Vilka 19"Tft finns det med 12ms/dvi?

Permalänk
Medlem

Om någon av er som är här har fått tag på någon av Sonys lr Viewsonics skärmar som det talas om i denna tråd kan vara snälla och skriva lite hur dom upplever skärmen/skärmarna.

Visa signatur

Asus M2N32 WS Professional - AMD64 X2 Dual Core 5000+ - 4x1024MB RAM - NVIDIA Geforce 8600GTS 256MB - Hyundai L90D+ 19"

Permalänk
Medlem

Jag väntar också på att nån annan än itbutikken ska få in viewsonics vp912. När man läser nåt sånt här; "There’s really no reason to look at any other 19” LCD currently out there, since the VP912b will cost just as much but deliver much better performance", blir man ju helt klart sugen.. Men 6500 är ju lite saftigt förstås

Permalänk
Medlem

Eunectes

Jag ska ta bilder och göra en recension på skärmen

anden416
Enda som var synd på den sidan var att dom inte hade testat någon av Sony modellerna. Men som sagt så ska jag testa o se hur skärmen är som i spel/pogram, ja allt som jag kan.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Camridge: Vilken av skärmarna hade du??

Visa signatur

Asus M2N32 WS Professional - AMD64 X2 Dual Core 5000+ - 4x1024MB RAM - NVIDIA Geforce 8600GTS 256MB - Hyundai L90D+ 19"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Destino
TCO certifiering handlar inte bara om strålning utan också om ergonomi, energibesparing mm.

Mmm, en skärm med svart ram kan t ex inte få TCO 03-rating hur bra den än är i övrigt. Tror i alla fall det ska vara så.

Ser fram emot recensionen Camridge.

Intressant att läsa det där med reflektionerna coh ficklampetestet..

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Om jag har fattat detta rätt så ska en bra 19" lcd ha

12Ms
700:1 kontrast
dvi ingång
ca 75 Hz

SDM-HS94 verkar ha ganska tjock plastram?

Visa signatur

Sallad är inte mat, det är matens mat.

Permalänk
Medlem

Jonte[YoT]

Trodde det gällde bara crt skärmarna, ajja man får se hur den är som. Om man är missnöjd med den så tänker jag skicka tillbaka den och då köper jag en ordentlig 21" crt monitor.

moG1
Njaa, det beror ju på vad du letar efter.
Om du själv tycker att belysningen på en tft som har 250 nit inte räcker till så ska du ju ha en som har mer. Och då blir ju 400 nit väldigt bra. Men som sagt så brukar det aldrig vara något problem.

Angående kontrast så är det desto högre desto bättre blir det. Dvi ingång är ju väldigt bra om du vill köra digitalt hela vägen. Och dvi är låst till 60hz medans analog kan ha upp till 75hz. Tänk på att hz på en tft och en crt är helt olika.

Förutom detta så måste jag meddela att man måste köpa ett nytt grafikkort också .. Mitt TI4600 slängde in handduken för en liten stund sedan. Sitter nu med ett Creative 256 Pro

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Alla verkar störa sig på Sonyns design! Är det bara ja som gillar den skarpt?

Har dock inte sett den irl men på bild gör den sig bra!

Finns det någon butik i stockholm som har den inne? Måste ta en titt själv innan jag köper

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem

säger bara att Lg och benq deignen är helt GODLY

Visa signatur

Sallad är inte mat, det är matens mat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xitac
Alla verkar störa sig på Sonyns design! Är det bara ja som gillar den skarpt?

Har dock inte sett den irl men på bild gör den sig bra!

Finns det någon butik i stockholm som har den inne? Måste ta en titt själv innan jag köper

Jag håller med, den är asläcker!
Fet ram gör i mitt tycke oftast att det blir snyggare.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd

Jag var inne på en lokal dataaffär i Västervik, kollade in en Samsung TFT 17" 12ms, jag blev grovt besviken. Allt var ju dåligt, färgerna, ljuset, otydlig text och inte minst så släpade grafiken när jag testade 3DMark2001 som fanns på datorn. Affärsinnehavaren sa att släpningarna var 3DMarks fel inte skärmens. Konstigt nog så släpade grafiken horisontalt inte vertikalt som på min gamla CRT monitor

Edit:
Jag vet inte om grafikkortet kan ha med släpningarna att göra, det satt ett ATI 9800 pro kort i datorn

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jag var inne på en lokal dataaffär i Västervik, kollade in en Samsung TFT 17" 12ms, jag blev grovt besviken. Allt var ju dåligt, färgerna, ljuset, otydlig text och inte minst så släpade grafiken när jag testade 3DMark2001 som fanns på datorn. Affärsinnehavaren sa att släpningarna var 3DMarks fel inte skärmens. Konstigt nog så släpade grafiken horisontalt inte vertikalt som på min gamla CRT monitor

