Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Och Doom 3 är för män med hår på bröstet inte att glömma! ;)....

Hahaha härlig kommentar:P

btw så tycker jag inte det är så stor skillnad mellan 1&2:an

Permalänk
Medlem

e du galen eller?

men jag har ett problem
när jag försöker bygga något så går det inte
det går att sätta ut möbler direkt på marken men när jag går in på buildning tool funkar inget
det går att välja saker och så men när jag ska sätta ut de på marken är vanliga pekaren kvar

vad ska jag göra?

Visa signatur

Nya datorn: AMD Athlon 64 X2 3800+ | Asus M2N-E | Twinmos 1024 DDR2 | MSI 7600GT 265MB Silent | 450GB DiamondMax 10/Samsung P120 | 3DMark05 : Datorn ej ihopsatt än |
Gamla datorn: AMD Athlon 2,2 Ghz 3200+ | ASUS A7N8X | 768 DDR Ram | PowerColor 9800Pro 128mb 265bit | 450 GB HDD | 3DMarks03 - 5313points |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Haha läste SuperPlays recension av Sims 2 på bibblan. Jäkla kul rubrik han hade mitt i texten: "Döden tar dina simmar (Och snor din sprit!)"
Recensentens första sim levde tills den var typ 30 eller nåt. Han hade bara gett den en pizzabit på hela dagen. Sen på natten skulle den på toan så dör den där (den hade svultit ihjäl). Då kommer liemannen och tar hans själ eller nåt och går sedan ner i baren och blandar sig en drink i den avlidne simmens bar Snacka om att bli ägd

Sen var det det att simmarna åldras fasligt fort. Så om man har åldringsnoja så lär inte Sims 2 göra saken bättre

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Det är ingen som har fått saker(toaletter) att sluta att fungera? Då menar jag inte trasiga utan dom är in use hela tiden och det går inte att radera dom heller... Fyllde badrummet med nya toaletter hela tiden. Nu finns de ute i hallen och det är irreterande för de små simmarna när de vill vara på toa i fred:) Jäklig irreterande bugg faktiskt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Campaigner
Haha läste SuperPlays recension av Sims 2 på bibblan. Jäkla kul rubrik han hade mitt i texten: "Döden tar dina simmar (Och snor din sprit!)"
Recensentens första sim levde tills den var typ 30 eller nåt. Han hade bara gett den en pizzabit på hela dagen. Sen på natten skulle den på toan så dör den där (den hade svultit ihjäl). Då kommer liemannen och tar hans själ eller nåt och går sedan ner i baren och blandar sig en drink i den avlidne simmens bar Snacka om att bli ägd

Sen var det det att simmarna åldras fasligt fort. Så om man har åldringsnoja så lär inte Sims 2 göra saken bättre

Det har jag sett. Skrattade lite när döden tog sig en drink efter jobb. Kan ens sim bli akoholist för så fort jag inte ger min något att göra ställer han sig i baren och dricker sprit.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hägg
Det har jag sett. Skrattade lite när döden tog sig en drink efter jobb. Kan ens sim bli akoholist för så fort jag inte ger min något att göra ställer han sig i baren och dricker sprit.

Om han/hon inte gör nåt annat så är det inte långt ifrån att simmen tillbringar sina dagar med a-lagarna i kvarteret...

Nu har jag lyckats få upp en blogg med lite bilder på ett ganska så vanligt sim-liv... Här är länken för dom som är intresserade...

Familjen Gates...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marklund
[Bort]

Jag tror du precis vann en plastanka av gummi.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

Marklund, de finns bara ett sett. Gå till närmsta butik och säg vänligt -Ett ex av The sims 2 Tack. Sedan tar du fram plånboken och lägger några hundralappar på disken. Så har du löst ditt problem.

Du behöver inte tacka för tipset, jag vet att jag är bra på att hjälpa folk

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Marklund mottager en plastanka av gummi. Försök inte tänja på warez-regeln ...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Jag är lite konfundersam över save funktionen. Jag har testat mig fram och nu är det familjer i stan som jag inte vill ha där. Hur får man bort det man har skapat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Jag är lite konfundersam över save funktionen. Jag har testat mig fram och nu är det familjer i stan som jag inte vill ha där. Hur får man bort det man har skapat?

