Permalänk
Medlem

biltema strömbrytare ?

tjena !
Jag har ett problem med en strömbrytare.
Det är en till/från strömbrytare med en lampa som visar om den ä på eller inte på. Det ska kopplas plus, minus för att signallampan ska fungera och plus ut till en fläkt.
Problemet är att jag inte vet vilken sladd som ska sitta på vilken pig. Det står bara 1, 2 och 3. det följde inte med någon förklaring. Någon som vet på vilken pig vilken sladd ska sitta ?
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=17935

Permalänk
Medlem

bilden funkar inte =\

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Fixade en annan bild nu. Dock inte en som visar baksidan. Men det är bara 3 st piggar med ett nummer vardera på baksidan av strömbrytaren.

Permalänk

trial n error?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Jag tror den översta är in, mitten till jord för att lampan ska lysa och den sista till fläkten

Dock inte säker.

Visa signatur

One man. One desire.

Permalänk
Medlem

Gör såhär.

Mät först motsåndet mellan alla möjliga kombinationer av kontakter och se till att strömbrytaren är på. Där du får minst motstånd är mellan in och ut på strömbrytaren.

Men en sak till. Vet du om det redan finns ett motstånd inbyggt för lysdidoden, och i så fall för vilken spänning det är tänkt för?

Visa signatur

A+ Certified Professional

Permalänk
Medlem

Spänningen kan jag tänka mig är 12v .
Eftersom det är det som finns i bilar "(Bil)tema"

Visa signatur

Win Xp, xp2400+ 1024ddram Geforce 2 v.7700 Deluxe 32mb tv-in tv-ut

Permalänk
Medlem

Strömbrytaren är till för 12v. Jag testade att koppla in den på ett 9v batteri. Lampan lös om jag kopplade så som Elysion sa.
Så så är det nog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcus89
Strömbrytaren är till för 12v. Jag testade att koppla in den på ett 9v batteri. Lampan lös om jag kopplade så som Elysion sa.
Så så är det nog

Nämen vad trevligt. Lycka till då med det du ska göra.

Visa signatur

A+ Certified Professional

Permalänk
Medlem

Tack !
Men tack för ditt förlag ändå, då vet man ju hur man kan göra nästa gång ifall man inte vet vilken sladd som ska sitta vart