Edit:
Jag vet inte om grafikkortet kan ha med släpningarna att göra, det satt ett ATI 9800 pro kort i datorn

Skall inte vara någon skillnad på eftersläp om du spelar Doom3 eller kolla 3DMark han yrar. Antingen finns det eftersläp eller inte, programmet i sig skall inte kunna påverka den hastighet en pixel släcks eller tänds.
Sen kan skärmen varit kasst inställd med tanke på färg och ljus, det är lite mera trix med en TFT för att få riktigt bra bild som kanske inte butiker orkar ställa in.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Avstängd

Dom hade en 21" CRT Philips skärm för 5500:- som verkade bra mycket bättre än TFT skärmen. Det får nog bli en ny CRT trots allt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Du jämför Äpplen med Päron. CRT är bättre på sitt sätt beroende på vad du prioriterar. Jag böt en 21" NEC CRT skärm emot 2st 19" TFT skärmar vilket var rätt beslut för min del.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Avstängd

Hur kan du få 2st 19" TFT för en 21" CRT? då måste dom ha varit väldigt billiga jämfört med CRT:n

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Du jämför Äpplen med Päron. CRT är bättre på sitt sätt beroende på vad du prioriterar. Jag böt en 21" NEC CRT skärm emot 2st 19" TFT skärmar vilket var rätt beslut för min del.

Har en DELL 21" CRT Trinitron med plant bildrör om någon vill byta mot en TFT med minst 19"

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Medlem

Hunter(Swe)

Jag vet inte hur den där samsung presterar som men så länge du inte drar alla 12ms skärmar över kanten nu bara. Sony och Viewsonic’s 12ms skärmar ska garanterat inte ghosta i alla fall, då tänker jag på alla dom recensioner av enskilda personer och som dom gjort på hemsidor.

Men du verkar inte gilla tft alls för den delen, så jag undrar om inte kanske vill trycka ner tft lite
--------------

Men som sagt, blir jag inte nöjd med denna skärm så skickar jag tillbaka den och då köper jag en ordentlig 21" Crt istället.

-------
Och som sagt så måste man ställa in inställningarna på en tft mer ordentligt än på en crt för att det ska funka ordentligt. Speciellt för ens eget tycke och då är det väldigt svårt att gå efter skärmar i butik om man inte får ändra inställningarna på dom

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Hur kan du få 2st 19" TFT för en 21" CRT? då måste dom ha varit väldigt billiga jämfört med CRT:n

Skall nog säga böt ut så fattar du.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Sonys design är lätt den cleanaste och snyggaste. Benq-designen är rätt... kackig. Ser plastig o billig ut. Iaf på de bilder jag sett. Men jag kan ju ha fel också.. Viewsonics skärmarna ser shyssta ut, förutom foten som drar ner betyget.

En polare har en Sony 19 tum, 25MS och han märker faktiskt inte av någon ghostning när han spelar. O då maxar han FarCry. Han har iof inte haft annat än TFT skärmar.

Sony verkar bra! Synd att de är så dyra.

Visa signatur

jone
Antec sonata | abit is7-e | p4 2.6ghz 800MHz | radeon 9000pro | 120Gb SATA | 512Mb PC3200/DDR400 400MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jag var inne på en lokal dataaffär i Västervik, kollade in en Samsung TFT 17" 12ms, jag blev grovt besviken. Allt var ju dåligt, färgerna, ljuset, otydlig text och inte minst så släpade grafiken när jag testade 3DMark2001 som fanns på datorn. Affärsinnehavaren sa att släpningarna var 3DMarks fel inte skärmens. Konstigt nog så släpade grafiken horisontalt inte vertikalt som på min gamla CRT monitor

Edit:
Jag vet inte om grafikkortet kan ha med släpningarna att göra, det satt ett ATI 9800 pro kort i datorn

Jaså... Butikerna har äntligen hittat TFT-skärmar här i Västervik, det var inte dåligt - vilken prestation för att vara dem...

Däremot så gissar jag att med tanke på resultatet du såg så har de inte kommit på vad DVI-kablar är än. Att det skulle vara mer eftersläp i 3DMark är ett klockrent uttalande, precis lika korkat som jag förväntat mig att det ska vara när man besöker någon av dessa två butiker vi har här i sta'n (något som jag inte gjort på fyra-fem år ).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Hunter(Swe)

Jag vet inte hur den där samsung presterar som men så länge du inte drar alla 12ms skärmar över kanten nu bara. Sony och Viewsonic’s 12ms skärmar ska garanterat inte ghosta i alla fall, då tänker jag på alla dom recensioner av enskilda personer och som dom gjort på hemsidor.

