Äventyrsspel till gamecube!

Permalänk
Medlem

Äventyrsspel till gamecube!

Är på jakt efter ett nytt äventyrsspel till gc. Spelar ingen roll vilket sorts äventyr, bara det är bra! Spel som jag har/har haft:

Zelda WW och OOT
Mario Sunshine
Ty the tasmanian tiger
Animal Crossing
+ lite bilspel och sånt..

Nån som har nåt tips? Bör kanske tillägga att Metroid Prime och Resdient Evil spelen inte riktigt faller mej i smaken.

Visa signatur

- Vad är det för fel på oss?!
- Tomas kan inte hålla käften, Anna är full, Åke är kåt, Sara är galen i att bli befruktad, Janne krockar bilar, Rickard går i terapi, Erik är plötsligt bög och Pauline bara gråter, behöver jag fortsätta?

Permalänk
Avstängd

Tales of Symphonia är jävligt ball. Har just börjat spela det. För övrigt ett underbart strids-system.

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shade6
Tales of Symphonia är jävligt ball. Har just börjat spela det. För övrigt ett underbart strids-system.

Jag har hört talas om det.. Kan du berätta lite om storyn och så?

Visa signatur

- Vad är det för fel på oss?!
- Tomas kan inte hålla käften, Anna är full, Åke är kåt, Sara är galen i att bli befruktad, Janne krockar bilar, Rickard går i terapi, Erik är plötsligt bög och Pauline bara gråter, behöver jag fortsätta?

Permalänk
Avstängd

Tja, jag har bara spelat i ~en timme, men det har något att göra med "den utvaldes färd" att bli frälst och hitta sin farsa. Det börjar med att man sitter i ett klassrum och diskuterar detta med sin lärare, och hon berättar om ett fredsavtal de slutit med något folk, och ett par minuter senare blir man invaderad av dessa och måste rädda världen. Så mycket har jag fattat Hur som helst är det ett lovande spel i mina ögon, ganska likt Star Ocean 2: The Second Story.

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk
Medlem

Eternal Darkness samt Beyond Good And Evil är bland de bättre som GC har att erbjuda. Billiga är de också.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Paper Mario 2 går väl lite under äventyr/rpg. Jag har iofs bara kört i någon timme men det verkar riktigt lovande.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Tales of Symphonia är som tidigare nämnt ett väldigt bra spel. Världen förtvinas långsamt. En tjej som heter Colette föds med en helig ädelsten i handen och uppfyller därför profetian som Manans Prästinna (eller i engelska versionen just bara "The Chosen"), varpå det stora Frälsningstornet växer upp ur den heliga marken kallad Kharlan. Nu ska Colette påbörja sin resa emot Frälsningstornet där hon kan uppnå sitt öde att rädda världen, och med på sin resa tar hon sina kompisar Lloyd (huvudkaraktären), Genius och hennes lärare (och även Genius syrra) Refill. (Genius och Refill heter Genis och Raine i engelska versionen om jag inte missminner mig, Rayne, Rein, nått sånt) Det här låter väldigt enkelt och väldigt standard, jag vet, men det kommer utvecklas enormt och i slutändan så har du ett spel som inte toppas av mycket. Sen att det är en väldig fart i striderna med en ny tappning på tales of-stridssystemet är ju knappast negativt. Musiken är komponerad av Motoi Sakuraba (Star Ocean, Valkyrie Profile, Baten Kaitos) och är också i hög kvalitet. I princip allting i spelet är underbart, lätt rekommenderat ^_^x

Sen så tycker jag du borde testa Starfox Adventures också, tycker det spelet är hemskt undervärderat. Eller så är det bara för att jag tycker att Krystal är grymt attraktiv >_>x (Krystal är hon i mitt avatar, större bild på henne här) Det är typ som Zelda, fast ändå väldigt annorlunda. Lätt värt att köpa tycker jag. Det finns små korta inslag av flygstrider i stil med Starfox på snes/n64, men de är knappast något att hänga i julgran så se dem som en bonus och inget annat. Speciellt eftersom din fokus i dem inte är att döda fiender och undvika stora attacker utan att samla guldringar för att öppna kraftfält.

Permalänk

Starfox Adventures är ett givet val.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=5306

edit: kidd: ähhh du hann före.

Visa signatur

Döv och hemmabio? Går det? Jovisst! http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=151

Permalänk
Medlem

Beyond Good and evil

Permalänk

finns inte prince of persia till gamecube?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
Paper Mario 2 går väl lite under äventyr/rpg. Jag har iofs bara kört i någon timme men det verkar riktigt lovande.

