Sony SDM-HS94P tråden!

Permalänk
Medlem

Sony SDM-HS94P tråden!

Ni som har en Sony SDM-HS94P, kan ni vara snälla och mäta hur bred kanten är runt bildytan? Tycker den verkar vara aldeles för bred. :/

För övrigt så passa ju denna tråd bra till att skriva allmänt om Sony SDM-HS94P. Tycker det ser ut som en mycket fin skärm!

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Ska köpa en Sony SDM-HS94P 19" TFT Silver 12ms Analog DVI i Mars. så ni som har ngt att säga om den skriv gärna här?

Visa signatur

Kan de där me data vet du Åke... "Ja jag förstår inte, mer eller mindre kinesiska för mig" -

Permalänk

Sitter just nu o biter på naglarna o undrar vad jag har köpt. Beställde mig en sån skärm nu i veckan o hoppas att den kommer snart. Har inte sett skärmen live, tyckte den såg snygg ut. Är det någon som har spelat på en sån? Är den bra eller kunde man lika gärna slängt pengarna i dasset o spolat ner dom?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

P4 3,2E GHz | Asus P4P800 SE | 2*256MB PC3200 | Gigabyte 3D Rocket Pro Cooler| Sapphire Radeon 9800PRO@XT ,VF700-Cu | Maxtor 200GB 8Mb S-ATA |Aopen A600A - 350W | Logitech MX 1000 | Sony SMD-HS74P/S|
Powerbook 12" | 1,5GHz | 512MB ram | 60GB HDD | DVD/CD-RW combo |

Permalänk

Sitter med en sådan skärm version black. Skärmen är helt underbar. Det är nog den skärm som mest liknar en crt på ytan av de jag har suttit vid tack vare den lite blanka ytan. Att det är den snyggaste skärm jag suttit vid är ju bara ett plus.

Att tänka på vad det gäller Sonys skärmar är att det är skillnad i antal färger mellan 17" och 19" och EU-modellen och USA-modellen. 17" och USA-modellerna visar 16.2 och 19" EU-modellen visar 16.77miljoner färger.

Min skärm har för övrigt inga döda pixlar. Hade varit kul och få in lite rapporter hur vanligt det är på Sonyskärmar.

Har ingen bra tumstock att mäta med men min lilla linjal får duga.
Jag får det till 5cm bred och 4cm hög, men rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Stoffe

Permalänk

Fick precis hem min Sony skärm idag. En svart jag med precis som "Swestoffe". Underbar skärm!! Inte en enda död pixel här heller, men jag vart skapligt rädd när jag hämta ut skärmen på posten för på sidan av kartongen var det ett stort hål.
Såg ut som det varit någon smalt som gått rakt in i lådan. Men som tur var så var det på rätt sida (baksidan).
Inte kul o pulla upp 6papp o sen få en skärm som bara är sopper av.

Posten kanske skulle ta det lite lugnare med grejerna.

Underbar skärm helt klart o jag ångrar inte att jag beställde en sony skärm!

Permalänk

Det är helt klart en intressant skärm. Den känns bara bättre för varje dag som går.
Först tänkte jag på hyundain men den verkar ju bara ha döda pixlar på 50% av skärmarna....

Måste säga att skärmen har fått alldeles för lite plats här på forumet. Den har som sagt en otroligt fin skärpa och väldigt bra till spel och helt fantastiska färger. Sen att den är snygg som en möbel gör ju ingenting.

Visa signatur

Stoffe

Permalänk
Medlem

är det likadan panel som i SONY's SDM-HS95P skärm?

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

hmm.. fan.. ja undrar om ja ska köpa HS94P istället för LGs L1980U... men LGs är ju sååååååå snygg!!!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
är det likadan panel som i SONY's SDM-HS95P skärm?

Hittade denna info om 95P på en amrikansk sida. Så jag vet inte om dom kör samma panel på dom som släpps här. Färgerna verkar skilja o kontrast samt ljusstyrkan.

SDM-HS95P:
Pixel Pitch - .294mm H/V
Horizontal Scan (kHz) - 28k to 80kHz
Vertical Refresh (Hz) - 48 to 75Hz
Luminance - 500 cd/m2
ErgoBright Technology - (high) 400 cd/m2 / (middle) 350 cd/m2
Color Systems - 16.2 million
Viewing Angle - 160 degrees / 160 degrees
Tilt Range - 0 degrees to +20 degrees
Video Inputs - HD-15 Analog & DVI-D Digital
Internal Power Supply
Power Management - 60W (normal operation max.) / 36W (standard condition typ.) / 1W (active off max.) / 1W (main Switch off)
Vesa Wall/Arm Mount - 75mm
Kensington Lock Compatible
Color - Black Chassis with Black Control Panel Strip
Unit Dimensions - 17 1/10" (w) x 15" to 16 1/2" (h) x 5 7/10" to 8 1/2" (d)
Unit Weight - 13.2 lbs.