Men du verkar inte gilla tft alls för den delen, så jag undrar om inte kanske vill trycka ner tft lite
--------------

Men som sagt, blir jag inte nöjd med denna skärm så skickar jag tillbaka den och då köper jag en ordentlig 21" Crt istället.

-------
Och som sagt så måste man ställa in inställningarna på en tft mer ordentligt än på en crt för att det ska funka ordentligt. Speciellt för ens eget tycke och då är det väldigt svårt att gå efter skärmar i butik om man inte får ändra inställningarna på dom

Jag trycker inte ner TFT men jag tyckte inte om skärmen jag såg, texten i ett öppnat fönster var otydlig och släpig grafik, ljusinställningarna och färgerna kanske gick och ställa in. Jag skulle vilja en TFT själv eftersom det är både lättare och tar mindre plats, men det är en större risk att man gör ett misslyckat val än om man väljer en CRT.

MatsW:
Vad begär du av V-Data :D?
Lite offtopic nu om V-Data:
Jag frågade om trådlösa möss, "Laddar musen upp sig av sig självt när den sitter i datorn?" Håkan(den urblåste) svarade ja, Tony nej nästan samtidigt. Klart dom inte gör varför skulle det annars finnas laddare till musen :D. 50% av företaget är helt nollställd i skallen. Fler än två dataföretag har vi i Västervik, men de flesta är för företag

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad av att köpa en 19" TFT-skärm. Har letat runt lite på nätet och hittade denna lilla jämförelse mellan Sony SDM-HS94P och Samsung 193P. Ska man lita på detta är det fördel för Samsung 193P.

Källa: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=812744

--------------------------------------------------------------------------------
Sony SDM-HS94P VS Samsung 193P, Review
--------------------------------------------------------------------------------

I have tested the Sony SDM HS-94P and the Samsung 193P together on the same custom machine using a DVI splitter. This way it was easy to do side-by-side comparisons.
Both displays run in their native resolution of 1280 x 1024, 60Hz. Both monitors were color calibrated using their bundled software’s. Gamma is set at standard (2.2).

To keep it brief (sorry, maybe this won’t be) here are my conclusions:

Both displays produce a very nice basic picture and both are quality products.
However, the Samsung 193P displayed consistently better text, much sharper and easier to read. It is as easy to read as a high quality CRT.
The Sony SDM HS-94P's was slightly out of focus and produced eyestrain after long periods of viewing. I’ve read some reviews touting its text reproduction as excellent.
I doubt whether those reviewers had other LCD’s side-by- side to compare it with or possibly they just moved up from an aging CRT that had been slowly degrading in focus and anything was an improvement. This was the most disappointing aspect of the Sony’s performance.

The Sony does have more of a CRT like picture all around though, especially when viewing DVD's but the effect is spoiled in that the Sony's blacks are not true. When viewing a DVD with dark backgrounds in letterbox it is hard to tell where the masking ends and the picture begins. The backlight also permeates the blacks and to top it off is extremely uneven around the entire perimeter of the screen. I tried compensating thru Sony’s control settings but nothing seemed to offer much improvement. The effect is far less noticeable when viewing pictures and simple graphics.

Color accuracy and intensity are superb on both displays but the Samsung's is still superior.
Pictures as well as DVD's seem to take on added depth. Flesh tones were close to perfect. Adobe Photoshop Gamma loader’s adjustments didn’t even cause a perceptible difference between a picture edited with or without it. That is pretty amazing.
3D applications and games look incredible.

Image ghosting is imperceptible on either display.
The Sony touts a 12ms rate as opposed to Samsungs 20ms, but there is no visible difference watching DVD's or playing games like Far Cry and Doom 3.

The Sony has onboard adjustments while the Samsung’s is all done via software.
Both produce the same results but personally I like having controls on the monitor itself.

The Samsung is QUALITY. Beautifully crafted, simple and elegant. Cable management is excellent in that the connections simply attaché at the back of the base and the unit looks really clean and nice on the desktop.
The Sony has more of the typical Sony “Moderne” look. Like a mini WEGA monitor. It’s styling is a little more contrived but still pleasing. The base is a little under weighted though (our cat knocked it over just by brushing by it). A back plate covers the cables but they still show running down the back of the unit.

Sony’s Extra Bright technology uses a special screen that is highly light reflective. When on, reflections aren’t so bad unless there is a fairly bright source of light behind the user. Still, it bothered me more than I thought it would.

