Permalänk

Dator från lidl

Denna dator http://www.targa.de/cms/targa_1_577.php?produkt_id=352 kommer att säljas på lidl nästa vecka.
Det står att det är den amd 64 3400+ på socket 939. Är det någon som vet något om den, jag trodde att 3400+ bara fanns på s754. Vidare så är grafikkortet ett geforce 6645. Vad är det?
Är det någon som vet

http://www.lidl.se/se/index.nsf/pages/c.o.oow.20050425.p.PC

Permalänk
Medlem

6645 är en egen version på 6600... inte svinkasst, men jag skulle aldrig köpa en dator från Lidl

Permalänk

Ok vad skiljer mot vanliga geforce 6600?

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

Det är lite snabbare än 6600 (icke GT) och är passivt kylt.

Permalänk
Medlem

Den var ju inte billig precis. För att jag skall köpa en dator från Lidl så skall den vara riktigt billig, max 5000 för den datorn som du länkar till.
-nisse

Visa signatur

Nisse

Permalänk

Hittade lite info om 3400+ s939. det är tydligen samma som 3500+ fast med 800mhz HyperTransport istället för 1000mhz. Tror ni det blir stor skillnad?

Permalänk
Medlem

nej, men det är uppenbarligen sämre.....

Permalänk
Medlem

Lidl är en matvarubutik för tusan! Köp datorn din från en datorbutik, känns som att de antagligen kan varan bättre

Permalänk
Medlem

Jag har servat En Targa dator.. och jag måste säga att det INTE är skit .. sjukt bra service om något strular komemr en tekniker ut och byter det som är fel ... den Lidl dator jag servade var en BRA burk .. iofs inte samma specs som denna .. den hade ett ATI 9800 PRO all-in-wonder (bara det kortet kostade 5000:- då) sen va det ASUS moderkort och inga billiga skräp prylar i övrig .. han som hade den var riktigt nöjd ..

Anledningen till service var att den blev överhettad och det berodde på att den var fylld med damm (och den var plombad så kunden kunde inte damsuga ur den själv) du får mycket HD trådlöst lan Bluetooth TV-in och ut!! DVD brännare Dual layer yom.. jag var förbi på lidl och kollade idag det gäller att köa tidigt på morgonen om du ska ha någon dator för de som kommer in går som smör..

Det är inga kassa halvfabrikat till produkter i den som jag såg!

Permalänk
Medlem

Lite överpris är det minsann, runt räknat hamnar man på 8000-10000kr om man handlar från en riktig datorbutik beroende på vilka komponenter man väljer.

Permalänk
Medlem

Kan ju nästan inte göra annat än att skratta... Hahahaha, dator från Lidl. Det är säker inget fel på den men bara tanken om att det Lidl, en tysk matvarukedja.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk

*Med reservation för eventuell slutförsäljning samt tryckfel.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Skulle inte köpa nånting som ja bryr mej om från lidl

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

Konstigt igår när jag kollade lidls sida så hade datorn mer minne och större hd. de har tydligen ändrat, verkar lite osäkert vad datorn verkligen innehåller.

Permalänk
Medlem

Inte första gången bara ni som inte har ögon Lidl har haft datorpaket innan..

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: rtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

?

Nej, jag hade avstått...det är säkert inget större fel på den där..men varför inte köpa samma prylar i en känd svensk datoraffär för samma pengar liksom?

Den datorn hade man kunnat köpa om den kostat kanske 5k , 10 k var väldigt mkt för å va lidl

Permalänk
Medlem

Våga köpa dator från en butikskedja som säljer icke-salmonellatestad köttberedning istället för kött? Och som har en policy att aldrig kommentera nånting? hahaha...

Jag hade gått till en seriös datahandlare istället.

Permalänk
Inaktiv

Köpte en WebCam från Lidl som påstods klara 604x480. Men sanningen är att min kamera enbart klarar 120x160 och man kan inte identifiera en person på 5 meters håll pga taskig upplösning.

Nu köpte jag dock kameran för att ha utomhus och dess enda uppgift är att reagera på ljus av olika sort.

Så det jag har lärt mig är Aldrig med Lidl om det inte rör sig om typ solstolar eller eller billiga kläder man kan göra nått kul med. Men ALDRIG mer teknik och mat (eller nått man skall stoppa i munnen).

Permalänk
Medlem

köpte en Western Digital Caviar 250Gb från lidl, funkar fin fint

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

sitter just nu på en targa laptop A64 2800+ med 512 ram och 9700 pro

funkar jätte bra iaf (=

Permalänk
Medlem

Jag tycker det va ett bra pris, för allt man får.
Det e ju en hel del mjukvara med också som kostar en slant.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Medlem

Absolut bra pris.
Bara en massa skitungar som faller i en dominoeffekt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NMN
Den var ju inte billig precis. För att jag skall köpa en dator från Lidl så skall den vara riktigt billig, max 5000 för den datorn som du länkar till.
-nisse

Du är lite bakom flötet? 300 GB disk är inte gratis precis, inte en 3400+ heller.

Visa signatur
Permalänk

att köpa en dator från lidl är som att köpa mat från en datorbutik... det känns inte som att man gör det...

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Nej "Pappersrulle" jag är inte ett dugg bakom flötet, däremot så är jag äldre och mer erfaren än vad du och vet därför att det är värt att betala för att köpa en produkt från en säljare som kan produkten i fråga. Tycker du "Pappersrulle" att det bådar gott att hårddisken har krympt från 300GB till 250GB? Tycker du att det är bra att minnet har minskat från 1GB till 512MB?
I din värld kanske detta är petitesser men i den riktiga värden så är det inte det.
-nisse

Visa signatur

Nisse

Permalänk
Medlem

Dator från Lidl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Lidl är en matvarubutik för tusan! Köp datorn din från en datorbutik, känns som att de antagligen kan varan bättre

Lidl är inte endast en "mataffär" de säljer en hel del andra varor, jag har själv köpt min dator en Targa Visionary på Lidl och den har fungerat helt utan problem i flera år, mjukvara finns med till alla innehållande program som är enkla att ominstallera eller reparera vid ev. problem. Jag köper även nästa dator på Lidl

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred:1
Lidl är inte endast en "mataffär" de säljer en hel del andra varor, jag har själv köpt min dator en Targa Visionary på Lidl och den har fungerat helt utan problem i flera år, mjukvara finns med till alla innehållande program som är enkla att ominstallera eller reparera vid ev. problem. Jag köper även nästa dator på Lidl

Du denna tråd är över 3 år gammal! xD
Dom kommer förmodligen inte kolla reply ^^

Mvh kim