SDM-HS94P: (Källa: NordicHardware)
Storlek 19" (48 cm)
Paneltyp a-Si TFT-Active Matrix
Pixel Pitch 0,294 mm
Kontrast 700:1
Betraktningsvinkel 170/170
Horisontalfrekvens 28-80 kHz (Analog)
28-64 kHz (DVI)
Vertikalfrekvens 48-75 Hz (Analog)
60 Hz (DVI)
Ljusstyrka 250 cd/m2
Responstid 12 ms (15:10/på:av)
Max upplösning 1280 x 1024
Färger 16,77 miljoner
Anslutningar D-Sub & DVI-D
Pivot Nej
Höj/sänkbar fot Nej
VESA standard Nej
Meny OSD, 10 språk (inkl svenska)
Strömförbrukning < 50 W (< 1 W i standby)
Högtalare Nej
Mikrofon Nej
USB Nej
Mått (B x H x D) 480 x 440 x 260 mm
Vikt 6,9 kg
Garanti 3 år

Permalänk
Medlem

hmm kunde svära på att SD-HS95P även hade 16.7miljoner färjer ... kanske är det likadant med den som med 94:an att det skiljer sig med uppgifterna beroende vart man kollar ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Citat från Sonys hemsida "Tänk på att funktioner/specifikationer kan skilja mellan olika länder" Sony

Med andra ord är det hopplöst veta vad som gäller... På Sony.de har HS94P "endast" 16,2 M färger

/Joakim

Visa signatur

P4 3,2E GHz | Asus P4P800 SE | 2*256MB PC3200 | Gigabyte 3D Rocket Pro Cooler| Sapphire Radeon 9800PRO@XT ,VF700-Cu | Maxtor 200GB 8Mb S-ATA |Aopen A600A - 350W | Logitech MX 1000 | Sony SMD-HS74P/S|
Powerbook 12" | 1,5GHz | 512MB ram | 60GB HDD | DVD/CD-RW combo |

Permalänk
Medlem

men ni som har 94:an är där 6.7miljoner färger på dom? konstigt att det skiljer så mycket...

Visa signatur

Permalänk

Har 94:an och den är 16,77Miljoner färger, vilket var kravet för att jag skulle köpa den. Har dock märkt att många sidor tar uppgifterna på skärmarna från usa-marknaden och där har många skärmar av någon skum anledning bara 16,2Miljoner färger.

Varför har Usa-marknaden sämre skärmar? Är det någon har koll på det?
Det är ju likadant med huyndainskärmen...

Själv kollade jag på denna pdf-fil som jag tankade ner någonstans på sonys hemsida för EUmarknaden.
<http://servern.homelinux.com/produkt/HS94P.pdf>

Dessa uppgifter verkar stämma väldigt bra och stämmer på 94pskärmen för Sverigemarknaden.

Visa signatur

Stoffe

Permalänk
Medlem

då bör väl 95:an och ha 16.7 miljoner färger, dock har jag inte hittat någon EU sida där den finns med utan bara en massa franska sidor ifrån Canada...

det som jag anser talar för 95:an istället för 94:an är kontrasten också gillar jag designen mer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hm.. hur ser 95an ut egentligen? nån som kan visa en bild?

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

haha, näää! den ser ju ut som en TV ju
Tycker lätt att deras 94or ser mycket snyggare ut. Iaf om ja jämför me bilden länken ovan går till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag gillar designen då den ser renare och mer sober ut än vanliga tft-skärmar med en fot...

Visa signatur

Permalänk

Av någon anledning brukar man tycka att ny design är fult. Ska bli kul att se vad man tycker om skärmen om ca 1 år.......Säkert mycket snyggare än de skärmar man tycker idag..!

Visa signatur

Stoffe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swestoffe
Av någon anledning brukar man tycka att ny design är fult. Ska bli kul att se vad man tycker om skärmen om ca 1 år.......Säkert mycket snyggare än de skärmar man tycker idag..!

så sant så ...

det jag ser som den stora fördelen med just 95:ans design är att den ser ut att stå mycket bättre på skrivbordet...

den crt skärmen jag har idag är helt värdelös då den skakar som bara den om jag rör till skrivbordet ... och det är inget jag vill att min nästa skärm för 5´000:- ska göra ... jag menar den skärm jag köper nu ska ju vara så perfekt som möjligt i alla avseende ...

Visa signatur