I grannskapsläget kan du helt enkelt vräka familjen i fråga från huset ...
Eller så kan du ta hela deras hus och packa det och flytta det till ett annat grannskap , det e så man flyttar sina favvosimmar mellan sina städer också btw ..

Eller menar du att du skapat en familj som inte bor nånstans men som du vill ta bort ?

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

Tja jag har aldrig spelat ettan så jag mixtrade runt lite vilket resulterade i en clon som jag vill ha bort från grannskapet. Sen fick min andra lite mentala störningar för att jag spelade honom så dåligt. Nu vill jag typ börja från början men de gammla ligger kvar i grannskapet och jag vill ha bort dem permanent. Finns det ingen delete family funktion?

Är lite besviken också. Trodde det skulle vara större så man kunde hälsa på sinna grannar och gå runt i kvarteret m.m. Men det är ju bara ens eget hus som man kan spela i. Spelet känns väldigt litet. Beskrivningen dockhus stämmer väldigt bra har jag märkt nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Tja jag har aldrig spelat ettan så jag mixtrade runt lite vilket resulterade i en clon som jag vill ha bort från grannskapet. Sen fick min andra lite mentala störningar för att jag spelade honom så dåligt. Nu vill jag typ börja från början men de gammla ligger kvar i grannskapet och jag vill ha bort dem permanent. Finns det ingen delete family funktion?

Är lite besviken också. Trodde det skulle vara större så man kunde hälsa på sinna grannar och gå runt i kvarteret m.m. Men det är ju bara ens eget hus som man kan spela i. Spelet känns väldigt litet. Beskrivningen dockhus stämmer väldigt bra har jag märkt nu.

Du kan ju ringa efter en taxi och åka till köpcentret för att shoppa, spela arkadspel m.m., eller så kan du ta taxin till ett Spa där du kan ragga brukar.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Aha kan man det? Men då måste man kanske nästan ha dagen ledig. Tycker tiden går så fort att jag inte riktigt hinner med all flörtning.

Lyckades deleta mina gammla galna gubbar nu. Först vräker man dem sen kan man deleta. Tack för hjälpen.

Permalänk

Tyckte om The Sims med tillägget Unleashed och spelade det ett bra tag. Men sen när man hade fått fullt på alla egenskaperna på sina sims och att man inte kunde få större och lyxigare hus så blev de supertråkigt. Har inte spelat det sen dess. 2:an verkar vara både fler möjligheter, snyggare och svårare vilket jag gillar. Jag kommer nog att skaffa det.

Visa signatur

Jesters Spirit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesters Spirit
Tyckte om The Sims med tillägget Unleashed och spelade det ett bra tag. Men sen när man hade fått fullt på alla egenskaperna på sina sims och att man inte kunde få större och lyxigare hus så blev de supertråkigt. Har inte spelat det sen dess. 2:an verkar vara både fler möjligheter, snyggare och svårare vilket jag gillar. Jag kommer nog att skaffa det.

Jag upplever det som lättare än orginalet.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som suger? Testat lite snabbt två omgångar. Först två tjejer som bodde tillsammans, blev i princip fest med en gång, efter festen började det brinna i köket så den ena dog. När det väl slutat brinna så jag kunde flytta på den kvarvarnade dog den när hon skulle laga mat..

Nåja, nya tag med en texaskille men det gick inte så mycket bättre. Det första som hände var att det började brinna i köket och korkad som han är så klarar han inte av att ringa brandkårne även om han står brevid telefonen utan hoppar omkring och ser när köket brinner ner istället. I sitt enorma hus tycktes han inte trivas. När han skulle sova envisades han med att byta säng var tredje minut, det slutade med att han stod och sov för att sen dö...

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Härligt Ickx. Ett hett tips är en brandvarnare Samt att klicka på eld-bilden uppe till vänster för att få personen att sluta glo på elden

Ang. sängbytena så kan det kanske bero på att en TV eller stereo är igång.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Är det nån som vet vilka filer jag behöver spara för att behålla de gamla inställningarna i sims? Ska ominstallera burken och spelet.

