Permalänk
Medlem

Borsta aluminium?

Som sagt Borsta aluminium själv? Hur gör man, vad behöver man när det gäller verktyg och kemikalier osv.. Tacksamm för alla svar jag kan få tag på

Kan även kolla om någon vet vart man kan beställa aluminium.

Permalänk
Medlem

fint sandpapper kan väll fungera?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

3M

3M har en borste man kan sätta på en vanlig borrmaskin/skruvdragare som gör att man kan borsta alu. Fungerar kanon

Den påminner lite om en stor scotchbrite svamp.

Visa signatur

Programmer: An ingenious device that converts caffeine into code.

Permalänk
Medlem

stålborste?

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Medlem

prova med den grövre sidan på en tvättsvamp

Visa signatur

<3

Permalänk

men om man ska ha det borstat åt ett håll måste väl en fin stålborste eller sandpapper fungera bäst?

jag har också tänkt borsta aluminium

man kan köpa aluminiumbitar på Clas Ohlson, men det e inte så stora. Annars har jag för mig att det finns på http://www.slojd-detaljer.se/

Visa signatur

Antec P160W | Tagan 530W Easycon. | Abit IC7-G | P4 Northwood 2,67 GHz @ 3,07 GHz (Zalman CNPS9500LED) | 1024 MB DDR 400 | PowerColor 9800 Pro (Zalman ZM80D-HP + ZM-OP1) | Audigy 2 ZS |

Permalänk
Medlem

Re: 3M

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arrok
3M har en borste man kan sätta på en vanlig borrmaskin/skruvdragare som gör att man kan borsta alu. Fungerar kanon

Den påminner lite om en stor scotchbrite svamp.

nå länkar dit man kan köpa båda dom delarna?

Permalänk
Medlem

Om du ska borsta aluminium se till att du har en rigg så att du bara kan röra borsten/sandpappret på ett håll. Anars kan man lätt få ett väldigt ojämt resultat.

Visa signatur

System: 3500+@2420 6800Ultra MSI K8N neo3 Hiper 480w
seagate 200gb TT tsunami

Permalänk
Avstängd

Andvänds scotchbrite, funkar kanon å blir snyggt!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PEe
Om du ska borsta aluminium se till att du har en rigg så att du bara kan röra borsten/sandpappret på ett håll. Anars kan man lätt få ett väldigt ojämt resultat.

Min kompis polerade sin aluminium front (den ökäna "xlåda" ) för hand med fint våtsandpaper, finns beskrivning med bilder.

http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=82517&st=30&...

du bygger en rigg i trä där du kan sätta fast aluminiumbiten mellan 2 lodräta bitar. sedan ska bitarna vara högre än aluminiumbiten så att du kan ha en slipkloss med sanpappret på som du drar fram och tillbaka på aluminiumet då får du en väldigt fin och jämn yta.

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy