Permalänk

template kritik

Gjort ett template till företaget (att ha som showcase)... lite feedback är välkommet...

http://www.hoglind.org/templ/gra.html

ps
(inga rippar nu va... : /)

Permalänk
Medlem

Ser väl bra ut. Fixa särskrivningarna

Permalänk
Medlem

Väldigt väldigt fint....
Inga komentarer i övrigt..
Bra jobb...
Posta på stylegala när den är färdig...
En sexa ligger på lut...

Visa signatur

iMac Core Duo 2GHz, 1GB RAM, 256MB VRAM, Mac OS 10.4.6, iLife '06

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut. Stilrent och proffsigt!

Det är bara en detalj som jag inte tycker om: fonten på rubrikerna "InhouseProfilering" och "FöretagsProfilering" (verdana är det va?). Tycker inte den ser bra ut med antialias vid så liten storlek. Tror det skulle se bättre ut med samma stil som rubrikerna "Senaste nyheter" och "Sök webbplatsen" eller något liknande.

Annars såg det mycket bra ut som sagt.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem

Riktigt bra
Skulle jag vara riktigt jävla jobbig skulle jag nämna att företagsloggan känns för hög och att bilden till vänster är för stor och borde vara till höger.
Men så kan jag vara jävligt jobbig med, så jag tror jag nämner det
I övrigt var det ett bra jobb, tycker jag

EDIT: är man jobbig, kan man motivera med: Loggan känns hög eftersom den skjuter ner resten av sidan långt ner. Färre än 5% av besökarna bläddrar nedåt när de besöker en sida först. Lägg sen till att många har stora ikoner och toolbars i sin 800x600 IE, då kommer bara halva sidan att synas och loggan kommer att utgöra 40% av vad man ser.
Bilden, fastnar ögnen på .. och sen så vet man inte var man ska titta efteråt. Texten, formen och rubrikerna leder inte ögat vidare efter det så man vet inte vart man ska kolla, spontant. Därför skulle jag föreslå bilden till höger och fetare rubriker till vänster om den, så ögat dras dit det mest attraktiva med sidan finns.

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Medlem

Re: template kritik

Citat:

Ursprungligen inskrivet av walter groupius
Gjort ett template till företaget (att ha som showcase)... lite feedback är välkommet...

http://www.hoglind.org/templ/gra.html

ps
(inga rippar nu va... : /)

Thats why I like you Walter. Efter mig är du nog den bäste webdesignern här haha

Permalänk

Fan va snygg

Visa signatur

Så du söker den perfekta sidan om webbradio? Surfa då vidare till
http://www.radioworld.se
där finns allt du behöver veta om hur du drar upp en ström!

Permalänk
Medlem

Stilrent, snyggt, sköna färger, ser verkligen ut som en företagssida. Jag hade dock lagt lite margin längst upp, med tanke på att det är det längst ner. Och, som sagt, sekretesspolicy, inte sekretess policy. Jag hade även lagt in ett "på" i "sök webbplatsen".

Dessutom, InhouseProfilering och FöretagsProfilering är inte riktigt korrekt, Inhouseprofilering och Företagsprofilering ska det vara. Men det är väl designen du vill ha kritik på antar jag. Personligen gillar jag antialias, det är skönt, så jag tycker inte du ska ändra på det.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TomKe
Riktigt bra
Skulle jag vara riktigt jävla jobbig skulle jag nämna att företagsloggan känns för hög och att bilden till vänster är för stor och borde vara till höger.
Men så kan jag vara jävligt jobbig med, så jag tror jag nämner det
I övrigt var det ett bra jobb, tycker jag

EDIT: är man jobbig, kan man motivera med: Loggan känns hög eftersom den skjuter ner resten av sidan långt ner. Färre än 5% av besökarna bläddrar nedåt när de besöker en sida först. Lägg sen till att många har stora ikoner och toolbars i sin 800x600 IE, då kommer bara halva sidan att synas och loggan kommer att utgöra 40% av vad man ser.
Bilden, fastnar ögnen på .. och sen så vet man inte var man ska titta efteråt. Texten, formen och rubrikerna leder inte ögat vidare efter det så man vet inte vart man ska kolla, spontant. Därför skulle jag föreslå bilden till höger och fetare rubriker till vänster om den, så ögat dras dit det mest attraktiva med sidan finns.

Håller inte med om nånting där

Storleken på bilderna och placering av allting är mycket bra tycker jag. Till vänster får man en tydlig överblick av vad som händer inom företaget, och kanske några aktuella erbjudanden, och i fältet till höger kan man lätt göra det tydligt vad det är för sorts företag man besöker. Precis som det ska vara på ett företags startsida.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk

Tack för den fina kritiken... det värmer.. : )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax
Håller inte med om nånting där

Oki

Det är en fin design, inget snack om saken. Jag kanske är hur jävla småsint som helst, men jag reagerade bara på att det tog typ nån sekund innan mina ögon hade registrerat vart huvudmaterialet på sidan fanns
Men sämre sidor än Walters finns det jävligt gott om

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Hedersmedlem

Najs sida

Men som sagt lite topp-marginal, samt så tycker jag att det är lämpligare att använda text än text-bilder till meny etc.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Givetvis, detta är ju bara en enda bild av ps-filen, den är inte kodad ännu. Det kommer jag heller inte göra förens/om någon köper designen... Jag gör kodningen av denna bild till xhtml och divvar osv på ca en vecka, i normalt arbetstempo, dvs jag arbetar lite varje dag... Komplett med CMS på ca 1 vecka till...
Optimering ca 1 vecka ytterligare. Normalt tar en sån här design en vecka i normalt tempo, men jag har suttit med denna på kvällar osv ... Sammanlagd tid på denna, enbart design och slicning, 5-10 h..
Allt i allt 3 veckor till en månad...

då har jag snackat lite om det med...

: )