Visa signatur

Rasta don't work for no CIA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deepchord
Är det nån som vet vilka filer jag behöver spara för att behålla de gamla inställningarna i sims? Ska ominstallera burken och spelet.

Filerna ligger i My documents i mappen EA Games/The Sims 2

Permalänk

nån som vet hur man fixar långt hår på en vuxen man?

Permalänk

lånar en snabbis, hur bygger man vindsvåning??

Permalänk
Medlem

Hur kan man se åldern på sina simare?
Jag ser bara hur lång tid det tar innan de byter stadium, men ingen ålder.
vart ska man leta?

Permalänk

Börjar smått tröttna på det här spelet. Kommer inte längre. Jag lyckas inte få myspys med tjejen trots att jag har fått henne att svoa över. Med det menas jag sover o hon står o stampar ett tag tills hon går hem. Jag hittar ingen funktion som gör att jag kan ta det ett steg längre än hångel. Spelet känns därmed väldigt repetitivt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
Retar mig på att tiden går felaktigt i ettan. Ingen människa behöver 2 timmar på sig på morgonen för att dricka kaffe och borsta tänderna.

du har inte träffat min kompis...
dra parallell zombie är du nära

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Re: The Sims 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
Som nog de flesta vet så börjar juh Sims 2 släppas nu snart här i Sverige. Vad har ni för olika tankar och förväntningar angående Sims 2?

Kommer det bli lika populärt som 1:an?

Vilka nya "features" kommer det finnas?

Kom gärna med intressanta länkar och förslag, vore kul ifall tråden kunde arta sig fram tills när spelet släpps. Så man kan skriva ner vad man tycker om spelet etc.

http://thesims2.ea.com/index_flash.php Finns lite info om spelet. Står att det släpps den 17:de september, men det lär väl dröjja ett tag till innan det kommer till Sverige.

Kom med intressanta länkar och gärna mkt bilder!!

Tack!!

min kusin har spelet,han har nog bokat den
det är en bra spel mycket.

Visa signatur

Intel i5-760 | Antec Kuhler 620 H20 | GTX 460 | 9300 GE | 3x2gb 1333Mhz Kingston | 2x500gb Samsung Spinpoint | 1x500gb Lacie Rikki USB2.0 | Gigabyte P55-USB3 | HAF 912 | Zalman ZM-MFC1 | Cooler Master GX 650W

Permalänk
Medlem

behöver lite hjälp,

när jag spelar så flyter det på bra men när något händer t.ex. att simen kommer hem från jobbet eller när den vaknar så fryser sig spelet och jag måste starta om datorn genom att trycka på "on"´knappen på burken.

Radeon 9100 128mb
2,4ghz p4
256mb ram
40gb hdd

vad är det för fel?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joca2513
Det är ingen som har fått saker(toaletter) att sluta att fungera? Då menar jag inte trasiga utan dom är in use hela tiden och det går inte att radera dom heller... Fyllde badrummet med nya toaletter hela tiden. Nu finns de ute i hallen och det är irreterande för de små simmarna när de vill vara på toa i fred:) Jäklig irreterande bugg faktiskt

Testa Ctrl+shift+c och sen skriver du move_objects on och radera dom.. min barnskötare fastnade och stängde in barnet så att det höll på att dö, det gick inte att skicka iväg henne eller nåt.. då raderade jag fanskapet

Visa signatur

- Vad är det för fel på oss?!
- Tomas kan inte hålla käften, Anna är full, Åke är kåt, Sara är galen i att bli befruktad, Janne krockar bilar, Rickard går i terapi, Erik är plötsligt bög och Pauline bara gråter, behöver jag fortsätta?

Permalänk
Medlem

Fungerar "Alt + Tab" för er? Kommer ut Sims men sedan så bara laddar den när jag går tillbaka.

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smewt
Fungerar "Alt + Tab" för er? Kommer ut Sims men sedan så bara laddar den när jag går tillbaka.

Vänta längre Det tar sjukt lång tid bara..

Visa signatur

Asus p8p67pro | i5 2500k | 2x4gb XMS3 | GTX780 DCII | Samsung s23a700D | Samsung 830 128GB | MX100 512GB