Diablo 3 på gång?

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 kommer aldrig att komma...

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
Starcraft 2 kommer aldrig att komma...

och det bygger du på vad ? Alla teasers som förekommer i Wc3 med Starcraft modeller ? Klart som fan att det kommer ett SC2

Visa signatur

Skånska huen vilar aldrig på hanen vik hädan för snapphane klanen

Permalänk
Medlem

Men diablo serien ägs inte av blizzard längre LOL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
Men diablo serien ägs inte av blizzard längre LOL

har du nån länk där man kan läsa mer?

Hoppas dom behåller 2D i diablo3, varför förstöra något som redan funkar? Ny och bra story är det ända jag vill ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McBain
har du nån länk där man kan läsa mer?

Hoppas dom behåller 2D i diablo3, varför förstöra något som redan funkar? Ny och bra story är det ända jag vill ha.

precis, räcker med högre upplösningar och sen skulle de inte skada med ut, in-zoomning så man får lite mer detaljer på karaktären

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Ja otroligt kul om dom vågar chansa och gå 2d-vägen, saknar den skolans spel så himla mycket:(

Nåväl jag förnekar ej att 3d har sina stunder (EQ2) men Diablo3 måste va 2d:D!

Visa signatur

[Amd 64 3800] - [TwinMos 2048 4*512] - [Gainward 6800Ultra 2600 GS]- [MSI K8T NEO2]
No easy way out.......By pain alone shall i find you.......My love!

Permalänk
Medlem

Diablo 3 skulle jag bli rejält förvånad om de gör helt i 2d.

Gubbarna finns det i princip bara fördelar med att ha i 3d, speciellt när spelet kommer släppas eftersom vi då har mycket bättre burkar.

Bakgrunden tror jag knappast heller de kommer göra i 2d, finns en del fördelar med att ha i 2d men de är inte många.
3d som kommer framöver har också en drös fördelar som vi inte börjat se i våra spel. Att använda displacement maps i Diablo, oj oj oj vilka snygga miljöer man skulle kunna göra. Genom att använda 3d får man drösvis med fördelar, det går tex enkelt att rotera föremål och animera saker som tex flaggor som svänger i vinden, ytterligare fördelar är tex att de kan lägga in riktig fysik a la Havoc. Fysik skulle kunna användas med rätt stor framgång i Diabla. Tex att det blir jordbävningar av vissa formler, broar kollapsar, stenskred, träd som ramlar ner i vatten och flyter tex, och tja naturligtivs force effeter tex att magin kan slita till sig saker.

Men att behålla ungefär samma vy som i Diablo2 vore klokt, man kanske inte ens bör få rotera vyn utan bara zooma in och ut. Rotera är nog klokt dock eftersom det är risk att tex väggar kommer i vägen.
All magi går att göra grymt mycket bättre i 3d, du kan ha ljussättning skuggor tex. De kan också lägga in heat shimmer effekter som skulle vara mycket snygga i öknen tex.
Att ha det i 3d gör också att det går göra enormt mycket mer kläder och vapen enklare. Titta på Morrowind eller NeverWinter Nights.
Andra fördelar är att det är lätt att göra mycket snygg natt och dag och även olika väder som snöstormar och regn.

2d har i princip bara begränsingar, men ett fåtal fördelar.
- En kraftig fördel är att det går ha fler element, men det går att lösa i 3d om man inte gör föremålen så detaljerade
- Bakgrunder blir generellt mer detaljerade. Det är väl en av de tydligare nackdelarna, men om 2-3 r så kommer nog inte det vara något problem och även i dag skulle den inte vara så stort problem heller.

Så jag tror nog inte de kommer göra det i 2d nej.
/Andreas