The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alexander-52:

Men ofta spelet är ju hur gammalt som helst och ett 5870 klarar inte på högsta??
Hunter har du något fel eller är detta spe verkligen så kraftigt?

Detta händer bara när alla började prata samtidigt när jag sköt ihjäl en från taket. Kanske ljudkortsdrivrutinen? för ljudet hackade väldigt mycket. Detta händer inte när jag spelar normalt. Kan säga att tempen på grafikkortet var under det normala efteråt vid stress så det kan inte ha varit alltför belastat

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

skummish
sugen på att spela de pga ja har nu en bra dator, jämfört me min förra men ja tröttnar på Oblivion
Har inte tålamod att springa runt överallt och sen ska man prata å välja egna Alternativ när hur man ska prata

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd

När det gäller Oblivion så spelar det inte så mycket roll om man har bra dator eller inte, det kan lagga i alla fall. Inte lika ryckigt som Gothic 3 dock :D. Vissa quest kan kanske inte slutföras om man väljer t ex att skratta åt fiskaren att han blivit skadad av slaugtherfish istället för att hjälpa honom

***Rättat felstavningar***

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Känner någon till om det finns ett stort modpack med de flesta modsen, från 2010?

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Avstängd

Bara jag som får FEEEEET Fps drop när jag tittar ner i marken? har inte upptäckt detta förut men nu får jag 5-10fps när jag tittar rakt ned på marken! Speciellt i mages quarter i imperial. Och spelet är ospelbart nu med ImpeREAL

En modpack från 2010 hade inte varit fel, en som typ innehåller dessa större mods och mindre mods helt felfritt.

Finns det en mod som gör så att man kan teleportera vart man vill? Då jag inte kan använda map-travel så behöver jag nåt annat som fungerar på typ samma sätt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Har hittat en bra guide som tar upp stora mods, jag har dragit ner alla toprekommendationerna plus lite till. Håller på tanka dom nu. Får se om jag får några kompabilitetsproblem. DarnUI Dark var jätteskön för ögonen, och den nya Elven Map var lika skön för ögonen med. Better Cities (Kan vara för att man måste installera var stad för sig) märkte jag lite skillnad, men inte så mycket. Har inte kollat så mycket än. Martigens Monster Mod, verkar vara lite strulig att installera, man ska tydligen installera den efter Oscuros Overhaul, så måste vänta på den nerladdningen. Mer jobb än man tror.

ww w.overclock.net/pc-games/143344-oblivion-modding-faq.htm

Edit: WOW vilken skillnad det blev på staden Anvil. Gapade lite! *Gasp*

mycket bra länk, från maj 2010

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xaixon:

Har hittat en bra guide som tar upp stora mods, jag har dragit ner alla toprekommendationerna plus lite till. Håller på tanka dom nu. Får se om jag får några kompabilitetsproblem. DarnUI Dark var jätteskön för ögonen, och den nya Elven Map var lika skön för ögonen med. Better Cities (Kan vara för att man måste installera var stad för sig) märkte jag lite skillnad, men inte så mycket. Har inte kollat så mycket än. Martigens Monster Mod, verkar vara lite strulig att installera, man ska tydligen installera den efter Oscuros Overhaul, så måste vänta på den nerladdningen. Mer jobb än man tror.

ww w.overclock.net/pc-games/143344-oblivion-modding-faq.htm

mycket bra länk, från maj 2010

Du lär få en del strul mellan OOO och MMM. Jag kör endast med OOO för att MMM buggade sönder för mig, fungerar dock felfritt med andra mods.

Länken är dock inte från Maj 2010 Den är bara uppdaterad då. Datumet: 12-28-06

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

vilka moddar rekommenderar ni om man vill få oblivion att bli så snyggt som möjligt?? finns det någon mod som gör att det ser bättre ur när man slåss med vapen??

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

vilka moddar rekommenderar ni om man vill få oblivion att bli så snyggt som möjligt?? finns det någon mod som gör att det ser bättre ur när man slåss med vapen??

Denna frågan har väl frågats hundra gånger..?

Qarls Texture Pack 3.
Natural Enviroments.
Improved Trees & Flora 1 + 2.
Improved Doors & Flora.
OBGE+OBSE.
Illumination Within.
AEYLWD.(?)

Och deadly reflexes för combat?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Denna frågan har väl frågats hundra gånger..?

Qarls Texture Pack 3.
Natural Enviroments.
Improved Trees & Flora 1 + 2.
Improved Doors & Flora.
OBGE+OBSE.
Illumination Within.
AEYLWD.(?)

Och deadly reflexes för combat?

ber om ursäkt om frågan ställts förut men tack för tipsen. går alla de här moddarna att köra sammtidigt?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

ber om ursäkt om frågan ställts förut men tack för tipsen. går alla de här moddarna att köra sammtidigt?

