Permalänk
Medlem

hur aktiverar ja performance mode

om man kollar i cpu z så finns det en rutaför minnena med performance mode hur aktiverar ja den ja har satt ramena i dual mode men endå aktiveras inte performance mode

Permalänk
Medlem

bra om man visste vad för saker du har ?? kanske du har satt dom fel i dimm platserna dina minnen ?

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

jag har en p4 prescott 3.2@3,98 med ett abit is7 mobo använder 2 x 256Mb Pc4200 Ocz kan va möjligt att ja satt dem fel med dual mode e ju enabel

Permalänk
Medlem

PAT, GAT eller liknande heter det i din BIOS.
Aktivera det där.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Det kan vara så att du måste uppdatera bioset. Det verkar som att jag behöver det iallafall.
Såg också performance mode i cpu-z men hittade inget i bios. Senare när jag kollade
tillverkarens hemsida med uppdateringar så finns det en som ska ge performance...

Permalänk
Medlem

Japp, PAT heter det..

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

okej ja har senaste bios upp dateringen enligt abits hemsida alla fall men ska gå in i bios o kolla om ja hittar det tack på förhand

Permalänk

Får jag fråga, vad menas med "performance mode" ?
Min visar iaf "dual" vilket tordes vara att minnena kör dual, men vad är det under "performance mode" ?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

ja du det vet jkja inte rktigt med antar att det e att datorn jobbar bättre då men får fan inte i gång mitt e nå fel på min bios lär vara eller så e det att man måste ha andra minen för tjejjen har en lika dan datorn som ja o hon kör med en singel 512 o på den funkar performance