Permalänk

Hemsidehjälp!

Kolla http://ivar.kicks-ass.net/antonjet/

Jag har precis börjat läsa om xhtml och CSS.

1. Vad tycker ni om sidan? (Trots att den bara är ihopplockad lite fort)

2. Hur kan jag göra för att få länkarna till knappar, som är lika stora, genom CSS? Jag hade dem som knappar innan, men då blev de bara precis så stora så att texen innuti dem fick plats.

3. Hur kan jag centrera sidan med hjälp av CSS? Jag har fuskat lite sålänge och satt left: 25% , så den är bara "nästan" i mitten.

Tack på förhand!
/Anton

Permalänk
Medlem

3.

#main { position: absolute; left: 50%; margin-left: -300px; }

-300px för du har satt sidan till att vara 600px bred. Sen finns det någora andra sett också.

EDIT: Kollade på bilderna, måste fråga varför det finns stegar när man har en jetmotor på ryggen?

Visa signatur

Signatur?

Permalänk
Medlem

1. Jag reagerade inte på att det var en meny i det ljusa fältet först så du kanske bör göra nåt så det märks fortare.

I stil.css bör du skriva a:link på raden som tar bort understrecket på länkarna, för den gör det på a:hover också annars.

3. margin-left: auto; margin-right: auto;
Då borde den hamna i mitten.

Permalänk

Tack så mkt, jag ska prova det!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexit
EDIT: Kollade på bilderna, måste fråga varför det finns stegar när man har en jetmotor på ryggen?

För att man inte har obegränsad mängd bränsle, så därför måste man hushålla med det bränsle man har! På vissa banor kommer man inte ens att ha något bränsle alls.