Permalänk
Medlem

reklamera eller?

fick hem minna 2 corsair minnen idag men när jag plugade i dem i sockel 2 började datorn låta som en siren. plockade utt alla minnen (4*256 Mb) och testade med bara ett av de nya minnen och datorn startar. kollar i bios och ser att det var 3-3-3-8 minnen och jag som hade fått veta av komplett att det var 2-2-2-5 minnen. plockade ut minnet och kollade på det och mycket riktigt var det ett 3-3-3-8 minne vilket är betydligt långssamare än minna 2,5-3-2-6 minnen. farsan som jobbar med sånt här säger att jag skall skicka tillbacka minnena och kräva att få vad jag fick veta att jag bästälde. så nu har jag bara 512 ram ändå
och hoppas att komplett är shysta nog att ta in de "felande" minnena

Permalänk

De skall ta tillbaka dem med svansen mellan benen...

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

stör mig mest på att det kommer ta ennu längre tid innan man får 1024 ram nu. hade ju trots allt gjort en stor marknads undersökning. tydligen bätre att handla direkt och lässa sen

Permalänk

Jo, det spelar ingen roll hur mycket man läser på och förbereder osv, det blir fel sedan iaf.

Visserligen förstår jag att alla kan ha en dålig dag, men ibland verkar det som anställda på datorbutiker osv har fler än oss andra...

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Skriv gärna och berätta om hur Komplett tänker göra. Kan ju vara jag som haft otur, men jag har i alla fall inte upplevt Komplett som det minsta sjysta när det gäller återköp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumor_
Skriv gärna och berätta om hur Komplett tänker göra. Kan ju vara jag som haft otur, men jag har i alla fall inte upplevt Komplett som det minsta sjysta när det gäller återköp.

Jag vet inte hur min reklamation kommer sluta på mitt moderkort men ensålänge har dom vart vänliga. 14 dagar efter köpet kan man köra en retur på en defekt vara o få pengarna tillbaka. Jag i mitt fall köper nytt kort och skickar mitt trasiga när ja får det nya, det gäller att göra en anmälan innan dom dör 14 dagarna, sen när man skickar är tydligen en annan sak.

Sen om dom säger mitt mobo fungerar fint så blir det ju tråkigare.. men då åker ja ner till dom o mosar dem

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumor_
Skriv gärna och berätta om hur Komplett tänker göra. Kan ju vara jag som haft otur, men jag har i alla fall inte upplevt Komplett som det minsta sjysta när det gäller återköp.

jag fick svar på mailet idag och dom beklagar värkligen att det blev fel och köper tillbacka minnen sammt att de vill ha artikel nr på ett par minnen jag vill ha istället. Deras svar var lite ludigt men jag tror tyvär att jag får betala mellanskillnaden mellan de nuvarande och de nya
hoppas i alla fall att koplett betalar frakten. annars blir jag riktigt sur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
jag fick svar på mailet idag och dom beklagar värkligen att det blev fel och köper tillbacka minnen sammt att de vill ha artikel nr på ett par minnen jag vill ha istället. Deras svar var lite ludigt men jag tror tyvär att jag får betala mellanskillnaden mellan de nuvarande och de nya
hoppas i alla fall att koplett betalar frakten. annars blir jag riktigt sur

Antagligen betalar dom frakten för att dom skickade fel, eller så får du betala frakten nu och dom sätter in pengarna det kostade att skicka till ditt konto.

Ska skicka tillbaka mitt grafikkort :), får se hur det går med det.

Permalänk

Självklart ska dom betala tillbaka eventuella fraktkostnader som du får ligga ute med när det är dom som har gjort fel. Se bara till att skicka med en kopia på kvittot du får när du betalat frakten så fixar dom det.
Jag tycker själv att komplett är det överlägset sjystaste företaget när det gäller o skicka tillbaka grejor. Jag köpte en gång 2 st 512mb twinmos twister minnen som dock inte vill fungera ihop med mitt moderkort och då var det helt okej o skicka tillbaka dom o få pengarna tillbaka trots att det inte var något fel på dom. Tror även då att det hade gått mer än 2 veckor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem

"Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att man tagit emot varorna."

Med andra ord behöver det nödvändigtvis inte vara fel på varan bara för att man skickar tillbaka den. Man kanske inte är nöjd med den helt enkelt.

Permalänk

Jävla ortur du har råkat ut för!
Skulle skicka tillbaka dem och kräva de på pengarna och mellanskillnaden för att jag hade behövt vänta på dem!

Men de är väl ingen stress? Dreamhack är inte förren i vinter eller hur Pontus? Haha Ha det Über Gütt!

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w