Det ska gå.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

finns det någon mod eller något som gör att man slipper köra det första uppdraget i grottan varje gång man gör en ny gubbe??

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

finns det någon mod eller något som gör att man slipper köra det första uppdraget i grottan varje gång man gör en ny gubbe??

An Alternate Start, du startar i en Båt och får välja din ras och allt det dära, och sedan om du vill börja i Anvil eller Imperial City, och så har du Quick Start with loot, du startar i slutet (precis vid utgången till Cyrodiil) av grottan med allt som går att loota i den. Där kan du också göra din ras etc.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Hej. Nu kanske det är lite dålig stil utav mig att länka folk vidare till min blogg. Men istället för att skriva allt igen så tycker jag det är mycket lättare att göra så.

Skrev nyligen om hur jag hade börjat lira Oblivion igen och hade tankat 7gb mods. Samt hur jag fick min fps ifrån 5 till 25. Finns säkert mycket utöver det som jag har gjort där som man kan göra för att nyttja Oblivion till det yttersta. Men kan ju alltid va trevligt att läsa? Har själv plockat ihop detta ifrån många olika områden och slagit ihop det.

Exoclyps' Digishot

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exoclyps:

Hej. Nu kanske det är lite dålig stil utav mig att länka folk vidare till min blogg. Men istället för att skriva allt igen så tycker jag det är mycket lättare att göra så.

Skrev nyligen om hur jag hade börjat lira Oblivion igen och hade tankat 7gb mods. Samt hur jag fick min fps ifrån 5 till 25. Finns säkert mycket utöver det som jag har gjort där som man kan göra för att nyttja Oblivion till det yttersta. Men kan ju alltid va trevligt att läsa? Har själv plockat ihop detta ifrån många olika områden och slagit ihop det.

Exoclyps' Digishot

Är den kraschfri så är det välkommet. För jag har inte direkt problem med frames per secont. Problemet är att skiten kraschar efter en lån tids spelande. Det är därför jag tröttnat på spelt tyvärr

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Har ett par krasher kvar som sker, men tror jag vet källan till det så låt mig kolla om jag lyckas fixa det på viset som jag har i åtanke.

Permalänk
Medlem

Nån mer som inte klarat ut storyn än? Har haft spelet i två år och har nog inte gjort mer än 50% av spelet. Känns lite som man inte vill klara ut det, man vill ju inte att det ska ta slut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shivers:

Nån mer som inte klarat ut storyn än? Har haft spelet i två år och har nog inte gjort mer än 50% av spelet. Känns lite som man inte vill klara ut det, man vill ju inte att det ska ta slut.

Jag är i färd med att göra alla quests som finns ^^
Går efter listor/guider på gamefaqs för att göra questsen, och har gjort alla quests som inte har med nån guild eller huvudstoryn att göra.

Så nu har jag bara fighters guild, mages guild, thieves guild, dark brotherhood, knight of the nine, shivering isles och alla daedra shrines kvar -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av shivers:

Nån mer som inte klarat ut storyn än? Har haft spelet i två år och har nog inte gjort mer än 50% av spelet. Känns lite som man inte vill klara ut det, man vill ju inte att det ska ta slut.

Jag hade gjort klart dem Finns så många helt awsome moddar där ute som man kan ladda ner. Så även om du gjort allt som finns, så finns det minst lika mycket till att ladda ner. Och vissa utav dessa moddar har bra röstinspelningar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exoclyps:

Jag hade gjort klart dem Finns så många helt awsome moddar där ute som man kan ladda ner. Så även om du gjort allt som finns, så finns det minst lika mycket till att ladda ner. Och vissa utav dessa moddar har bra röstinspelningar osv.

Håller definitivt med här.

Några av de absolut bästa moddarna därute startar inte förrän mainquestet är klart.
Exempelvis:
Malevolent
och
Verona House Bloodlines

Båda är fullt voice:ade & personligen rekommenderar jag båda (en i taget) starkt.

Mvh

Permalänk
Medlem

Fast när man gjort klart själva main storyn är det inte lika kul längre för då har man gjort klart spelet typ, då känns det inte lika kul att fortsätta.

Permalänk

Hej! Har fått problem med CTD's varje gång jag reser/ går utanför en stad, kraschar ca en sekund efter det laddat klart. Att snabbresa mellan städer går bra. Problemet uppstod i samband med installation av modden "Atmospheric Loading Screens" och en annan mod som har med laddningsskärmarnas utseende att göra.
Har provat avinstallera dessa moddar plus de fem senaste moddarna jag installerat, dock utan resultat.