Precis vad jag tänkte rekommendera när jag läste översta inlägget, jag har spelat det i flera timmar och är på andra kapitlet. Det är en mycket bra blandning av plattforms -och rollspel.
http://www8.cd-wow.com/detail_results_3.php?product_code=1350...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Froksnirmani!
finns inte prince of persia till gamecube?

Jo: http://www.webhallen.com/prod.php?id=15272

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Jag håller med om Paper Mario 2. Så jäkla kul och långt spel, tog mig strax över 50 timmar att klara och då har jag inte hittat alla grejer så jag ska lira lite till

Helt klart köpvärt!

Permalänk
Medlem

Re: Äventyrsspel till gamecube!

Paper Mario rekomenderar jag inte. Det är ett sådant spel som du verkligen måste veta vad du ger dig in på innan du börjar spela. Jag har personligen aldrig spelat ett spel med tråkigare stridssystem. Spelet faller helt och hållet på det enligt mig, men det e klart att vissa gillar det. Men prova först :D. Tales of symphonia däremot, är värt sin vikt i guld. Bättre spel finns inte

Permalänk
Medlem

Re: Re: Äventyrsspel till gamecube!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Paper Mario rekomenderar jag inte. Det är ett sådant spel som du verkligen måste veta vad du ger dig in på innan du börjar spela. Jag har personligen aldrig spelat ett spel med tråkigare stridssystem.

Ja, gillar man inte den typen av stridssystem där man måste trycka på en knapp vid precis rätt tillfälle bör man inte köpa det spelet.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Äventyrsspel till gamecube!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Ja, gillar man inte den typen av stridssystem där man måste trycka på en knapp vid precis rätt tillfälle bör man inte köpa det spelet.

Värt att poängtera är att det i grund och botten är ett stridssystem med menyer precis som till exempel Final Fantasy. Att trycka på rätt knapp innebär bara att man gör en specialare

Annars har du helt rätt Andreas. Personligen gillar jag menybaserade stridssystem á la Final Fantasy mer än till action-rpg.er såsom Secret Of Mana.

Permalänk
Medlem

Metroid Prime 2? Har precis fått hem det och spelat det en stund, riktigt roligt

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Äventyrsspel till gamecube!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Ja, gillar man inte den typen av stridssystem där man måste trycka på en knapp vid precis rätt tillfälle bör man inte köpa det spelet.

Nja, det var ju inte riktigt det jag syftade på. Det jag syftade på var hur otroligt enformiga striderna var. Jag lirade i cirkus 10 timmar sen orkade jag inte mer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinnstol

Värt att poängtera är att det i grund och botten är ett stridssystem med menyer precis som till exempel Final Fantasy. Att trycka på rätt knapp innebär bara att man gör en specialare

Annars har du helt rätt Andreas. Personligen gillar jag menybaserade stridssystem á la Final Fantasy mer än till action-rpg.er såsom Secret Of Mana.

Det är i grund och botten lika ja. Men det är isåfall quake III och CS lika också, det är i grund och botten så att du ska skjuta på fienden.

Grejjen är att i FF Spelen så flyter striderna på mkt mer, det är mkt roligare att hitta items och få lvl upp, jag såg liksom aldrig det roliga i mario att "oj, nu fick jag lvl upp. Gud vad spännande".

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Äventyrsspel till gamecube!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Nja, det var ju inte riktigt det jag syftade på. Det jag syftade på var hur otroligt enformiga striderna var. Jag lirade i cirkus 10 timmar sen orkade jag inte mer.

Det är i grund och botten lika ja. Men det är isåfall quake III och CS lika också, det är i grund och botten så att du ska skjuta på fienden.

Grejjen är att i FF Spelen så flyter striderna på mkt mer, det är mkt roligare att hitta items och få lvl upp, jag såg liksom aldrig det roliga i mario att "oj, nu fick jag lvl upp. Gud vad spännande".

Visst är väl "stridssystemet" lika i alla FPSer? Gillar man inte Doom pga att man ser personen i första persons-perspektiv gillar man nog inte CS? Jag förstår inte din poäng?

Till viss del kan jag hålla med om att striderna flyter bättre i tex. i FF, mest beroende på att de tog med scenen i PM2. Annars tycker jag det var det var helt okej att hitta grejer och levla.

Permalänk
Medlem

på tal om att alla nämner tails spelet. kommer det inte ett mmorpg i tails nu snart?

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
på tal om att alla nämner tails spelet. kommer det inte ett mmorpg i tails nu snart?

Inte vad jag vet. Tales of Rebirth släpptes relativt nyligen, japanska och ps2-only. Kul spel, skön story så långt jag har kommit (inte klarat ännu dock), synd bara att den antagligen (precis som de flesta Tales-spel) aldrig kommer få en engelsk release så de flesta kan njuta av den.