hjälp med hemsida och med knappar!

Permalänk
Medlem

hjälp med hemsida och med knappar!

vi håller just nu på med hemsidor i skolan och har hållt på med det i ca 2månader...men nu skulle jag behöva lite hjälp på hur jag kan göra mina knappar lite mer atraktiva. just nu ser dom väldigt tråkiga ut.
Hela sidan för övrigt ser väldigt amatör gjord ut så jag skulle behöva lite tips på ur jag kan göra den så att den ser mer proffsig ut!

just nu ser den ut så här
http://www.freewebs.com/amdterrorist

Permalänk

Just nu har du inga knappar alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrEkberg
Just nu har du inga knappar alls.

jo det ska det vara! det e det på min dator och alla andra jag har provat på!

Permalänk

Ingen anledning att hetsa upp sig.
Det visade sig att du använder .swf till dina knappar, en styggelse som jag blockerat i min webbläsare.

Permalänk
Medlem

gär vanliga länkar istället!

Permalänk
Medlem

Svårt att säga vad du ska göra med sidan. Du verkar helt och hållet sakna en artistisk ådra. Det bästa du kan göra är att rippa någon sida som någon annan tycker är snygg. No offense.

Med tanke på att du inte animerat knapparna skulle jag även råda dig att inte göra det i flash. Det finns 10000000-tals javascript som gör precis som du har nu, och då kan fler se det.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk

kan bara hålla med wierd.

Permalänk
Medlem

ok kan ju nämna då att detta är min alldra första hemsida så jag hade inte tänkt mig att ni skulle förvänta er några underverk

Permalänk
Medlem

Ta en funderare på att korrekturläsa texten. Inte så snyggt med stavfel på en hemsida, oavsett hur många man har gjort tidigare.

Sedan vet ju inte vad andra tycker, men själv tycker jag att det ser ut som om du sitter och spelar fickpingis på bilden man möts av...

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

Jag måste säga emot alla tidigare talar. Jag gillar din sida skarp, mycket artistisk och diskret. Du behöver dock någonting som gör att högerkanten inte ser så tom ut.

Visa signatur

Nuvarande: Midi Tower || AMD 64 3500+ || Geforce 6600 GT (Silent) || 1024 MB PC3200 || 340 gb HDD (120 Gb + 20 gb + 200 extern)

Permalänk
Medlem

Varför står det fidam.com på sidan? Den domänen lär du få svårt att få tag i.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Varför står det fidam.com på sidan? Den domänen lär du få svårt att få tag i.

se inte det så serioöst....Fidam är ett av mina smek namn och jag bara satt upp Fidam.com för att fylla ut med något!

som sagt! Sidan är verkligen inte seriös och jag har bara lagt upp den för skojj och det skulle inte förväna mig själv om jag snart plockade bort den!
däremot så ska jag lämna in den till läraren om 3-4 veckor och vi har två lektioner i veckan...så därför behöver jag hjälper med tips och trix.

Whiskey: Nej jag spelar inte fick pingis och det är för närvarande en rätt gammal bild...ungefär ett halv år eller liknande!

Wierd: Knapparna gjorde jag som jag gjorde eftersom det var det lättaste alternativet. jag har kollat runt här och var för att hitta java scripts men läraren ogillar att vi kopierar scrips rakt över och vill i stället att vi kodar scripts själva så som jag ahr gjort med knapparna!