Fel på hansol 900P ??!

Permalänk
Medlem

Fel på hansol 900P ??!

Min 19" hansol har blivit helgrön men ibland skiftar den långsamt tillbaka i vanliga färger. I den gröna färgen finns också iagonala grönare sträck som går längs hela skärmen. Någon som vet om skärmen är sönder för gott eller KAN det bero på att mitt gamla hus inte har några jordar på elanslutningarna som den har blivit så? Skärmen är ca 3 år gammal men har fungerat prima tills nu. Jag har även en 8 tums golvhögtalare en halvmeter från skärmen. Tänkte även på att eftersom inget i mitt rum är jordat så kan det bli mycket störningar där monitorkabeln ligger så det kan vara det?

Någon som har varit med om detta fenomen innan som kan hjälpa mig?

Tack på förhand

//Mattias

Permalänk
Medlem

Låter som bildröret är på g att ge sig. Kolla upp kablarna så dom inte glappar. Annars är det nog färdigt. magnetism mot skärmen (högtalare osv) ger ofta en lila nyans, inte grön.
Testa först med en annan skärm så du VET att det inte är graffet som krånglar.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

tja, jag har gjort det, och det är monitorn.....