To sum up, both displays produce really nice pictures.
The Samsung though, produced superior text, colors, and nice true blacks. It is a little more expensive, running about $740 at best on the Internet but it is far worth it.Those that are mostly into gaming might prefer the Sony for it’s more CRT like characteristics, but it’s rather poor text reproduction would make it fatiguing for most graphics and business applications. The Sony can be had for about $650.

Visa signatur

[size="1"]1700+ JIUHB 0308MPMW | NF7-S 2.0 | 2 x 256 TwinMos Winbond 3200 | Hercules 8500 LE | Seagate Barracuda 80Gb IV | Enermax EG365P-VE 350W | Alpha PAL 8045 | Enermax 80 mm | Sony Trinitron G420 19"[/size]

Permalänk
Avstängd

Senaste Microdatorn gör dom tester på 20" TFT skärmar, har dock inte köpt tidningen så jag vet inte vad som står i den. Folk säger att svensk IT-press är en bluff, så man kanske inte ska ta deras tester på allvar?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

TCO är inte så mkt att gå efter, skillnaden mellan TCO99 och de nyare är vad jag vet endast miljökrav (komponenter som understiger en viss storlek får inte lackas, osv)

Visa signatur

Fedt

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen som har sony eller viewsonic skärmen som näms tidigare i tråden???
Vill veta lite om dom av folk som har dom.....

Visa signatur

Asus M2N32 WS Professional - AMD64 X2 Dual Core 5000+ - 4x1024MB RAM - NVIDIA Geforce 8600GTS 256MB - Hyundai L90D+ 19"

Permalänk
Medlem

Eunectes

Senaste 30/min för mig. Från jobbet till posten, och sen hem. Jag är glad, alltså väldigt glad. Jag öppnar och vad ser jag Jag har fått fel skärm
%&(¤#&¤#&&
Finns inte ens dvi på denna, så nu e jag väldigt elak.

Men förutom det så var den väldigt fin, samt designen var helt ok. Kanske lite för mörk för min del på ramen. Vet inte riktigt där, blir ju olika när man har den igång.

Men angående reflektioner så tyckte jag den reflekterade "väldigt" lite när den till o med var avslagen faktiskt.
Och det ska vara mycket bättre när den är påslagen.

2,s stora taklampor var tända i rummet.

Den reflekterade mindre än vad min nuvarance crt skärm gör

Hunter(Swe)
Dom är lite som dom är, men det finns mycket nyttigt där ibland. Ska kolla i tidningen imorgon. Men den tidningen du menar är rätt så gammal nu, kommer en ersättare när som helst. Har haft den på jobbet i några veckor nu.

"dj"
Alla Samsung 193P har endast 20ms
Men annars har den en "mycket" högre kontrast än sony skärmen som han jämförde med. Och det är därför han upplever den skillnaden som han gör. Och det borde vara en sjävklarhet från hans sida tyker jag, och om det inte är det så är han inte så duktig inom detta område. Och då är risken att hans jämförelse inte blir lika rättvis.
Det finns Sony skärmar med mycket högre kontrast än den han jämförde med, och det är dom skärmarna som han borde jämföra med i så fall.
-------------------------

Sen angående reflektionerna så tycker jag det är väldigt lite själv i alla fall.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Avstängd

Mycom har Viewsonic VP912B i Sverige, men fan vad dyr den va 7007:-
itbutikken tog ju i alla fall ~500:- mindre

Edit:
Läste i Microdatorn att dom ska testa en ny teknik som gör CRT skärmarna nästan lika platta som TFT, låter bra då jag är osäker hur bra TFT skärmarna är. Hoppas den klarar högre frekvens också än gamla CRT skärmar. Det stod att kostnaden för en TFT var tre gånger så dyra att framställa än vad CRT kostar, så jag förstår att dom vill pröva nåt nytt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Hittar inga sony SDM-HS94B i lager någestans :/

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

MsPaint

Jag har pratat med några sajter och man kan få beställa så ska det ta 1,vecka för dom att få in den och sen ytterligare lite tid före man kan få den. Men den verkar vara alldeles för ny så den har inte kommit till Sverige ännu.

Eller har jag fel angående detta?

Börjar lessna på detta nu och överväger att inhandla en 21"CRT istället, faktiskt. Och då för en mindre summa pengar också.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Viewsonic kommer ut med en ny skärm nu. Viewsonic VX 912. Vidareutveckling av deras VX910 som just utgått. Vx 910an har fått mkt fina användarrecensioner.
912an är en 12ms skärm med DVI o lär väl kosta som 910an, dvs kring 5000.-

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.