Age of Conan-tråden

Permalänk

Hehe

Har redan avinstallerat wow från datorn, orkar inte ens se ikonen på skrivbordet

Jag kommer förmodligen ha några gäst nycklar att dela ut när jag får min box oxå.
Postar här när det kommit

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]

Permalänk
Medlem

Ställde samma fråga i WAR-tråden igår:

Hur kommer endgame i detta spel vara? Raids i stil med WoW eller pvp/rvr som i WAR?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Ställde samma fråga i WAR-tråden igår:

Hur kommer endgame i detta spel vara? Raids i stil med WoW eller pvp/rvr som i WAR?

Både och faktiskt. Kommer vara några raids iallafall, mer PvP dock! Sen kommer man ju som tidigare sagt använda sk. Blood Money, en valuta som kommer fungera ungefär som Honor gör i WoW.

Permalänk
Medlem

Laddade ner patch och tänkte dra igång klienten för att titta lite, helt svart skärm men ser muspekaren och hör musiken. Har laddat ner senaste nvidia drivers och har 7950gt så det ska räcka, något jag missat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bootcha
Laddade ner patch och tänkte dra igång klienten för att titta lite, helt svart skärm men ser muspekaren och hör musiken. Har laddat ner senaste nvidia drivers och har 7950gt så det ska räcka, något jag missat?

har samma problem i både vista å xp

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag fick det när jag bytte från XP till Vista x64. Det löste sig för mig genom att jag startade spelet i windowed mode, sen ändrade tillbaks till fullscreen i spelet. Efter det verkar det gå det att starta i fullscreen som normalt.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Jag fick det när jag bytte från XP till Vista x64. Det löste sig för mig genom att jag startade spelet i windowed mode, sen ändrade tillbaks till fullscreen i spelet. Efter det verkar det gå det att starta i fullscreen som normalt.

Det funkade, kan fan inte vänta till imorgon....och så åktem man på att jobba med så inget lir innan kvällen.

Permalänk

Vad jag kunde läsa så skulle inte servrarna dra igång förrän 15:00 GMT imorron

"The Open Beta will start on the 1st of May at 1500 GMT / 0900 EST. "

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]

Permalänk
Citat:

samma för mig men startade om spelet då funka det

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Om det inte fungerar med att starta om spelet, gör så här:
Gå in i Simpleconfig.exe
Klicka ur Full screen och ställ ner resolution till lägsta.
Gå in i spelet, Om det fungerar nu gör du;
Stäng av spelet, Gå in i simple config, klicka i Full screen och välj den resolution du vill ha.

Permalänk

antar att man fortfarande måste betala till fileplanet för att få komma med i betan?:(

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
antar att man fortfarande måste betala till fileplanet för att få komma med i betan?:(

Japp det måste man.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Japp det måste man.

Vet du om de kommer komma nån open beta där man inte behöver betala? känns lite overkill att betala för att ladda hem en beta och sedan betala igen för att få spela när de släpps :/

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Vet du om de kommer komma nån open beta där man inte behöver betala? känns lite overkill att betala för att ladda hem en beta och sedan betala igen för att få spela när de släpps :/

Tror inte alls det kmr en som är gratis

Visa signatur

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crazy_swed
Vad jag kunde läsa så skulle inte servrarna dra igång förrän 15:00 GMT imorron

"The Open Beta will start on the 1st of May at 1500 GMT / 0900 EST. "

På Fileplanet står det 09.00 AM PST, mao kl 18.00 här...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82

Vart ser ni tiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Vart ser ni tiden?

Högst upp på första sidan på Fileplanet har du en Age of Conan banner, under den står det med orange text...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82

Har för mig att jag såg 9 AM EST på ageofconan.com, men nu hittar jag det inte igen. Det verkar vara lite kaos dock, då 9 AM EST inte är 15:00 GMT, vilket var de två tiderna som gavs tillsammans. 9 AM PST är f.ö. 19:00 när det är sommartid i Sverige.

Permalänk
Medlem

Jag har ett litet problem, i launchern så kan man välja om man ska köra dx9 eller dx10 men när jag väljer dx10 och ska köra spelet så händer ingenting.
Men när jag kör dx9 funkar det utmärkt.
Nån mer som har detta problemet?
Eller är det helt enkelt så att dx10 inte är tillgängligt i betan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omen
Jag har ett litet problem, i launchern så kan man välja om man ska köra dx9 eller dx10 men när jag väljer dx10 och ska köra spelet så händer ingenting.
Men när jag kör dx9 funkar det utmärkt.
Nån mer som har detta problemet?
Eller är det helt enkelt så att dx10 inte är tillgängligt i betan?

ja tog Dx 10 då blev det svart tog dx 9 då funka det, bytte igen till dx 10 då funka de oxå

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Okej, då är ju dx10 tillgängligt.
Launchern stängs när jag trycker på "Play" och sen händer inget mer, riktigt skumt.

Permalänk
Medlem

:/ klockan har passerat 15.00 nu, vart e servrarna. Och vart registrerar jag mig, Funcom har stängt ner reg sidan ser jag och varit så dom senaste timmarna.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
:/ klockan har passerat 15.00 nu, vart e servrarna. Och vart registrerar jag mig, Funcom har stängt ner reg sidan ser jag och varit så dom senaste timmarna.

Fortfarande knappt två timmar kvar till 15 GMT och knappt en timme kvar till 9 AM EST.

Permalänk
Medlem

Någon som kan spela? kommer inte in på sidan för att göra ett account. Dom skulle skicka ut ett mail men har inte fått det och jag antar beta forum länken finns i det mailet...någon som kan ge mig länken dit? har min nyckel men ingenstans att använda den.

Permalänk
Medlem

Var är det för open beta ni snackar om?

Inte hittat någon info på deras sida alls.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon som kan spela? kommer inte in på sidan för att göra ett account. Dom skulle skicka ut ett mail men har inte fått det och jag antar beta forum länken finns i det mailet...någon som kan ge mig länken dit? har min nyckel men ingenstans att använda den.

Det mailet var väl för släppet den 20 maj och mailet skulel komma den 16' maj.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Kan väl inte säga att jag känner mig förvånad...

Citat:

To add an extra patch to improve the gaming experience and quality of gameplay, the official start time of the IGN Open Beta now is:

20:00 GMT (8 pm GMT)
(to check the current GMT time please refer to http://wwp.greenwichmeantime.com/)

We wanted to add the extra update prior to launching the servers rather than to fix it shortly after the start of the Open Beta.

Users who have registered for the Open Beta will also receive an information e-mail about this in their inboxes shortly.

Thanks for your understanding.

http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=77570

Permalänk
Medlem

med tanke på att denna betan kommer hålla på till release(kommer den väl?) så gör inte några timmar så mycket imo.

Permalänk
Medlem

Ytterligare 2 timmar försenat och blir troligen ännu mer. 22 GMT e det sagt nu

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Blir till o sitta uppe och vänta de

Visa signatur