Någon som varit med om något liknande? Är lite svårt att spela när jag är begränsad inom städerna

Edit: Det löste sig Provade att starta en ny karaktär för att se om det möjligen handlade om en korrupt sparfil. Inga problem alls med den nya karaktären. Provade för skojs skull att ladda min gamla spelare, och det fungerar. Konstigt men nu kan jag iallafall fortsätta spela

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk

Jösses va krångligt det vart att få till god rays då:P Kan någon förklara lite jag blir helt snurrig av allt OBSE och OBGE....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Murkelbarnet:

Jösses va krångligt det vart att få till god rays då:P Kan någon förklara lite jag blir helt snurrig av allt OBSE och OBGE....

Inte alls krångligt. Eftersom jag inte lagt mig än så får du vänta tills jag vaknat igen eller hoppas att nån annan hinner före med att hjälpa dig

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Äntligen en värdig utmanare till Qarl's texturer ;D Detta skall följas!

Oblivion Retexture 2010 part 2 at The Elder Scrolls Nexus - Oblivion mods and community

Edit: Har missat hans första release. Finns att tanka här;

Oblivion Retexture 2010 at The Elder Scrolls Nexus - Oblivion mods and community

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr. Bravo:

Äntligen en värdig utmanare till Qarl's texturer ;D Detta skall följas!

Oblivion Retexture 2010 part 2 at The Elder Scrolls Nexus - Oblivion mods and community

Edit: Har missat hans första release. Finns att tanka här;

Oblivion Retexture 2010 at The Elder Scrolls Nexus - Oblivion mods and community

Såg riktigt bra ut, men filen(erna) är ju inte ens i närheten av att vara 2GB+ i storlek. Ersätter verkligen dessa alla som Qarl gjorde?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hunter(Swe):

Såg riktigt bra ut, men filen(erna) är ju inte ens i närheten av att vara 2GB+ i storlek. Ersätter verkligen dessa alla som Qarl gjorde?

Kan nån hjälpa Murkelbarnet med OBGE och GodRay? jag har fan ingen ork att installera spelet. Blir mest L4D nu för min del

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Skrivet av Hunter(Swe):

Såg riktigt bra ut, men filen(erna) är ju inte ens i närheten av att vara 2GB+ i storlek. Ersätter verkligen dessa alla som Qarl gjorde?

Det är ju inte klart än. Snubben släpper ett paket i taget som byter ut olika delar av spelet. Det första ändrar alla texturer i Chorrol, medans det senaste paketet ändrar natur och vägar. Till skillnad från Qarl's texturer så har dessa högre upplösning och är helt nya (Många av Qarl's var tydligen bara smått förbättrade orginaltexturer). Men man kan ju så klart köra med båda moddarna, om man tex har Qarl's installerat i grunden och sen lappar över med dessa nya i takt med att de kommer ut. Skulle dock vela se en OMOD-version!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr. Bravo:

Det är ju inte klart än. Snubben släpper ett paket i taget som byter ut olika delar av spelet. Det första ändrar alla texturer i Chorrol, medans det senaste paketet ändrar natur och vägar. Till skillnad från Qarl's texturer så har dessa högre upplösning och är helt nya (Många av Qarl's var tydligen bara smått förbättrade orginaltexturer). Men man kan ju så klart köra med båda moddarna, om man tex har Qarl's installerat i grunden och sen lappar över med dessa nya i takt med att de kommer ut. Skulle dock vela se en OMOD-version!

Förhoppningsvis blir det en omod när allt är klart. Har du testat om det blir nån prestandaförlust med dessa texturer?

[Edit]
Hahaha, fan jag har visst citerat mig själv såg jag nu. Inte första gången heller. Har en jäkla förmåga att trycka Citera istället för Redigera

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

Efter lite vänsterprassel med GTA IV var jag idag tillbaka i Elder Scrolls: Oblivion. Senast jag spelade spelet så kraschade det lite när som och jag anade att det var för mycket data som skyfflades fram och tillbaka då hårddisken , ramdisk till trotts, plötsligt började tokjobba. Minns att jag installerade OOO också men testade aldrig mer än att det fortfarande fungerade att ladda saves osv. La idag in Stutter Remover och sedan skulle jag bara köra ett kort varv för att se så allt fungerade. Det var för nio timmar sedan och vare sig jag eller spelet har tagit en paus sedan dess. Fullständigt tokstabilt verkar det vara, ta i trä...

Så nu undrar jag egentligen om det finns några riktigt sköna ställen att besöka efter att OOO- förändringarna gjorts. Har sett någon ny dungeon, en hel del nya rustningar och vapen och dessvärre noterat att många av de ställen jag besökt tidigare och fått markerade på kartan inte längre är möjliga att använda till Fast Travel. Men det är väl ett mindre problem i sammanhanget