e s: Hur funkar clip fästningen på Venus12:an? Man blir ju lite mörkrädd när man tänker på en 760g tung fläns sittandes i plastramen.

Jag sitter i samma sits, tänkt köpa en AMD 64 3200 med MSI eller ASUS MB. Jag vill ha 1GB minne med bra kvalitet. Så vitt jag förstår om minne (inte mycket vill jag lova) så är låga timings framför hög frekvens att föredra i ett AMD system.

Är det detta minne du kör med k e s?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=113518&cks=PRL

Visa signatur

My grandma was slow, but she was old...

Permalänk
Medlem

Kör på Corsair TWINX 1024 MB DDR PC3200. Då får du bang for your buck.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CeLL
Kör på Corsair TWINX 1024 MB DDR PC3200. Då får du bang for your buck.

bäst å kolla nogrant så det är godkända modelen av corsair för det msi moderkortet. Kan inte säga att corsaiar är nån bang for the buck har haft 1Gb som åkte på retur då det var inkompatible med mitt moderkort å mina opterons och det vara vanligt problem med corsairs minne och amd64 specielt. har sett 1-2 godkända modeler totalt av corsair för amd64 bland moderkortstillvärkarna.

Kingston fugerar mycket bra till amd64.

Permalänk
Medlem

Jo, jag vet att Kingston är stabila o s v men det var några som skrev att de var mkt nöjda med den modellen av Corsair. PC3200C2PRO mer exakt, så jag antar att det borde funka lika bra för alla lr?