Se IP-nr på msn messenger användare?

Permalänk
Inaktiv

Se IP-nr på msn messenger användare?

Är det möjligt att få fram IP-nr på någon som man har på kontaktlistan eller chattar med i msn messenger?? Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Nej, det vore högst dumdristigt av MSN att bygga in en sådan funktion.
Eftersom alla ansluter till en server och inte direkt till varandra så är nog detta också en omöjlig grej att "ta sig förbi" och ändå se IP-numret på den man chattar med.

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.

Permalänk
Inaktiv

Ok för vet ju att det gick på ICQ förr när jag använde det, fanns nåt program IP-sniff eller vad det nu hette.

Permalänk
Medlem

Vid fildelning och videokonversationer upprättas en direkt anslutning mellan klienterna. Använd netstat eller liknande applikation för att ta reda på IP-adress vid sådan dataöverföring.

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Medlem

om man pratar direkt med varann kan man ju alltid dra en "netstat -o" för att se vilka program som pratar med vilken server. funkar detta för msn? för dc och andra p2p-program funkar det finfint

Permalänk
Medlem

Tnakka: Fungerar inte då allt du skriver går via MSN's servrar och inte direkt till användaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0wN
Tnakka: Fungerar inte då allt du skriver går via MSN's servrar och inte direkt till användaren.

Om man då skickar filer så går det via msn's server? Låter ytterst osmidigt?

Permalänk
Medlem

om man inte har en iriterande brandvägg som blockar massa så går det direkt mellan användarna. Annars går det via msn:s servrar när man skickar filer eller köra video!

Permalänk
Medlem

Allt för att Microsoft skall kunna hålla koll på vad alla gör

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Det funkar inte för msn.. IPt för msn kontakten man skickar filen i får en adress i stil med baym-sb92.msgr.hotmail.com:1863
och sen står det ESTABLISHED efter..i netstaten

borde kunna få ut nåt av det..

Permalänk
Medlem

testa att pinga adressen du får

Visa signatur

"Människan kan uppenbarligen inte stava rätt."

Permalänk
Medlem

Jag får fram ip till dom jag skickar saker till o kör webcam me

Permalänk
Avstängd

jo det går jag kan ialf
be den personen som du vill ha ip ifrån att skicka ex en låt > kör > cmd > netstat > sen kan du hitta ett ip nummer och det är hans/hons ip.

Visa signatur

Frukta ej en klok fiende, frukta en dum vän!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av duffBeer
jo det går jag kan ialf
be den personen som du vill ha ip ifrån att skicka ex en låt > kör > cmd > netstat > sen kan du hitta ett ip nummer och det är hans/hons ip.

Fungerar oftast inte om ena parten har brandvägg, då kommer det fortfarande gå via MSNs servrar.

Permalänk
Medlem

Lägg in en webserver.
Lägg upp en rolig sida.
Skicka adressen till någon
Kolla loggen. Du har fått IPt.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Allt för att Microsoft skall kunna hålla koll på vad alla gör

hjälp...

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10